Gav Wow ett nytt försök

Permalänk

Gav Wow ett nytt försök

Spelat wow sen us beta och slutade strax efter cata.

Mina polare berättade att spelet blivit mycket bättre igen med den nya expen och jag ville då ge det hela ett försök.

Aktiverade en 10 dagars trial och såg då att jag redan fått mist of pandaria expen helt gratis och den nya expen upplåst i 10 dagar.
Vill spela tank eller healer, har inte riktigt bestämt mig än men jag kör igång med min DK tank. Känner mig helt vilsen med alla skills som nu har blivit helt främmande för mig.

Drar i alla fall in i en dugeon via lfg systemet för 5 man instanser tycker jag verkligen om då flytet alltid har vart bra och massa fiender att aoe tanka.

Då jag är level 85 trillade jag in i en mop instans (kommer inte ihåg namnet) och jävlar va tråkigt det var knappt några fiender och extremt tråkig instans layout. Tankning kändes väldigt trög och tråkig, spammade mest 1-3 saker hela tiden för att hålla aggro. Viss skillnad mot för när man fick mata som en idiot som warrior på alla fiender för att hålla aggro.

För att summera det hela. Så klarade jag bara av att spela en omgång då allt äcklade mig.

Blir det bättre när man kommer in i WOD delen eller har helt enkelt wow blivit något jag inte längre kan spela?
Finns det någon tank kvar som kräver något av spelaren i dag? Har en paladin/warrior kvar att spela med om jag mot förmodan skulle klara av att ta mig till 90.

Jag är en familjefar med sambo och barn. Kanske lägger 2-3 tim max på att spela. Finns det någon chans att en spelare som jag kan få ut något av spelet som det är nu och finns det några guilds som skulle ta emot en sådan spelare för att få lite folk att spela med då mina polare är "hardcore" och bara raidar när dom väl spelar.

Permalänk
Medlem

Döm inte WoD efter hur LFG är, och framförallt inte LFG som bara handlar om att levla
Kör igenom de nya zonerna istället.
85 till 90 kan nog vara lite ensamt just nu, men WOD är livligare.

Permalänk

Spelat sedan vanilla med tog en paus under cata. Förutom burning crusade tycker jag att WoD är den bästa expansionen. Pandaria var ett skämt då en kunde sola första bossen i HC och resten kunde aggra två bossar för att sedan nuka skitan ur sissta på under 10 sec. WoD levleing 90-100 tycker jag som brukar dungeonspamma faktiskt är kul. Jag som spelat WCIII tycker att det är kul att se Dutoran, Gul dan, Garrosh, etc.

Du kan raida genom att pugga. Men du kan även få raidgear när du fått tillgång till din garrison då du skickar ut followers på raid missions som ger dig 670+ gear, beroende på follower ilvl och redan klarade missions. Tycker att just missions är kul och enkelt sätt att få grymmt gear osv.

EDIT: är hunter och har altid varit dps så jag har ingen aning om hur tanking är, men jag har hört att det är lite lättare. Det tråkigaste med MoP var att det var så lätt och WoD är i nuläget svårare, åter igen, i alla fall för dps. Healers kan till skillnad från MoP gå oom nu...

Visa signatur

| MB: ASRock Extreme 9 | CPU: i7-4790K | CPU-Kylare: Coolermaser Nepton 240M | GPU: SLI Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 3,5GB | PSU: Corsair RM1000 80+ Gold Certified | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2x8GB 1600MHz | Lagring: Samsung 850 EVO 500GB | Chassi: BitFenix Colossus Window Blue | Skärmar: 3st VG248QE (144Hz), Samsung 42 Tum LED | Mus: Corsair RGB M65 | Tanjentbord: Corsair RGB K70 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Spelat wow sen us beta och slutade strax efter cata.

Mina polare berättade att spelet blivit mycket bättre igen med den nya expen och jag ville då ge det hela ett försök.

Aktiverade en 10 dagars trial och såg då att jag redan fått mist of pandaria expen helt gratis och den nya expen upplåst i 10 dagar.
Vill spela tank eller healer, har inte riktigt bestämt mig än men jag kör igång med min DK tank. Känner mig helt vilsen med alla skills som nu har blivit helt främmande för mig.

Drar i alla fall in i en dugeon via lfg systemet för 5 man instanser tycker jag verkligen om då flytet alltid har vart bra och massa fiender att aoe tanka.

Då jag är level 85 trillade jag in i en mop instans (kommer inte ihåg namnet) och jävlar va tråkigt det var knappt några fiender och extremt tråkig instans layout. Tankning kändes väldigt trög och tråkig, spammade mest 1-3 saker hela tiden för att hålla aggro. Viss skillnad mot för när man fick mata som en idiot som warrior på alla fiender för att hålla aggro.

För att summera det hela. Så klarade jag bara av att spela en omgång då allt äcklade mig.

Blir det bättre när man kommer in i WOD delen eller har helt enkelt wow blivit något jag inte längre kan spela?
Finns det någon tank kvar som kräver något av spelaren i dag? Har en paladin/warrior kvar att spela med om jag mot förmodan skulle klara av att ta mig till 90.

Jag är en familjefar med sambo och barn. Kanske lägger 2-3 tim max på att spela. Finns det någon chans att en spelare som jag kan få ut något av spelet som det är nu och finns det några guilds som skulle ta emot en sådan spelare för att få lite folk att spela med då mina polare är "hardcore" och bara raidar när dom väl spelar.

Threat är knappt en tanks uppgift längre. Det är inget man behöver jaga. Alls. Däremot har tanks andra uppgifter och jag tycker det är nästintill dumt att dömma spelet efter instanserna. Jag tycker du får en klarare bild av spelet om du upplever det på level 100.

Själv tycker jag spelet (pve-mässigt) började dö redan i wolk när raids olika svårighetsgrader introducerades. Sedan kom cata med lfr och döden var nu ett faktum.

Men jag lirar än idag arena så. och många tycker pve-delen är bättre än aldrig.

Haså kul!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

. Pandaria var ett skämt då en kunde sola första bossen i HC och resten kunde aggra två bossar för att sedan nuka skitan ur sissta på under 10 sec.

EDIT: är hunter och har altid varit dps så jag har ingen aning om hur tanking är, men jag har hört att det är lite lättare. Det tråkigaste med MoP var att det var så lätt och WoD är i nuläget svårare, åter igen, i alla fall för dps. Healers kan till skillnad från MoP gå oom nu...

Första bossen i HC?

Hunters är lättare nu än någonsin btw. Liksom alla klasser när de tagit bort "onödiga" spells och byggt in dem i talents/passiva/andra spells. Healer är nog tyvärr det enda som blivit mer utmanande, men så brukar det alltid vara det första tieret. Allt detta är ur en PVE synvinkel.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Relive:

Första bossen i HC?

Hunters är lättare nu än någonsin btw. Liksom alla klasser när de tagit bort "onödiga" spells och byggt in dem i talents/passiva/andra spells. Healer är nog tyvärr det enda som blivit mer utmanande, men så brukar det alltid vara det första tieret. Allt detta är ur en PVE synvinkel.

Shamans är fortf svåra att spela

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

85-90 är helt värdelösa. Började också i WoD och stormlvlade de lvlarna med min shaman på 3 timmar. Storylinen för lvlande i WoD är helt amazing och Highmaul (ändå raiden) är relativt rolig. LFR (looking for raid) är däremot ett skämt. Jag kör holy paladin och kan stå och afka upp till sista bossen för det krävs knappt någon healing. Normal/HC är däremot kul.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Vägledare

Vill också prova WoD. Är så otroligt sugen men vågar inte lägga 400-500kr för att sen komma fram till att jag inte gillar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Spelat wow sen us beta och slutade strax efter cata.

Mina polare berättade att spelet blivit mycket bättre igen med den nya expen och jag ville då ge det hela ett försök.

Aktiverade en 10 dagars trial och såg då att jag redan fått mist of pandaria expen helt gratis och den nya expen upplåst i 10 dagar.
Vill spela tank eller healer, har inte riktigt bestämt mig än men jag kör igång med min DK tank. Känner mig helt vilsen med alla skills som nu har blivit helt främmande för mig.

Drar i alla fall in i en dugeon via lfg systemet för 5 man instanser tycker jag verkligen om då flytet alltid har vart bra och massa fiender att aoe tanka.

Då jag är level 85 trillade jag in i en mop instans (kommer inte ihåg namnet) och jävlar va tråkigt det var knappt några fiender och extremt tråkig instans layout. Tankning kändes väldigt trög och tråkig, spammade mest 1-3 saker hela tiden för att hålla aggro. Viss skillnad mot för när man fick mata som en idiot som warrior på alla fiender för att hålla aggro.

För att summera det hela. Så klarade jag bara av att spela en omgång då allt äcklade mig.

Blir det bättre när man kommer in i WOD delen eller har helt enkelt wow blivit något jag inte längre kan spela?
Finns det någon tank kvar som kräver något av spelaren i dag? Har en paladin/warrior kvar att spela med om jag mot förmodan skulle klara av att ta mig till 90.

Jag är en familjefar med sambo och barn. Kanske lägger 2-3 tim max på att spela. Finns det någon chans att en spelare som jag kan få ut något av spelet som det är nu och finns det några guilds som skulle ta emot en sådan spelare för att få lite folk att spela med då mina polare är "hardcore" och bara raidar när dom väl spelar.

Nu har jag inte spelat sedan mitten av MoP, men intrycket jag har fått av WoD är att det ska vara mycket "back to school".
Köper du WoD får du en L90 så du slipper puckla genom numera tomma Pandaria.
Du får även tänka på att Blizz har gjort om alla talents och spells (igen) helt och hållet. Så när du börjar spela i L85 har du bara de mest nödvändiga, du får säkert fler spells när du är uppe i 100.

Summa sumarum, döm inte WoD på det lilla du har spelat. Jag tror att det blir betydligt roligare om några levlar.
Precis som du är jag familjefar, så jag har lagt wow på hyllan då det är så oehört tidskrävande. Men jag är väldigt sugen på att prova igen efter allt gott man hört om WoD.

Permalänk
Sötast

Jag slutade i MOP. Spelet var totalt förstört.

Som healer kunde man stå afk största delen av tiden och som tank så räcker det med ett/2 slag per 30 sekunder för att hålla aggro.

Tank är i princip DPS som automatiskt håller aggro och healing var så enkelt att man somnade.

Gav upp DPS för många år sen då det bara var mindless (förutom i Cata där svårighetsgraden i samtliga roller var mycket högre och roligare)

WOD sägs vara bättre men jag har inte vågat återvända då jag antar att även om det blev bättre så kommer det att dummas ner inom kort i patcher för att locka till sig kidsen :/

Dungeons var min absoluta favorit och ja, det är helt förstört i min mening. Möjligt att wod gör det bättre men ja...

Permalänk

Lirade wow några år en bit in i lichking, tills jag då tvärt slutade, fick ett ryck igår kväll o köpte WOD (30€ + 60d game card 19€)
tänkte att 500:- får gå på nöjeskontot.

In o fick en helt ny 90 gubbe (tog mage, FIRE spec, som jag aldrig någonsin lirat innan) valde en NY istället för uppgradering av befintliga. Lika bra o se det hela som helt Nytt.
Ny gubbe, Nya spells, Nytt spel

Kan kanske inte utala mig helt rättvist ännu då jag bara lirat ca 6 timmar, men första intrycken är väl att det kändes ganska hemma, samtidigt som mycket är helt annorlunda, Grafiken kändes väldigt tecknad disney, mer nu än när jag spelade förut.
men kanske för att jag senaste tiden bara spelat BF, WoT, och Dragon Age

Garrisson verkar kul, instancerna jag hamnade i (2 stycken) kändes enkla, hade ingen koll alls, bara stog o matade på o dps ade, medans jag lärde mig Mage spellsen, då jag inte har en aning om hur de fungerar, men jag sköt på ganska friskt o mejade ner massa monster och XP ramlade in o levlade upp till 91 ganska snabbt.

Talent tree har jag ingen hum om alls ännu, måste in o kolla O lära mig lite
Guld kom in o gear fick jag LOL.. så overall första 6 timmars lirande lite halvkul i alla fall..

Klart öppnat upp för en liten återkomst, och då är jag också familjefar, lol, fast med vuxna barn,,,får hålla det lite "secret"

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Min speltid går ut imorgon och jag lär inte skaffa ny på ett tag.

Tröttnade på WoD redan efter en månad, och den senaste månaden har jag bara loggat in för att göra garrison-saker (missions och workorders) och raids 1-2 gånger i veckan. 90-100 var svinkul, men vid lvl 100 finns det nästan inget att göra efter att man är heroic-gearad. (yay, leta värdelösa skatter, sweet!)

Började spela WoD med tre kompisar, och alla fyra har nu un-subbat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag slutade i MOP. Spelet var totalt förstört.

Som healer kunde man stå afk största delen av tiden och som tank så räcker det med ett/2 slag per 30 sekunder för att hålla aggro.

Tank är i princip DPS som automatiskt håller aggro och healing var så enkelt att man somnade.

Gav upp DPS för många år sen då det bara var mindless (förutom i Cata där svårighetsgraden i samtliga roller var mycket högre och roligare)

WOD sägs vara bättre men jag har inte vågat återvända då jag antar att även om det blev bättre så kommer det att dummas ner inom kort i patcher för att locka till sig kidsen :/

Dungeons var min absoluta favorit och ja, det är helt förstört i min mening. Möjligt att wod gör det bättre men ja...

Dungeons är tänkt att vara enkla och så fort man har för bra gear blir det ju galet enkelt. Utmaningen finns i CMs.
Var det i progress raids eller dungeons med 100 ilvls över vad de var gjorda för som du tyckte healing var för enkelt?
När vi tog garrosh 10m HC med en healer, en tank och 8 dps tyckte de då inte att det var för enkelt. Healern var inte en sekund utan att behöva heala.
Klantade sig tanken de minsta var det oftast wipe.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Känns som om det är bäst att gå vidare och låta wow vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Känns som om det är bäst att gå vidare och låta wow vara.

Känner lite så med.
Blizzard har tagit så många idéer från andra MMORPGs att det känns knappt som man spelar WoW i WoD, utan snarare ett F2P-spel/Facebook spel. Vissa älskar garrisonerna, medans vissa tycker att dom har förstört spelet. Jag tillhör den sista kategorin.
Att professions knappt finns längre, att massa abilities har försvunnit och att dom har devalverat värdena på allt gör knappast spelet mer attraktivt heller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Wow är ju utslaget sen länge. Det dog ju i princip efter Wotlk. Har för mig att spelet hade 12 miljoner spelare i wotlk och bara några månader in på nästa expansion så låg siffran på 4 miljoner. Tror jag.

Wow var bara kul i början, Vanilla, BC och wotlk. Sen kom där nya tråkiga idéer och spelet var helt förändrat. Är väl bara en tidsfråga innan wow dör ut. Om 5 år kanske det börjar visa sig tecken på att spelet dör ut. Kanske tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Wow är ju utslaget sen länge. Det dog ju i princip efter Wotlk. Har för mig att spelet hade 12 miljoner spelare i wotlk och bara några månader in på nästa expansion så låg siffran på 4 miljoner. Tror jag.

Wow var bara kul i början, Vanilla, BC och wotlk. Sen kom där nya tråkiga idéer och spelet var helt förändrat. Är väl bara en tidsfråga innan wow dör ut. Om 5 år kanske det börjar visa sig tecken på att spelet dör ut. Kanske tidigare.

4 miljoner? Skulle inte tro det va.
http://www.statista.com/statistics/276601/number-of-world-of-...

Dom kom över 10 miljoner med WOD igen, kommer droppa såklart dock.
Peaken låg som du säger i wotlk, inte så konstigt direkt om man ser på tidsramen från release.

Att ett mmo har hållt så många miljoner aktiva subs i 10 år är rätt otroligt ärligt talat.
Dom där 4 miljoner subsen kommer det nog dröja innan dom är nere på dock.

Permalänk
Medlem

Ja WoW va uppe i lite mer än 10 miljoner aktiva sub's igen strax efter WoDs launch.

Är ganska säker på att det har glidit ner under 10 miljoner nu igen dock. Synd att grafen inte är uppdaterad för det senaste kvartalet i 2014.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Garrison e ett skämt, du betalar för MP spel å gör SP saker :/

Proffesions finns inte längre.

