Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Visar fortfarande att de inte har börjat IP-blocka.

Möjligt men via gift cards kanske de ej kolla rip....då de är köpte i en region redan medan våra kreditkort är svenska...

Vad vet jag...dock kan iaf tusentals inte köpa något från US marketplace för tillfället....som sitter i andra regioner.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Någon som har en aning om varför jag inte få röstkommandot XBOX ON att fungera? Får alla andra att funka och har aktiverat den funktionen. Har Xboxet i ''standby'' läget när den e avstängd.

Väldigt konstigt, för mig fungerar det klockrent varje gång.. Fungerar röstkommandon i övrigt?

Permalänk
Medlem

Halo i 60fps är bättre än kladdkaka!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Halo i 60fps är bättre än kladdkaka!

Men.. men.. release 11/11?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Väldigt konstigt, för mig fungerar det klockrent varje gång.. Fungerar röstkommandon i övrigt?

Allt annat fungerar klockrent men inte det kommandot:/

EDIT: Tog en video där dom sa det för att höra uttal etc, och nog fan hoppar min egen konsol Igång när dom säger det...

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Allt annat fungerar klockrent men inte det kommandot:/

EDIT: Tog en video där dom sa det för att höra uttal etc, och nog fan hoppar min egen konsol Igång när dom säger det...

Har du väldigt konstigt uttag på just ON? Jag har kalibrerat min Kinect så att jag kan viska Xbox on, och den startar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan bekräfta att det numera inte går att köpa spel i US-store? Har redan beställt alla spel (fysiska kopior) som jag vill ha. Så skulle vara intressant om någon vill testa.

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Men.. men.. release 11/11?

Spelgudarna har varit nådiga! Kan ha varit Spelbutiken.se som skickat ut det tidigare också Jag gnäller inte

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Spelgudarna har varit nådiga! Kan ha varit Spelbutiken.se som skickat ut det tidigare också Jag gnäller inte

Ne fy fan du måste skicka tillbaka spelet nu så du kan få det 11/11 istället!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Ne fy fan du måste skicka tillbaka spelet nu så du kan få det 11/11 istället!!!

NEVER!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Skrivet av maccswe:

Är det någon som kan bekräfta att det numera inte går att köpa spel i US-store? Har redan beställt alla spel (fysiska kopior) som jag vill ha. Så skulle vara intressant om någon vill testa.

Jag har sen realesen köpt mina spel digitalt på Xbox One Store. Har mitt account på svenska men boxen är inställd på Amerikanskt. Vanligt svenskt kreditkort kopplat till Store. Aldrig haft ett problem.

Tills igår då det inte gick längre. Till er som fortfarande kan köpa spel hoppas jag att det håller i all evighet!

Men min fråga är funkar gift cardsen

Någon nämnde att ryska affären hade samma priser som Amerikanska men får man spelen på ryska då??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Letsgobananas:

Jag har sen realesen köpt mina spel digitalt på Xbox One Store. Har mitt account på svenska men boxen är inställd på Amerikanskt. Vanligt svenskt kreditkort kopplat till Store. Aldrig haft ett problem.

Tills igår då det inte gick längre. Till er som fortfarande kan köpa spel hoppas jag att det håller i all evighet!

Men min fråga är funkar gift cardsen

Någon nämnde att ryska affären hade samma priser som Amerikanska men får man spelen på ryska då??

Skickades från m.sweclockers.com

Jag nämde att spelen på ryska är nästan samma som usa... men ingen aning om vi kan köpa där...
Nä spelen lär väl inte vara på ryska? Du kan ju få alla möjliga språk på spel köpta i USA. Engelska måste ju finnas...iaf.

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk

Har också fått mitt från spelbutiken, de var snabba den här gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Master Chief:

Har också fått mitt från spelbutiken, de var snabba den här gången

Klockrent namn

Tyvärr kan jag nog inte spela mitt Halo på ett par dagar p.g.a skola och jobb

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Klockrent namn

Tyvärr kan jag nog inte spela mitt Halo på ett par dagar p.g.a skola och jobb

Som tur för mig började en ny kurs för mig idag så är väl ganska lugnt nu första veckan, får vi hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Har du väldigt konstigt uttag på just ON? Jag har kalibrerat min Kinect så att jag kan viska Xbox on, och den startar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker inte det är så konstigt uttal men självklart kan ju boxen tycka annorlunda. Fungerar ibland när jag gör till rösten mycket och låter mer gnällig än man redan gör som boende i gnällbält;)

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimBod:

Jag tycker inte det är så konstigt uttal men självklart kan ju boxen tycka annorlunda. Fungerar ibland när jag gör till rösten mycket och låter mer gnällig än man redan gör som boende i gnällbält;)

Aha, där har vi problemet. Gnällbältet alltså!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Hola Better Internet är megaslött och funkade inte ens när jag kom in till affären. Om man nu ändå måste VPN:a kanske man skulle köra på HongKong eller India istället? Det är ju ännu billigare Hotspot Shield till Android fungerade inte heller. Nån som har tips?

Permalänk
Medlem

någon annan än mig som har pre ordered och förinstallerat mcc . nu när man ville spela så börjar installationen från 0% igen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

någon annan än mig som har pre ordered och förinstallerat mcc . nu när man ville spela så börjar installationen från 0% igen,

Mitt startade med en gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Märker att den stora nackdelen med att ha 20gb day one patch i Halo är att väldigt få är inne online nu i början då man behöver ladda ner en stor mängd data även om man köper på skiva.

Lägg gärna till Marinlik på Live om ni vill lira Halo med mic. Är inget pro direkt. Men alltid roligare att lira med folk än själv.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Märker att den stora nackdelen med att ha 20gb day one patch i Halo är att väldigt få är inne online nu i början då man behöver ladda ner en stor mängd data även om man köper på skiva.

Lägg gärna till Marinlik på Live om ni vill lira Halo med mic. Är inget pro direkt. Men alltid roligare att lira med folk än själv.

Vi som har preloadat ska om jag förstått saken rätt fått patchen nerladdad automagiskt, om man har xboxen i instant on. Hoppas det iaf, har ingen lust att sitta och vänta halva kvällen.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Vi som har preloadat ska om jag förstått saken rätt fått patchen nerladdad automagiskt, om har xboxen i instant on. Hoppas det iaf, har ingen lust att sitta och vänta halva kvällen.

Det har vi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Låter ert x1 mycket när ni har det på instant on? Min hörs tydligt när det är påslaget och då har jag den i en tvbänk med stängda dörrar (gott om ventilation baktill)

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Låter ert x1 mycket när ni har det på instant on? Min hörs tydligt när det är påslaget och då har jag den i en tvbänk med stängda dörrar (gott om ventilation baktill)

Surrar lite. Låter definitivt mer än när den är helt avstängd men jag skulle inte säga att den "låter mycket".

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Låter ert x1 mycket när ni har det på instant on? Min hörs tydligt när det är påslaget och då har jag den i en tvbänk med stängda dörrar (gott om ventilation baktill)

Hade mitt på instant on inatt. Men stängde av det då jag störde mig på ljudet på natten.

Skrivet av Halogen:

Vi som har preloadat ska om jag förstått saken rätt fått patchen nerladdad automagiskt, om man har xboxen i instant on. Hoppas det iaf, har ingen lust att sitta och vänta halva kvällen.

Det får vi. Problemet är ju dock att de flesta säkert fortfarande köper konsolspel på skiva. De måste fortfarande ladda ner 20GB, och kör säkert trådlöst till konsolen också.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Undrar bara hur batteritiden är på batterierna, eftersom de bara är på 300mah.. Ett "riktigt" play & charge kit har ju 1600mah...

På tal om dessa, någon som vet hur man får tag på stereo adapter cheep cheep? Billigaste jag hittar är denna , är faktist dyrare på ebay!

Permalänk
Medlem

Xbox One Custom Paint

Hej! Det här kanske inte är så relevant men är det någon som vet något företag/butik som gör "custom paintjobs" på xbox one i Täby eller sthlm.

Alltså i stort sett färgar om den. Har kollat på skins till den men är sugen på att färga om hela. Länka gärna till butikens sida om det är möjligt

Tack på förhand //Melle

Visa signatur

Molijoxer och mojänger

Permalänk
Avstängd

Införskaffade en Xbox One i helgen och fixade Halo i dag, när jag stoppar in skivan vill den installera spelet och det har gått ca 20min och står bara på 3%!

Hur kan det komma sig att det är så långsamt? Någon mer som upplever detta ;p

Permalänk
Medlem

GTA 5 är uppe för Pre-order/Preload.

Köpt och klart. $59,99.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz