Permalänk
Medlem

Köpråd speldator, 7000kr.

Hej,

Budgeten ligger på ~7000kr och den kommer användas som speldator. Spelen som kommer spelas är WOW, CS GO, COD:AW samt BF 4. Det som redan finns är lagringsdiskar, operativsystem samt att jag ansvarar för monteringen.

Jag tar gärna feedback på paketet jag har byggt men tar även glatt emot helt nya paket, gärna med motivering.

Hur tror ni detta paketet kommer funka? Finns det något jag kan ersätta mot något bättre i samma prisklass?

Paketet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7491123/2014-12-18

Väldigt tacksam för svar!
Mvh Jakob

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem

Mja, ser väl helt ok ut. Om jag vore du så skulle jag dock köpa en 250GB SSD. Möjligtvis denna: https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=CT256MX100...

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk

Paketet ser ganska bra ut tycker jag. Dock så är jag lite oförstående då folk ofta snålar på moderkortet och kör budget-varianter
Personligen vill jag ha en "stabil grund" att bygga min dator på. Så hade jag varit i din situation hade jag väntat på paketet du länkar till, vilket för tillfället verkar finnas i lager.

Ett Radeon R9 280 presterar något bättre än ett GTX 760, så det kan du ju fundera över.

Ang. SSD:n så har den fått mycket bra reviews. Dock så uppstod de ju problem med läs/skriv-hastigheten på dessa modeller. Samsung har släppt en firmware uppdatering som ska åtgärda detta, men jag vet inte om updaten löste alla problem. Kan vara värt att undersöka innan köp.

En eftermarknadskylare till processorn skulle jag även lagt till.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Mja, ser väl helt ok ut. Om jag vore du så skulle jag dock köpa en 250GB SSD. Möjligtvis denna: https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=CT256MX100...

Bra förslag, datorn är dock inte till mig och jag kan tyvärr inte spräcka budgeten något mer. Men det var ett bra pris, är sugen på att klicka hem en till mig själv haha.

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Paketet ser ganska bra ut tycker jag. Dock så är jag lite oförstående då folk ofta snålar på moderkortet och kör budget-varianter
Personligen vill jag ha en "stabil grund" att bygga min dator på. Så hade jag varit i din situation hade jag väntat på paketet du länkar till, vilket för tillfället verkar finnas i lager.

Ett Radeon R9 280 presterar något bättre än ett GTX 760, så det kan du ju fundera över.

Ang. SSD:n så har den fått mycket bra reviews. Dock så uppstod de ju problem med läs/skriv-hastigheten på dessa modeller. Samsung har släppt en firmware uppdatering som ska åtgärda detta, men jag vet inte om updaten löste alla problem. Kan vara värt att undersöka innan köp.

En eftermarknadskylare till processorn skulle jag även lagt till.

Det är precis sånna här inlägg jag är ute efter, tack! Jag har kikat på dina förslag och är beredd att hålla mig dig på samtliga. En eftermakrnadskylare är något som får tillkomma i efterhand då jag tyvärr inte har möjligthet att spräcka budgeten mer. Datorn är en julklapp till syrrans grabb och det viktiga är att han får en dator han kan spela på då han för tillfället sitter på en rigg från hedenhös i form utav en core 2 duo E8500 och ett 8800gt.

Jag har nu tagit till mig dina tips och paketet ser ut såhär:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7491123/2014-12-18

Tycker du det ser bättre ut?

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk

Ser utmärkt ut. Din systers grabb kommer bli riktigt glad och nöjd tror jag

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Gtx 760 och 280 är likvärdiga, 280 presterar bättre i vissa spel, och 760 bättre i vissa spel. Jag skulle nog valt 760 om jag planerade för SLI.

Visa signatur

i7 8700 | Asus DC2 290x | MSI Z370A Pro | Fractal Design Define R4 Windowed | EVGA GQ750W | 8GB RAM 2800MHZ |1TB HDD 250 GB SSD

Acer Predator 144Hz | Mionix Naos 3200 | Razer Blackwidow 2014 | NiP Xtrfy Get Right version | Plantronics Backbeat Pro

Permalänk

Kapar denna tråden lite grann! Har kopierat paketet ovanför och lagt till ny ssd (den gamla fanns inte i lager) och lagt till en hdd. Skulle bara vilja få konfirmerat att det är ett prisvärt paket. (och att läget inte ändrats på 24h )

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7496293/2014-12-19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Ser utmärkt ut. Din systers grabb kommer bli riktigt glad och nöjd tror jag

Fick lite dåligt samvete nu på julafton när jag insåg att jag har glömt att tacka dig, så jag passar på att göra det nu.

Tack för all hjälp, han blev jättenöjd med prylarna. Hoppas du har en trevlig jul!

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |