Tele2 slopar bindningstider

Permalänk
Melding Plague

Tele2 slopar bindningstider

Telekomoperatören Tele2 överraskar och slopar alla bindningstider. I den nya satsningen kallad Tele2.0 är det även upp till var och en att avgöra vad som ska ingå i abonnemanget.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Rekordmedlem

Mycket bra initiativ, hoppas de andra tvingas följa efter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

soft

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Nice. (catch on...)

Permalänk

Trevligt med lite innovation och lite nya initiativ!

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk

Hoppas Telia tar efter då det är det bästa alternativet här i norr.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Om man bara är ute efter ett abonnemang är det bra. Skulle kunna byta mitt maxi unlimited och få 2GB extra och även spara typ 2kr i månaden.
Telefon gör man bäst i att köpa kontant, någon annanstans.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Bra initiativ av telenor, nu är det dags för resten av operatörerna att hänga på

Permalänk
Medlem

Tummen upp, Tele2! Behövs mer positiv utveckling inom telefonabonemang!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Blir ju i praktiken bara dyrare om man vill ha mobil + data + sms/mms och samtal...

Permalänk
Medlem

Det här är jäkligt välkommet! Finns säkert en liten hake någonstans men det är ett initiativ som borde kommit för evigheter sedan. Hoppas nu de andra följer efter!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Att låsa sig i två år är flera tussen dyrare än t.ex 1 år. Jag T.ex låste mig till ett år och fick mobilen lika billig som billigaste stället på prisjakt (efter avbetalningen var klar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Låter ju bra! Fixa obegränsad surf nu bara så är det perfekt ( dream on...).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

En buggig site och lite smådyra priser (inte gratis mellan tele2 till tele2 längre).

Lite buggar:
Felaktiga länkar som tar en till Basic HTTP Authentication som inte alls har att göra med det man vill göra.
Kan inte logga in, får "null" som text i bodyn.

Edit:
Deras sida verkar mer eller mindre trasig just nu - både i kod och i hosting.

Edit2: Skulle fått betala 3 gånger mer förra månaden (268kr istället för 84kr (ännu värre med rörligt pris)) och då har jag ändå ingen bindningstid nu. Borde heta 3.0 istället - 3 gånger priset. Hur mycket mer skulle ni ha fått betala?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Haken är att mobilen blir mycket dyrare. Fullpris istället för subventionerad med abonnemang

Så egentligen absolut ingen förändring alls. Det är som att köpa en mobil på avbetalning i vilken affär som helst och sen köpa ett abonnemang till det som man själv vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Bra initiativ av telenor, nu är det dags för resten av operatörerna att hänga på

Det är Tele2 som ändrat inte telenor.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Haken är att mobilen blir mycket dyrare. Fullpris istället för subventionerad med abonnemang

Så egentligen absolut ingen förändring alls. Det är som att köpa en mobil på avbetalning i vilken affär som helst och sen köpa ett abonnemang till det som man själv vill ha.

Men du har ju ingen bindnings tid, så nu kan man gå och köpa sin lur på komplett vid en rea någon dag och köpa ett abbonemang därefter!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Bra initiativ av telenor, nu är det dags för resten av operatörerna att hänga på

Telenor? Artikeln handlade om tele2.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det var på tiden!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Tele2's hemsida går lite på knäna nu, antar att alla vill kolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Bra initiativ av telenor, nu är det dags för resten av operatörerna att hänga på

Vad har telenor gjort?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Om man bara är ute efter ett abonnemang är det bra. Skulle kunna byta mitt maxi unlimited och få 2GB extra och även spara typ 2kr i månaden.
Telefon gör man bäst i att köpa kontant, någon annanstans.

Är ju billigare att betala 200kr/mån i 24 månader för en mobil än att köpa en kontant oftast. Det blir ju bara 4800kr medan en ny telefon kanske kostar över 6000kr.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Äntligen! Man kan bara tacka som konsument..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Men du har ju ingen bindnings tid, så nu kan man gå och köpa sin lur på komplett vid en rea någon dag och köpa ett abbonemang därefter!

Det var ingen bindningstid innan heller om man bara köper ett abonnemang.
Bindningtiden var bara på telefon+abonnemang köpen
Den var där för att låsa in dig hos en operatör och för det fick du en telefon för subventionerat pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Är ju billigare att betala 200kr/mån i 24 månader för en mobil än att köpa en kontant oftast. Det blir ju bara 4800kr medan en ny telefon kanske kostar över 6000kr.

Beror på om det under dina 2 år med det abonnemanget kommer nya mer fördelaktiga abonnemang som du skulle kunna bytt till men inte kan. Nu blir du mer flexibel som kund.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Men du har ju ingen bindnings tid, så nu kan man gå och köpa sin lur på komplett vid en rea någon dag och köpa ett abbonemang därefter!

Ja, fast om du köper mobilen tillsammans med ett abonnemang där du binder dig i säg, 24 månader. Så betalar du ju noll för mobilen, eller noll för sms/tele/data beroende på hur du ser på saken.

Permalänk
Skäggig legend

Jag har sedan 2005 haft Tre och kommer fortsätta med dem. Med det sagt kan jag säga Hur grymt är inte detta? De kommer röra om i grytan!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Hedersmedlem

Det man ska påpeka är att slopandet av bindningstiden bara gäller nya kunder.

"Har du bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang kommer du att behålla den återstående bindningstiden även om du byter till vårt nya abonnemang. Annars har vårt nya abonnemang ingen bindningstid. "

Dvs har man redan Tele2 så sitter man fast enligt tidigare avtal.

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på siten... blir det billigare för mig som enbart vill ha data? Jag vill inte ha minuter, inte sms/mms och inte någon telefon (som jag alltid köper kontant ändå).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Och samtidigt blev telefonerna ~3000kr dyrare så förstår inte grejen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync