EVGA Geforce GTX 980 Superclocked ACX 2.0

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Behöver inte betyda något alls. Det "kan" dock tyda på att kortet klockar sämre på luft, men förmodligen bättre på vatten. Men att lämna tillbaka kortet utan att ha testat vad det går för, bara för att man råkat se ett nummer, är naturligtvis helt vansinnigt.

Jo det betyder visst ngt :D.
Jag körde Heaven Benchmark och fick artefakter vid stock. Så ngt skumt var det med att det låg så lågt.

//Hampus

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Utvecklaren av GPU-Z var väl lite rädd för detta, att folk skulle läsa GPU ASIC och ta det som rak fakta på om de fått ett bra eller dåligt kort. Testade du att överklocka och se vad för resultat du kunde få?

Tål ändå att nämnas att jag hade ett Titan m. ASIC-värde runt 60. Överklockade inte bra alls. Men testa måste man ju

Nja , visst tänkte jag överklocka, men kortet var så högt i stock så jag tänkte det är ju bra. Men körde Heaven Benchmark och får artefakter. Efter jag upptäckte jag hade detta kollade jag asic värdet och det var grymt lågt. Vet iofs inte om det beror på det eller om mitt kort var ngt Måndags ex.

//Hampus

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Skrivet av Arrogant:

För mig handlar grafikkortsköp inte längre om den eviga AMD vs Nvidia-frågan, i alla fall inte i samma utsträckning som förr. Istället är det företagens respektive AIB:er som styr mina framtida inköp vad gäller grafikkort. EVGA är den tillverkare idag jag känner störst tillit till, både vad gäller komponentkvalitet och service (värt att nämna är att så väl professionella som privata erfarenheter av företaget spelar in här), således har det blivit många Nvidia-kort på sistone.
Är det någon upplever samma sak?

Jag väljer först en GPU jag tycker är bäst och efter det så väljer jag en tillverkare, har blivit att man har fastnat för just EVGA och ASUS. Dem är jag mest nöjd med. Körde ett HIS 9800pro excalibur för flera år sedan och de var inte så pjåkigt det heller men vet inte hur HIS ser ut idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4dy:

är det alla acx 2.0 kylare som inte jobbar när korten är under 60C? Måste man leka med bios för funktionen ska funka?

mitt EVGA GTX 970 ACX 2.0 funkar likadant. inget man behöver trixa med för att de ska funka. i OS idle ligger mitt kort på 43C dock varmt i rummet, och FAN Speed säger 0 RPM än så länge. enligt EVGA´s mjukvara för GPU Monitoring. (EVGA Precision X16)

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampus666:

Jo det betyder visst ngt :D.
Jag körde Heaven Benchmark och fick artefakter vid stock. Så ngt skumt var det med att det låg så lågt.

//Hampus

Finns många som har fått låg ASIC och inte haft några som helst problem. Så det där är inte sant hoppas jag du förstår. Att ditt kort hade lågt ASIC-värde och samtidigt är/var något fel på är med största sannolikhet bara en slump.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Konsolgrävare

så är detta kort rekommenderat även fast den har låg ASIC?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |