Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

http://i.imgur.com/DPN0hgo.png

Sista bilden sen sticker jag med mitt MCC spammande. Inte undra på att spelindustrin är total skit när det finns folk som försvarar spel som detta.

Har de ens bekräftat från 343 att Halo 3 inte funkar?

Permalänk
Medlem

Kom igen nu. Det här är den stora xbox one-tråden.
Starta en egen tråd för Halo.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har de ens bekräftat från 343 att Halo 3 inte funkar?

Nop. De vill varken svara på mejl eller twitter-meddelande, och de har inte sagt ett dyft om det.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda en Amerikanskt köpt Xbox one I sverige? utan några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenori:

Någon som vet om man kan använda en Amerikanskt köpt Xbox one I sverige? utan några problem?

Du behöver byta ut nätdelen/powerbrick. USA har väl bara 120V?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Får inte handla via US Store jag heller, från Norge. Jag får inte heller laddat hem de gratis Gold-spelen (Volgar the Viking)! Har ni de samma problemen dær?
Hur gør ni før att handla via Smartglass och VPN på android-telefon?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Får inte handla via US Store jag heller, från Norge. Jag får inte heller laddat hem de gratis Gold-spelen (Volgar the Viking)! Har ni de samma problemen dær?
Hur gør ni før att handla via Smartglass och VPN på android-telefon?

Gold spelen tror jag inte var något problem för mig. Men handla på us marketplace funkar bara med gift cards för mig.
Ska du tanka ner gratisspel från Gold så är det bara att byta till svensk region och tanka.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Får inte handla via US Store jag heller, från Norge. Jag får inte heller laddat hem de gratis Gold-spelen (Volgar the Viking)! Har ni de samma problemen dær?
Hur gør ni før att handla via Smartglass och VPN på android-telefon?

Det går ej att ladda ned gratisspelen om man inte har ett aktivt betalt/betalande medlemskap i Live Gold. D.v.s fungerar det inte med Live gratiskoder man får med spel/konsoler.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Gold spelen tror jag inte var något problem för mig. Men handla på us marketplace funkar bara med gift cards för mig.
Ska du tanka ner gratisspel från Gold så är det bara att byta till svensk region och tanka.

Skrivet av Flygman:

Det går ej att ladda ned gratisspelen om man inte har ett aktivt betalt/betalande medlemskap i Live Gold. D.v.s fungerar det inte med Live gratiskoder man får med spel/konsoler.

Har ju Live Gold, sjælvklart. Funkar inte att ladda hem Gold-spel via US Store, inte heller køpa spel. Testade dock att byta till kanadensiska storen, som blir ungefær lika billigt, och det funkade utan problem! Så det verkar som om det bara handlar om den amerikanska som er blockad. Av vad folk har skrivit på FZ.se verkar det som om UK Store också funkar, men det blir dyrare æn kanadensiska dollar.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQblad:

Har ju Live Gold, sjælvklart. Funkar inte att ladda hem Gold-spel via US Store, inte heller køpa spel. Testade dock att byta till kanadensiska storen, som blir ungefær lika billigt, och det funkade utan problem! Så det verkar som om det bara handlar om den amerikanska som er blockad. Av vad folk har skrivit på FZ.se verkar det som om UK Store också funkar, men det blir dyrare æn kanadensiska dollar.

Kunde du köpa spel i kanadensiska med ditt svenska kreditkort och en kanadensisk adress?
Vad kostar nya spel där?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickys:

Kunde du köpa spel i kanadensiska med ditt svenska kreditkort och en kanadensisk adress?
Vad kostar nya spel där?

Japp - eller med mitt norska kort, med amerikansk adress (ændrade bara region på xboxen från USA till Kanada). Spel kostar 69,99 kanadensiska dollar, som ska motsvara 59,99 amerikanska, kanske aningen mer. Blev 422 norska kronor før mig.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk

Det fungerar fortfarande att köpa från andra stores. Den enda skillnaden är att man måste göra det på hemsidan istället.

Hej ******* Du får det här meddelandet som en bekräftelse på att du har köpt följande artiklar från Microsoft: Inköpsdatum den 17 november 2014 Summa för denna order: 2.499,00 ₽ Objekt Halo: Коллекция Мастер Чифа Pris: 2.499,00 ₽ Antal: 1

Köpte nyss Master Chief Collection för 390 kr på ryska Store med mitt svenska kort.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Terraria på Xbox? Är det någon annan som lirar det så köper jag det om ni vill lira co-op.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

Det fungerar fortfarande att köpa från andra stores. Den enda skillnaden är att man måste göra det på hemsidan istället.

