Bra 3.5mm - 6.5mm trådat headset.

Permalänk
Medlem

Bra 3.5mm - 6.5mm trådat headset.

Letar efter ett nytt headset då mitt gamla trogna Astro fallit på sista värsen, har ett Asus xonar STX v2 ljudkort insatt i min deskop som jag givetvis vill använda, är inte intresserad av ett Razor eller något annat *gaming* plast skräp med dåligt ljud-register etc, vill ha ett bra headset med väldigt bra ljud, mick är bara ett litet plus, i värsta fall köper jag en lös.

Budget på runt 2000kr, men lite mer spelar ingen roll.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Medlem

Ett headset i den prisklassen som inte är något "gaming-skräp" är Sennheiser G4ME Zero. Dock skulle jag rekommendera dig att köpa separata lurar och mikrofon, dels för att man generellt får en bättre produkt för samma peng, men också för att underlätta för framtida uppgraderingar.

Om du ska ha separata är nästan Audio Technica ATH-M50 eller Audio Technica ATH-M50x ett klockrent val enligt mig, den enda märkbara skillnaden mellan modellerna är den löstagbara kabeln. Som mikrofon skulle kanske ModMic vara ett alternativ, eller en bra bordsmikrofon.

Visa signatur

CASE: NZXT Switch 810 White Edition CPU: Intel core i7 3770K @ 4.3 GHz cooled by Corsair H100(SP120 Push-Pull) GPU: EVGA Geforce GTX 680 SC Signature Edition MOTHERBOARD: MSI Z77A-GD65 MEMORY: Corsair Vengeance 1600 MHz 16GB PSU: Corsair AX850 OS DRIVE: Intel 520 60 GB SSD SECONDARY DRIVE: Samsung 830 256GB SSD STORAGE DRIVE: Silicon Power 1TB external USB3