Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneManne88:

Införskaffade en Xbox One i helgen och fixade Halo i dag, när jag stoppar in skivan vill den installera spelet och det har gått ca 20min och står bara på 3%!

Hur kan det komma sig att det är så långsamt? Någon mer som upplever detta ;p

Den håller på att tanka ner den 15GB stora Day One-patchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Det funkar för dig med USA store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sudjuk004:

Det funkar för dig med USA store?

Jag va tvungen att använda VPN i telefonen. Sen köpa via smartglass. Funka perfekt. Två av mina vänner gjorde på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som vissa får nu att man inte kan köpa på US store med svenskt kredit kort. verkar som dem har börjat blockera svenskt kort. Jag gjorde mitt konto på xbox.com till US och köpte prepaid från amazon.com och fyllade på de på hemsidan. Kan nu köpa på xbox med prepaid creditsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag va tvungen att använda VPN i telefonen. Sen köpa via smartglass. Funka perfekt. Två av mina vänner gjorde på samma sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, med VPN i mobilen funkade det att köpa finfint via smartglass och samma kort som innan. Tack för tipset!

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem

Går förboka gta 5 nu i xbox store usa

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Finns någon bra och enkel vpn för iphone?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

GTA 5 är uppe för Pre-order/Preload.

Köpt och klart. $59,99.

Hur köpte du? Med kreditkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Letsgobananas:

Hur köpte du? Med kreditkort?

Samma kort som jag alltid använt. Fick dock lura smartglass med VPN som sagt. Amerikanskt ip.
Och GTA håller på att laddas för fullt. 42GB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Bara för mig som inte matchmakingen funkar på halo mcc? Riktigt besviken faktiskt tänkte ju få lira lite multiplayer från tidigare halo! Tycker de var lite för lite instälnninga också hade gärna velat att kunna välja typ SWAT på halo 3 banor men sånt går ju inte! Bara typ swat på några halo 2-3-4banor?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Samma kort som jag alltid använt. Fick dock lura smartglass med VPN som sagt. Amerikanskt ip.
Och GTA håller på att laddas för fullt. 42GB.

Grymt att det funkar men bara undrar om du alltid använt VPN eller efter att det inte funkade så började du använda vpn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Letsgobananas:

Grymt att det funkar men bara undrar om du alltid använt VPN eller efter att det inte funkade så började du använda vpn?

Tidigare har jag inte använt VPN. Men sen novemberuppdateringen, så vill köp inte funka utan VPN.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Skrivet av alatusa:

Jag hade samma problem som vissa får nu att man inte kan köpa på US store med svenskt kredit kort. verkar som dem har börjat blockera svenskt kort. Jag gjorde mitt konto på xbox.com till US och köpte prepaid från amazon.com och fyllade på de på hemsidan. Kan nu köpa på xbox med prepaid creditsen.

Så för att få det att funka med US gift cards så måste man emigrera sitt konto till Us?

Tacksam för all feedback!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

Tidigare har jag inte använt VPN. Men sen novemberuppdateringen, så vill köp inte funka utan VPN.

Låter grymt! Ska se om det finns någon Vpn Iphåne!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittar ni nån bra lösning för iphone, säg till!

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk

Viaplay har precis släppt en app för Xbox One!

Permalänk
Medlem

Vore intressant att veta om nhl gamecenter funkar!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Vore intressant att veta om nhl gamecenter funkar!

Det gör det, jag har det hemma. Dock från amerikanska store.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Det gör det, jag har det hemma. Dock från amerikanska store.

Hur riggar man upp det med abonnemang etc, fixar man allt via appen? Hade varit kul att få kika lite NHL igen, Viaplay paketet med sport är för dyrt när man bara vill åt NHL :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Det gör det, jag har det hemma. Dock från amerikanska store.

Grymt!

Börjar få slut på argument att inte köpa mig en One

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJen82:

Hur riggar man upp det med abonnemang etc, fixar man allt via appen? Hade varit kul att få kika lite NHL igen, Viaplay paketet med sport är för dyrt när man bara vill åt NHL :/

Skickades från m.sweclockers.com

Har inget abbonemang kanske jag ska tillägga. Använder den bara för resultat och highlights.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

In och rösta gällande xbox store och regionblocken ms aktiverat. Xbox one region free... Jojo..

https://xbox.uservoice.com/forums/251652-xbox-store/suggestio...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Enligt viaplay så fungerar inte gamecenter. Pratar vi om samma sak, Halogen?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Enligt viaplay så fungerar inte gamecenter. Pratar vi om samma sak, Halogen?

Edit: Nej det gör vi tydligen inte. Är hemma framför xboxen nu och måste blandat ihop det med officiella NHL-appen. Ber om ursäkt om någon fått upp förhoppningarna. Jag är dum i huvudet. 😩

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag undrar, välkomnar xbox one en med en röst. Eller finns det en app för det?

Permalänk
Medlem

Har ett lustigt problem.

När jag väljer att stänga av min Xbox One så stänger även tv:n av sig automatiskt.
Nån som vet varför?
Riktigt irriterande.

Detta händer inte när jag stänger av någon utav alla andra konsoler.

Visa signatur

Xbox live: micke9900, Playstation network: BLACKARMY-AIK

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 - AMD Phenom II 1090T @ 4,4Ghz
Sapphire 6970 @ CrossFire 930/1410Mhz
120Gb OCZ-AGILITY3, 16Gb G.Skill Ripjaws X

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke990:

Har ett lustigt problem.

När jag väljer att stänga av min Xbox One så stänger även tv:n av sig automatiskt.
Nån som vet varför?
Riktigt irriterande.

Detta händer inte när jag stänger av någon utav alla andra konsoler.

Du har antagligen det inställt i xboxet.

Settings, Power & startup, TV & a/v power options, väl där inne kan du stänga av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Multiplayer funkar inte, Halo 3 funkar inte. Sista Halo-spelet jag någonsin kommer att köpa. Ska sälja min Xbox One, någon som vill köpa?

edit: Tydligen kan man inte spela Halo 3 om man har Sverige som region på xboxet. 343 tar inkompetens till en helt ny nivå.

Visa signatur

Send me out... with a bang.