Är dessa något att ha? De är ju sjukt stora men ska ändå bara ha de hemma. Det är väldigt snygga och ser väldigt lyxiga ut. Ska användas till all möjlig musik, allt från akustiskt till musik med riktigt tung bas. EDM osv. Kommer även lira lite synth med dessa och producera eget i datorn. Det är då elektronisk musik som gäller. Enligt de recensioner jag läst ska de ha ett balanserat ljud med lagom bas och en fin diskant. Jag undrar nu vad ni har för erfarenhet av dessa, eller om ni vet några bättre hörlurar i 1200-kronorsklassen.
De kan upplevas tunna i ljudet, iaf gjorde jag det.
Jag upplevde svårt att få bra "seal" med dem, har man inte det så försvinner all botten i ljudet. Bra till akustisk musik dock. Väldigt bra separation i ljudet.
Som sagt, det kan finnas en risk att det är svårt att få dem att sluta tätt, beroende på att de är så stora och hur ens huvud är format osv. Detta kan påverka framför allt basåtergivningen.
Får man dem att sluta tätt tycker jag att de spelar mycket bra och personligen har jag inte någon som helst förståelse för att folk tycker dem är basfattiga eller "tunna". De spelar bas på en helt adekvat/balanserad nivå och de spelar mycket djupare ner i registret än många andra hörlurar.
Är man ute efter ett par slutna lurar som ger en öppen och stor ljudbild har jag svårt att tro att man hittar något bättre i prisklassen.
Jag gjorde en del research för något år sedan när jag var på jakt efter ett par bra, slutna lurar. Det slutade med att jag köpte ett par AKG 550, som jag är väldigt nöjd med. De är inte det minsta tunna eller basfattiga, däremot är de ganska stora som många säger, och känsliga för hur de sitter. Jag tror att många som upplever dem som basfattiga inte får en bra "seal", och då låter de genast tunt och tråkigt.
Framförallt är ljudbilden fantastiskt öppen för att vara en sluten lur. När de var nya var jag tvungen att fråga min sambo flera gånger om hon verkligen inte hörde musiken jag lyssnade på, eftersom det kändes "öppna" på samma sätt som mina HD650 och Grados. Det gjorde hon dock inte.
Så mitt råd är: prova dem. Om de sitter bra så köp.