Bästa programmet för att se tv i datorn?

Permalänk
Medlem

Bästa programmet för att se tv i datorn?

Hittade en liten tv-mottagare (eller vad dom nu heter) och tänkte att det skulle vara kul att testa och se om det går att få in tv i datorn. Men skivan med medföljande program är borta, och inget Windows media center finns på datorn.

Gjorde en Google sökning men är väl okunnig och osäker på vad jag behöver. Någon som kan tipsa om ett bra program för detta?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att installera media center då?

Permalänk
Medlem

Har inte win 8 pro

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Det brukar finnas program hos tillverkaren, kolla deras hemsida.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

http://www.team-mediaportal.com/mediaportal-features/televisi... kanske kan vara nått. Inte testat dock.

Permalänk
Medlem

hämtar helst inte programmet som följde med, det var fult, krångligt och till största delen på spanska

Kanske tar och testar ditt förslag sickhouse

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag för flera år sen körde med ett TV kort, så använde jag winpvr (tror jag)

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Det är väl bara att ladda hem en iso fil från nätet så har du tillgång till skivan igen...

Permalänk
Medlem

Utan veta vad det är för tv kort det handlar om, är det omöjligt att säga om det fungerar eller inte.
Sverige har övergått till digitalt TV för antal år tillbaks.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Med XBMC och lämplig backend kan man se på TV.

Edit: Finns beskrivet här
http://kodi.wiki/view/PVR

Själv kör jag tvheadend som backend men det kräver Linux på backend-maskinen. Men det finns ju flera backends även för Windows också. Finns heller inget som hindrar att man kör både frontend och backend i samma dator men jag har valt att sätta TV-korten i min hemmaserver så att jag alltid har tv åtkomligt på nätverket.