Hej ******* Du får det här meddelandet som en bekräftelse på att du har köpt följande artiklar från Microsoft: Inköpsdatum den 17 november 2014 Summa för denna order: 2.499,00 ₽ Objekt Halo: Коллекция Мастер Чифа Pris: 2.499,00 ₽ Antal: 1

Köpte nyss Master Chief Collection för 390 kr på ryska Store med mitt svenska kort.

Ingen vpn eller någonting?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk

Ni missar väl inte att göra er röst hörd när det gäller det påtvingade språket efter Xboxens fysiska placering? Skickade ett nyhetsförslag till Sweclockers att de gärna kunde uppdatera sin lilla artikel på förstasidan för att hjälpa till att få fler att se att vi till viss del kan försöka påverka, men det föll tydligen inte i god jord.

https://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-settings/sugges...

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Doktor_Krall:

Ni missar väl inte att göra er röst hörd när det gäller det påtvingade språket efter Xboxens fysiska placering? Skickade ett nyhetsförslag till Sweclockers att de gärna kunde uppdatera sin lilla artikel på förstasidan för att hjälpa till att få fler att se att vi till viss del kan försöka påverka, men det föll tydligen inte i god jord.

https://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-settings/sugges...

Jisses. Kändes som att Microsoft bara ångade på och de har gått från klarhet till klarhet i år, men nu vet jag ärligt talat inte vad de håller på med, med MCC floppen och regionslås på språk?!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har problem ibland när jag ska kolla achievements, det står att jag måste logga in även fast jag är inloggad. Händer framförallt när jag spelar och vill kolla snabbt en ny achievement jag låst upp. Finns det fler med detta lilla problem?

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Ni missar väl inte att göra er röst hörd när det gäller det påtvingade språket efter Xboxens fysiska placering? Skickade ett nyhetsförslag till Sweclockers att de gärna kunde uppdatera sin lilla artikel på förstasidan för att hjälpa till att få fler att se att vi till viss del kan försöka påverka, men det föll tydligen inte i god jord.

https://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-settings/sugges...

Självklart. Känns som att språket råkade bli en oförutsedd effekt av att de vill få folk att använda sin regions marketplace. Hur man nu kan missa det... Hoppas på en snabb fix.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mickys:

Ingen vpn eller någonting?

Men hur gick du tillväga. Försöker köpa FC 4. men när ja klickar på FC4 på rysska sidan så kommer den amrikanska upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Du behöver byta ut nätdelen/powerbrick. USA har väl bara 120V?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret då är det verkligen allt man behöver göra när man har köpt en amerikanskt xbox?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raQblad:

Japp - eller med mitt norska kort, med amerikansk adress (ændrade bara region på xboxen från USA till Kanada). Spel kostar 69,99 kanadensiska dollar, som ska motsvara 59,99 amerikanska, kanske aningen mer. Blev 422 norska kronor før mig.

Fungerade inte med mitt svenska kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

Det fungerar fortfarande att köpa från andra stores. Den enda skillnaden är att man måste göra det på hemsidan istället.

Hej ******* Du får det här meddelandet som en bekräftelse på att du har köpt följande artiklar från Microsoft: Inköpsdatum den 17 november 2014 Summa för denna order: 2.499,00 ₽ Objekt Halo: Коллекция Мастер Чифа Pris: 2.499,00 ₽ Antal: 1

Köpte nyss Master Chief Collection för 390 kr på ryska Store med mitt svenska kort.

Som sagt, jag tror det bara ær den amerikanska som ær blockerad. Jag fick køpt spel og laddat hem free stuff with Gold från kanadensiska storen.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Så en fråga till er som har erat Xbox inställt på US konto. Märkte igår kväll att jag bara ser dom två Games with Gold nu, ser inga Deals alltså. Kollade precis och det är fortfarande så. Nån mer som har samma problem?

Permalänk
Skrivet av ToJen82:

Så en fråga till er som har erat Xbox inställt på US konto. Märkte igår kväll att jag bara ser dom två Games with Gold nu, ser inga Deals alltså. Kollade precis och det är fortfarande så. Nån mer som har samma problem?

