Permalänk
Medlem

[PS4] NAT-3 Problem!

Hejsan alla!
Har lite connection problem med mitt PS4 när jag spelar Destiny.
Märkte när jag testade anslutningen att jag hade NAT-3 vilket inte är så optimalt. Tänkte lägga in PS4:at som en egen enhet till mitt nätverk så jag inte får samma problem igen. ( Får ner den till NAT-2) Har ingen riktig koll på hur man gör.

Detta har jag gjort.
Tagit reda på IP:n och Gateway för PS4:an och sedan gått in på min router och lagt in den på LAN-inställningar. Så nu är den inne där.
Vad nu?
Här varit inne här och kollat lite

Alla svar är uppskattade!

Permalänk
Hjälpsam

Har jag missat i NAT definitionen?

NAT-3 inbegriper väl översättningen av WAN till intern IP, det är väl det du vill ha?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

NAT = Network Address Translation dvs kommunikation mellan konsollerna.
Det finns 3 olika nivåer. NAT 1,2,3. Där NAT 1 är bäst. Jag har läst att detta är ett "router" problem och det går att gå runt det om man lägger till PS4:at som en egen statisk IP och lite andra saker som jag inte kan.

Permalänk
Medlem

Får du också random dc från deras servers? Jag fick det 10-15 gånger igår, kanske man borde slå på NAT1 istället för NAT2 då?

PS4

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Ja, blev dc kanske 3 gånger. Har alltid haft NAT 3, Vilket är "restricted". Har förstått att det är svårt att få NAT-1 och NAT-2 är normalt. Förstår inte hur man forward port för min router. Har comhems snabb router.

Permalänk

Min Bredbandsleverantör ordnade NAT-1 (fråga mig inte hur de gör) i två portar på routern samtidigt som min IP-telefoni fixades. Kör kabel i en av dessa direkt till PS4:an och allt fungerar felfritt nu. Antar att det ligger på leverantörens bord att fixa.