Kan inte starta cs go efter nya uppdateringen

Permalänk
Avstängd

Kan inte starta cs go efter nya uppdateringen

Hej!

Jag ladda ner den är väldigt lilla uppdateringen som kom idag (2014-11-24) den tog ungefär 5 minuter. Sen när den var klar så kom det fram något om antivirusprogrammet (avast free antivirus) att dom hitta något hotfullt program eller vad det stod sen försökte jag starta cs så kom det fram
''missing executable''

Jag kolla lite så hittade jag att några fler hade detta problemet. Så jag undrar om nån mer har detta problemet eller om någon vet vad jag ska göra.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Hej!

Jag ladda ner den är väldigt lilla uppdateringen som kom idag (2014-11-24) den tog ungefär 5 minuter. Sen när den var klar så kom det fram något om antivirusprogrammet (avast free antivirus) att dom hitta något hotfullt program eller vad det stod sen försökte jag starta cs så kom det fram
''missing executable''

Jag kolla lite så hittade jag att några fler hade detta problemet. Så jag undrar om nån mer har detta problemet eller om någon vet vad jag ska göra.

Tack i förhand!

Om du inte tror du har några virus i CS-mappen så kan du lägga till den som exkluderad mapp i avast tills de löst problemet med false positive.

Öppna avast -> inställningar -> generella inställningar -> exkluderingar: lägg till mappen med CS här.

När du gjort det uppdaterar du CS igen.

Permalänk
Inaktiv

Alla med Avast har det problemet, så passa på att byta AV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Hej!

''missing executable''

Tack i förhand!

Valve har misslyckats med något i senaste uppdateringen och gör så att virusskyddet tror att csgo.exe är ett virus så virusskyddet tar bort filen, därför står det "missing executable"

För att fixa detta så öppnar du avast -> inställningar -> aktiva skydd -> filsystemsskydd -> exkluderingar och lägger till steam mappen där, sen så öppnar du steam, högerklickar på spelet och väljer properties -> local files och väljer sedan att verifiera gamecache.

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av era909:

Om du inte tror du har några virus i CS-mappen så kan du lägga till den som exkluderad mapp i avast tills de löst problemet med false positive.

Öppna avast -> inställningar -> generella inställningar -> exkluderingar: lägg till mappen med CS här.

När du gjort det uppdaterar du CS igen.

Var hittar jag cs mappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCake:

Var hittar jag cs mappen?

C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd

Tack för alla svar det är nu löst!