Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lenovo G50-45 Vad är hållhaken?

Permalänk
Medlem

Lenovo G50-45 Vad är hållhaken?

Är inte denna billig med tanke på specen?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2924809
Det är dock enbart 500GB hårddisk och inte 1TB som står på prsjakt. (Har frågat webhallen). Frågan är då om det är en hybrid eller inte?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/208392-l...

Andra tips?
Krav.
Spelar inget.
Surfar, kollar på film så gärna bra skärm.
Optisk enhet, bränna skivor.
Numpad.
Minst 500GB lagring.
Min 15,6", gärna större.
Används en del i knäet, så inget värmekänsligt.
Bättre än http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=548293 som jag har idag och fungerar kanon, dock har fästena till skärmen gått av.

Permalänk
Medlem

1. Det är en Lenovo, räcker inte det?
2. 4k för en bärbar... räkna med skrot.

Lättare är väl att säga; vad är du på jakt efter och vad är din budget?

Permalänk
Medlem

Den där.är.faktiskt hyggligt kompetent för priset. Har en granne som köpte en. Ingen direkt premiumkänsla som thinkpads, men en duglig budgetdator.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Är Lenovo verkligen så illa? Generella fel?
Ang. priset tyckte jag det verkade billigt med tanke på specen, plockar man ihop något med dessa minimikrav på prisjakt så sticker denna ut mot resterande.
Ang. budget så vill jag ha mesta möjliga för pengarna ;-), gärna under 5K, men inte heligt.

Någon som kan se om det verkligen är en hybrid disk i den?

Permalänk
Medlem

de billigare av lenovos datorer(G-serien i huvudsak) är tyvärr kända för att vara väldigt usla.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Richi:

Är Lenovo verkligen så illa? Generella fel?
Ang. priset tyckte jag det verkade billigt med tanke på specen, plockar man ihop något med dessa minimikrav på prisjakt så sticker denna ut mot resterande.
Ang. budget så vill jag ha mesta möjliga för pengarna ;-), gärna under 5K, men inte heligt.

Någon som kan se om det verkligen är en hybrid disk i den?

Lenovo är mästare på Bloatware. Tänk dig att du köper en dator med Lenovo på, med inslag av Windows.
Kvalitetskänsla? Nej, skulle inte tro det. Det finns en anledning till att de är billiga. Lite som Packard Bell, bara det är Packard Bell är absolut sämst.

Om du är ute efter en dator för runt 5k som kan göra lite av varje. Antar att du vill surfa, kolla lite film m.m. Ska den vara lätt, stor, snygg, stilren, batteritid, bra skärm? Inget som är viktigare än något annat?

Personligen hade jag köpt en ASUS, MSI eller HPs företagsprodukter, och även om jag inte gillar det så har Dell har bra utbud av bärbara.
Det jag undviker som pesten är Packard Bell, Fujistu-Siemens, Acer och Lenovo

Permalänk
Medlem

Köpte denna till sambon; Lenovo G50-70 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2762432)

Har ett antal Lenovo ThinkPads själv. Inte märkt att kvalitén är sämre på G50:an jämfört med mina Thinkpads, billigare materialval helt klart, dock inte så det märks när man klämmer på den. Jag gillar G50:an, speciellt med tanke på priset (betalade 1500kr, någon månad gammal men i absolut nyskick. Han jag köpte den från hade gett 3000kr från NetOnNet).

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Nu är ju Lenovo världens största pc tillverkare så dom har både bra och dåliga modeller allt beror på hur mycket man vill betala

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nu är ju Lenovo världens största pc tillverkare så dom har både bra och dåliga modeller allt beror på hur mycket man vill betala

Bara för att man är stora måste man inte vara bra. Sälja billigt skräp kan alla göra.
Såklart som du säger så beror allt på priset. Men för samma peng får man bättre maskiner från andra tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Lenovo är mästare på Bloatware. Tänk dig att du köper en dator med Lenovo på, med inslag av Windows.
Kvalitetskänsla? Nej, skulle inte tro det. Det finns en anledning till att de är billiga. Lite som Packard Bell, bara det är Packard Bell är absolut sämst.

Om du är ute efter en dator för runt 5k som kan göra lite av varje. Antar att du vill surfa, kolla lite film m.m. Ska den vara lätt, stor, snygg, stilren, batteritid, bra skärm? Inget som är viktigare än något annat?

Personligen hade jag köpt en ASUS, MSI eller HPs företagsprodukter, och även om jag inte gillar det så har Dell har bra utbud av bärbara.
Det jag undviker som pesten är Packard Bell, Fujistu-Siemens, Acer och Lenovo

Det finns betydligt värre ex på tillverkare som envisas med bloat. Köpte just denna till pärónen och den fungerar ypperligt, det är knappt något bloat över huvud taget så dra inte alla över en kam. Den inte seg för fem öre, självklart inget prestandamonster, men den är pigg och alert. Lenovo överlag är nog det märke jag skulle rekommendera mest när det gäller bärbart, dom har en ruskigt bra genomgående kvalitetskänsla. Även dom billigare som den jag köpte till päronen, har för sitt pris oslagbar kvalitet. Den flexar inte nänmvärt (om man inte tar i så händerna blir blåa), plast of course men känns inte billig utan stabil, bra tangentbord, bra trackpad.

Vad är det du hatar så mycket med just denna modell?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Att Lenovo må vara ett "billigare" märke kan jag leva med.

Frågan är om jag ska skippa dedikerat grafikminne, och hybriddisken och gå på en bättre processor istället.
Känns som dessa kanske är overkill för vad jag använder datorn till, och en bättre processor gör att datorn hänger med lite längre?