Permalänk
Frida 🥐

Cypress by Zoyadog

Välkommen!

Cypress är ett litet projekt som jag tillägnat min pappa, men som även kommer att bli min LAN-dator till DHW14. Slängde ihop detta bygge på en helg med både begagnade och nya delar som jag fick tag i. Fick samtidigt mina händer på ett Metis som fick bli mitt första mITX-bygge. Trots min ovana vid små chassin så var Metis överraskande bra planerat med plats för både längre grafikkort eller full ATX-psu. Jag valde dock att välja ett mindre agg och få lite extra utrymme över för lite sleevingkonst.

// Frida "Zoyadog" Bergendal

Specifikationer:

Raijintek Metis Silver
Intel Pentium G3258 Anniversery
Gigabyte H81N mITX
MSI GTX660 Twinfrozr
BeQuiet SFW Power 2 400w
HyperX Fury Black 1866MHz CL10 2x4GB
Intel 530 Series 240GB SSD

Kylning och tillbehör:
Noctua NH-L12
Noctua NF-S12B, redux-1200 120mm PWM
Scythe Slip Stream 120mm
Teleios Sleeving Green/Gray

Hörna:
Skärm: LG 34UM95-P 34tum 3440x1440
Lurar: Beyerdynamics DT990 250 Ohm
Amp/DAC: Nuforce Udac 3
Tangentbord: Corsair K70 Vengeance Red
Mus: Razer imperator
Webbcam: Logitech C920

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, hur gick det att sleeva nätagget tycker du? Själv tycker jag det är underbart att sleeva!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra!

Fan vad fint Frida, bra jobbat.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Proffsmoddare

Nice power packet Zoyadog. Although some of the pictures came out a little dark for my liking and my focus was distracted from the PC itself.

Keep up the great work though, and I really enjoyed checking out he album

Best regards,
Justin "MetallicAcid" Ohlsen

Permalänk
Medlem

Det kändes som att många bilder var lite ur fokus, och del var för mörka. Annars tyckte jag om motiven. Uplägg av sleeve var nice.
Trevligt bygge allt som all!

Skrivet av ygd3n:

Snyggt bygge, hur gick det att sleeva nätagget tycker du? Själv tycker jag det är underbart att sleeva!

Skickades från m.sweclockers.com

Underbart att sleeva? Själv håller jag på att spy när jag gör det xD

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av ygd3n:

Snyggt bygge, hur gick det att sleeva nätagget tycker du? Själv tycker jag det är underbart att sleeva!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack Haha nja själva sleevandet är inte superkul tycker jag, men resultatet är helt klart värt det!

Skrivet av Zizoor:

Snyggt byggt, fräsig kärra!

Fan vad fint Frida, bra jobbat.

Tack

Skrivet av MetallicAcid:

Nice power packet Zoyadog. Although some of the pictures came out a little dark for my liking and my focus was distracted from the PC itself.

Keep up the great work though, and I really enjoyed checking out he album

Best regards,
Justin "MetallicAcid" Ohlsen

Thank you Justin!
Yeah i noticed it afterwards, i edited the pictures on a bad monitor and they looked fine on it. Then i checked on my phone and the picture were so dark! Im getting my new IPS monitor today or tomorrow, i might reupload some of them.

Im glad you liked it

Skrivet av biorrith:

Det kändes som att många bilder var lite ur fokus, och del var för mörka. Annars tyckte jag om motiven. Uplägg av sleeve var nice.
Trevligt bygge allt som all!

Underbart att sleeva? Själv håller jag på att spy när jag gör det xD

Som ovan, bilderna blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men när det finns tid över ska jag nog lägga lite tid på att ta nya/redigera de gamla
Tack!

Skrivet av Marticus:

Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack

Visa signatur
Permalänk
Frida 🥐

Har uppdaterat med lite ljusare bilder

Visa signatur
Permalänk

Är det möjligt att få in något 970 i detta chassi? Ser trångt ut.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av SkunXEnhanced:

Är det möjligt att få in något 970 i detta chassi? Ser trångt ut.

Ett 970 med lite kortare PCB (mindre än 25 cm) borde gå in tror jag nog

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Ett 970 med lite kortare PCB (mindre än 25 cm) borde gå in tror jag nog

Har du testat att mäta från frontpanel till pci portarna vad som är absolut max?:p För 550kr nytt så har det en given plats på mitt bord om den kan ta ett "fullstort" kort..:)

Hur fungerar skärmen för dig?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Väldigt sugen alltså, men min cpukylare är 160mm vilket är den specifierade maxhöjden. Kan man tro att det finns andrum eller är det kört?
Fett snyggt iaf.

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

vilken av fläktarna

vilken av scythe fläktarna använder du av?

http://www.inet.se/kategori/419/120mm/228/scythe

Tack för svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vackert!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

Vad är det för mått på skärmen?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Har du testat att mäta från frontpanel till pci portarna vad som är absolut max?:p För 550kr nytt så har det en given plats på mitt bord om den kan ta ett "fullstort" kort..:)

Hur fungerar skärmen för dig?

Kidnappar frågan och svarar väldigt nära 27cm !
Har ett metis ståendes på köksbordet, funderar på hur jag ska få in radiatorn i det..:)

OnT: Snyggt bygge!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kan man få bakgrunden tro?

Härligt bygge, riktigt rent o stilgt.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 MOBO: Gigabyte Z87X-D3H-CF CPU: Intel i5 4670K RAM: 2x Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 MSI HDD: Western Digital Blue 1TB Skärm: BenQ XL2420T & Acer V193HQ

Permalänk
Medlem

snyggt men tråkigt med så lite saturation på bilderna.

Permalänk
Medlem

Ser najs ut! Hade dock valt en större kylare med tanke på hur mycket plats det fanns där.

Hoppas nån vågar ge sig på en vattenkyld sådan burk, då får man kämpa med att få plats prylarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

DAMN vilket snyggt bygge! Hur pass väl överklockar processorn på moderkortet?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Zoyadog:

Välkommen!

Cypress är ett litet projekt som jag tillägnat min pappa, men som även kommer att bli min LAN-dator till DHW14. Slängde ihop detta bygge på en helg med både begagnade och nya delar som jag fick tag i. Fick samtidigt mina händer på ett Metis som fick bli mitt första mITX-bygge. Trots min ovana vid små chassin så var Metis överraskande bra planerat med plats för både längre grafikkort eller full ATX-psu. Jag valde dock att välja ett mindre agg och få lite extra utrymme över för lite sleevingkonst.

// Frida "Zoyadog" Bergendal

Specifikationer:

Raijintek Metis Silver
Intel Pentium G3258 Anniversery
Gigabyte H81N mITX
MSI GTX660 Twinfrozr
BeQuiet SFW Power 2 400w
HyperX Fury Black 1866MHz CL10 2x4GB
Intel 530 Series 240GB SSD

Kylning och tillbehör:
Noctua NH-L12
Noctua NF-S12B, redux-1200 120mm PWM
Scythe Slip Stream 120mm
Teleios Sleeving Green/Gray

Cypress by Zoyadog

Riktigt nice bygge! Man kan ju inte ta med sig vad som helst när man ska gå på fin-lan

I övrigt, vad är det där för modell på lurarna? Är du nöjd?

Visa signatur

Data...

Permalänk
Proffsmoddare

Blir den tråkig om man drar EPS kabeln mer gömt?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Så jävla sjukt snyggt!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk

Ser riktigt nice ut hela bygget.
Blev doc sugen på den 21:9 skärmen, men hur är det att spela typ, Battlefield i 21:9?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

SCHNYYYGGT!
Bra jobbat! (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Har uppdaterat med lite ljusare bilder

Snyggt bygge! Jag gillar idén att använda kablaget - som man bara brukar gömma - till design.

Men jag, liksom tydligen flera andra, skulle gärna ha några än tydligare bilder... Även om det inte är lika snyggt så vore det illustrativt med ett par stycken i bra ljus och utan filter.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Vilken skärm är detta? tror inte jag lyckades hitta något modellnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Vilken skärm är detta? tror inte jag lyckades hitta något modellnamn.

Ser ut som 34UM95

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180

Kan dock vara en liknande 29".

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 2x Samsung 128GB | GeForce GTX 1080TI | Gigabyte P850-GM | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

Vilken skärm är detta? tror inte jag lyckades hitta något modellnamn.

Skrivet av dulingen:

Ser ut som 34UM95

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180

Kan dock vara en liknande 29".

Ja det är 34UM95-P

Jag skulle vilja ha en mini-review av Zoyadog på skärmen Har du märkt några större brister samt tror du att skärmen "behöver" vara curved som 34UC97 är

Visa signatur