Permalänk
Medlem

Lite lätt vattenkyld H440

hallå allihopa! nu va det dags för mig att lägga upp lite bilder på mitt bygge, har byggt några dator innan den här, men det här blir första datorbygget jag lägger upp!

setup:

Nzxt h440
asus sabertooth Z87
intel i5 4670k
zotac gtx 780
samsung evo SSD
corsair RM750 nätagg
XSPC RayStorm 750 EX240 vattenkylnings kittet
XSPC full cover razor 780gtx vattenblock

fick modda chassit lite när jag skulle in med reservatorn på fram sidan.

nu låter jag bilderna tala för sig själv!

Lite lätt vattenkyld H440

Visa signatur

Intel Core i7 12700k | Custom vattenkylning | Nvidia RTX FE 3090 | Asus Strix Z690-A | Trident-Z Royal 32GB 4000mhz | 500GB Kingston M.2 + 1TB WD black SN750 M.2 | 500GB 970 EVO | Asus Thor 1000w | Samsung g9 odyssey + Asus Swift PG348Q | Think 2.5 GMK Dualshot | Pulsar Xlite V2 | SteelSeries Arctis Pro| GOXLR | Røde Podmic |

Permalänk
Medlem

xspc-blocken är så störtsnygga så de e inte klokt! Snyggt bygge, men röda slangar?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Om du hade Haft PastelWhite slangar och helt vanligt batterivatten så håller slangarna längre samt du får en mycket bättre stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

xspc-blocken är så störtsnygga så de e inte klokt! Snyggt bygge, men röda slangar?

cleana slangar med rött vatten! men ska köpa blått vatten ist eller blåa slangar har ej bestämt mig än!

Visa signatur

Intel Core i7 12700k | Custom vattenkylning | Nvidia RTX FE 3090 | Asus Strix Z690-A | Trident-Z Royal 32GB 4000mhz | 500GB Kingston M.2 + 1TB WD black SN750 M.2 | 500GB 970 EVO | Asus Thor 1000w | Samsung g9 odyssey + Asus Swift PG348Q | Think 2.5 GMK Dualshot | Pulsar Xlite V2 | SteelSeries Arctis Pro| GOXLR | Røde Podmic |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Pozter:

cleana slangar med rött vatten! men ska köpa blått vatten ist eller blåa slangar har ej bestämt mig än!

Färgad slang alla dagar i veckan om du inte ska byta ut datorn varje år typ. För att vattenblocken ska hålla bra så ska du typ tvätta ur systemet varje halvår om du kör färgat och det är ett rent h^lvete att skölja ur allt och montera.. Byt direkt till färgad slang är mitt tips om du inte vill ha massor av missfärgade block mer bilder och ljusare bilder hade varit ett stort +

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trisse23:

Färgad slang alla dagar i veckan om du inte ska byta ut datorn varje år typ. För att vattenblocken ska hålla bra så ska du typ tvätta ur systemet varje halvår om du kör färgat och det är ett rent h^lvete att skölja ur allt och montera.. Byt direkt till färgad slang är mitt tips om du inte vill ha massor av missfärgade block mer bilder och ljusare bilder hade varit ett stort +

Är det verkligen så? Körde med Masterkleer slang (Inte Färgad) med färgat vatten i 2 år utan att det syndes på vattenblocken

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Färgad slang alla dagar i veckan om du inte ska byta ut datorn varje år typ. För att vattenblocken ska hålla bra så ska du typ tvätta ur systemet varje halvår om du kör färgat och det är ett rent h^lvete att skölja ur allt och montera.. Byt direkt till färgad slang är mitt tips om du inte vill ha massor av missfärgade block mer bilder och ljusare bilder hade varit ett stort +

Har kört med färgat vatten i ungefär 10 månader och har inga missfärgade block.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

tror det blir färgat vatten! och det där med bilderna. jag måste få tag på nått bättre än iphone kamera! men det kommer bättre bilder inom kort tid!

Visa signatur

Intel Core i7 12700k | Custom vattenkylning | Nvidia RTX FE 3090 | Asus Strix Z690-A | Trident-Z Royal 32GB 4000mhz | 500GB Kingston M.2 + 1TB WD black SN750 M.2 | 500GB 970 EVO | Asus Thor 1000w | Samsung g9 odyssey + Asus Swift PG348Q | Think 2.5 GMK Dualshot | Pulsar Xlite V2 | SteelSeries Arctis Pro| GOXLR | Røde Podmic |