Har samma fast jag bytat till Swe. Nya erbjudande för veckan brukar komma upp på måndag kväll i US butiken.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Har samma fast jag bytat till Swe. Nya erbjudande för veckan brukar komma upp på måndag kväll i US butiken.

Jo tänkte oxå om det kunde va det, men dom brukar ju inte ta bort dom gamla dealsen förrens på måndag kväll el så. Men aja, håller tummarna för nya deals imorn då ;P Läste att det kommer massa fina deals den 27-28 (på US Store iaf) sen det är Black Friday där då.

"The sale starts in-store and online on 11/27 at 12am ET and while they are not giving you the exact prices, they are showing you what will be on sale and they have some amazing items.

Sunset Overdrive for Xbox One
Forza Horizon 2 for Xbox One
Watch Dogs for Xbox One
Call of Duty: Ghosts for Xbox One
Tomb Raider: Definitive Edition for Xbox One
Kinect Sports Rivals for Xbox One
Dead Rising 3 for Xbox One
LEGO Marvel Super Heroes for Xbox One
The LEGO Movie Videogame for Xbox One
Thief for Xbox One
Ryse: Son of Rome for Xbox One
Wolfenstein: The New Order for Xbox One
Sniper Elite 3 for Xbox One
Diablo III: Ultimate Evil Edition for Xbox One
Duck Dynasty for Xbox One
Murdered: Soul Suspect for Xbox One
Middle-earth: Shadow of Mordor for Xbox One
Metro Redux for Xbox One
The Evil Within for Xbox One

Watch Dogs for Xbox 360
Assassin's Creed IV: Black Flag for Xbox 360
Sniper Elite 3 for Xbox 360
The Evil Within for Xbox 360
Wolfenstein: The New Order for Xbox 360
Risen 3: Titan Lords for Xbox 360
Murdered: Soul Suspect for Xbox 360
Thief for Xbox 360"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalaspuffar:

Det fungerar fortfarande att köpa från andra stores. Den enda skillnaden är att man måste göra det på hemsidan istället.

Hej ******* Du får det här meddelandet som en bekräftelse på att du har köpt följande artiklar från Microsoft: Inköpsdatum den 17 november 2014 Summa för denna order: 2.499,00 ₽ Objekt Halo: Коллекция Мастер Чифа Pris: 2.499,00 ₽ Antal: 1

Köpte nyss Master Chief Collection för 390 kr på ryska Store med mitt svenska kort.

kan du förklara hur du gjorde ? vpn ? eller något ?

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med att kinecten stänger av sig efter uppdateringen och inte går få igång utan omstart av Xboxen?
Testat koppla ur den o koppla in den o de fortsätter, funkar just efter omstart sen från ingen stans stängs den av och den går inte heller få igång..

Undrar om jag ska måsta skicka in den på rep.

Visa signatur

--------<<Toube>>--------

Permalänk
Skrivet av mickys:

Ingen vpn eller någonting?

Skrivet av Gubbkroppen:

Men hur gick du tillväga. Försöker köpa FC 4. men när ja klickar på FC4 på rysska sidan så kommer den amrikanska upp.

Skrivet av Gubbkroppen:

kan du förklara hur du gjorde ? vpn ? eller något ?

http://support.xbox.com/Shell/ChangeLocale - byt till exempelvis Pоссия för den ryska butiken. Själva köpet verkar dessvärre endast fungera med VPN.

Permalänk
Medlem

Ville ladda hem GTA V men precis som för många andra fungerar det inte med amerikansk billing adress längre, inget skoj heller med svenska som menyspråk.

Jag har bara kört digitalt hittills för de lägre priserna och att det är smidigare men nu är det ju ingen större vits med det längre, enbart då att det är mer bekvämt att ladda ner spelet än att gå till butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Ville ladda hem GTA V men precis som för många andra fungerar det inte med amerikansk billing adress längre, inget skoj heller med svenska som menyspråk.

Jag har bara kört digitalt hittills för de lägre priserna och att det är smidigare men nu är det ju ingen större vits med det längre, enbart då att det är mer bekvämt att ladda ner spelet än att gå till butik.

Det går ju fortfarande att göra, bara att det är lite mer omständigt nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz