Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Behöver ny Laptop

Hej alla kunniga,

Har nu bestämt mig för att byta ut min laptop.
Jag spelar aldrig spel så det behovet har jag inte.

*Jag behöver en dator som utan problem kan användas medan man överför data med hög hastighet, laddar ner/upp
*Snabb uppstart, kanske en liten SSD HDD som opperativsystemet ligger på eller en större till lagring också?
*Grafikkortet skall klara full hd kanske 3D också, ser dock aldrig film direkt på datorn utan på tv-n
*Nummer delen måste finnas stort på tangentbordet (ej som vissa hp datorer som enbart har nummren uppe på tangenterna)
*Ej överhettas vid överbelastning (datatrafik överföring)
*15-16 tum skärm
*EJ MAC
*Budget inte det viktigaste men vill gärna komma under 10 000:-

Det är vad jag kommer på just nu.
Ge gärna tipps på några datorer som jag kan försöka jaga på mellandagsrean.

Permalänk
Skrivet av Fanaticos:

Hej alla kunniga,

Har nu bestämt mig för att byta ut min laptop.
Jag spelar aldrig spel så det behovet har jag inte.

*Jag behöver en dator som utan problem kan användas medan man överför data med hög hastighet, laddar ner/upp
*Snabb uppstart, kanske en liten SSD HDD som opperativsystemet ligger på eller en större till lagring också?
*Grafikkortet skall klara full hd kanske 3D också, ser dock aldrig film direkt på datorn utan på tv-n
*Nummer delen måste finnas stort på tangentbordet (ej som vissa hp datorer som enbart har nummren uppe på tangenterna)
*Ej överhettas vid överbelastning (datatrafik överföring)
*15-16 tum skärm
*EJ MAC
*Budget inte det viktigaste men vill gärna komma under 10 000:-

Det är vad jag kommer på just nu.
Ge gärna tipps på några datorer som jag kan försöka jaga på mellandagsrean.

3D menar du då film?
Och det där men nummer delen tror jag inte jag företog exakt vad du menade men misstänker att den skall ha numerisk del av tangentbordet som på ett vanligt tangentbord?

Sedan så vad ska du använda datorn till igentligen?
Det där med överföring vad pratar vi om då? över nätet eller mellan t.ex. externa hårddiskar? eller via nätverk?

Svara på dessa frågor så ska vi nog kunna hjälpa dig!

m.v.h.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk

Med 3D menar jag film, skall kunna köra 3D film från min dator till TV, (Kanske inte så viktigt då detta används sällan eller aldrig)

Just den numeriska delen menar jag som på ett vanligt tangentbord, delen helt till höger på tangentbordet.

Överföring handlar om nätverk mest dockså förekommer det överföringar till hårddiskar men mer sällan.
Bra och stabilt trådlöst nätverkskort också ett måste.

Datorn är bara en hemmadator som används till ovanstående, dock så gillar jag inte skitsaker