PvE är omförädlad enbart, dvs samma sak som du sett under tidigare expansioner.

PvP - bästa CC macrot vinner

Jag betalar fortfarande, men förstår inte varför då jag inte ens är inne å spelar nåt numera (3 veckor sen jag sist loggade in)
Och shaman är inte svårspelade, dom har tagit bort minst 2 saker från varenda klass då det var "onödigt" enligt dom. Jag däremot saknar mina totems å möjligheten att dra taunt etc. som shaman.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Inga klasser är speciellt svåra att spela. Det handlar mest om vem som kan ta nytta av klassens mekanism vid olika tillfällen. Det är där man ser skillnad på skickliga spelare och de mindre skickliga. Att lära sig rotations osv kan vem som helst göra. Har själv nästan alltid spelat warlock, och kommer aldrig att sluta med det. De har gjort alla klasser för enkla, warlocks har blivit tråkigare och nej det är inte pga att dpsen inte är lika bra som förr utan för att klassen har blivit för enkel och ensidig, de har förstört klassens mekanism och det gäller nog många andra klasser. Jag tyckte det var riktigt kul att levla i WoD, ett av de roligaste expansions. Garrisons var kul i början, nu känns Garrison som en vanlig Daily quest, du kommer in och plockar allt osv efter varje reset sen är du färdig. Det finns saker att göra även ifall du inte kommer att lägga ner så mycket tid på spelet, finna casual guilds som raidar två gånger i veckan och ändå får progress. Eller så kan man köra LFR, själv så tycker jag att LFR är tråkigt, det är för enkelt men samtidigt finns det folk som inte riktigt förstår vad de håller på med. Jag tycker att du ska först bli 100 och sedan själv känna efter om vad du gillar. Angående tanking finns det inte mycket jag kan säga, klasserna är enkla men man måste se till att kunna taktiker på de olika bossarna, och tanksen har en del uppgifter att göra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

PvP - bästa CC macrot vinner

Den där kommentaren tar priset för mest oinformerade, bara för att det går för snabbt i pvp för din smak så behöver du inte söla ner det med dina banala åsikter. Gillar din signatur förresten.

----

Löjligt mycket text här. Läs på egen risk och mot min rekommendation.

Wow är oftast roligt om man har inte skapar en miljon slutsatser på förhand kring vad wow ska vara. Vilket är vanligt att man gör för att alla har åsikter (vare sig de är korkade eller dåligt informerade spelar ingen roll) eller vad som är lika vanligt; att man spelat det för 5 år sedan och blir förvånad över att det är annorlunda nu. Först och främst kan alla wows aspekter vara underhållande, det finns folk som gillar leveling, eller pvp, eller att fiska -- det finns miljarder saker att göra och så länge du är OK med att spendera timmar framför skärmen för att styra fantasikaraktärer, så kan du nog hitta något du gillar i wow (så länge du skippar att suga åt dig de fantasiföreställningar som oundvikligen ges ut.)

Värt att förstå, vilket jag ironiskt nog inte förstår att alla inte förstå, är att ingen gillar allt. Du verkar vilja söka utmaning som tank i pve, att söka efter det i LFG 1-90 är omåttligt missriktat -- dra upp en level 100 och börja kör heroics, raids och challenge modes. Det kostar, visst, men no pain no gain?

"För att summera det hela. Så klarade jag bara av att spela en omgång då allt äcklade mig."

Om man gillar levelandet och bestämt att det är det enda man vill spela, då kan man kalla 1-90 för "en omgång". Annars ska man fan låta bli. För nej, varför skulle du göra det du ogillar en gång till när det finns miljarder andra saker att göra. Jag har spelat wow i de flesta expansionerna (1-LK i princip oavbruten takt, mop skippade jag, körde 1 månad wod där jag testade arena, CMs, raids och allt annat.) och jag tål inte heller att levela, jag har minst antal alts av alla mina kamrater, de frågar inte mig längre när de kör upp nya gubbar för de är fullt medvetna om att jag inte är ett dugg intresserad. Detta för mig till en viktig punkt; sociala aspekten, även om den känns som något extra så är den enligt mig väldigt betydlig, det är dina polare som håller dig spelande tills att du kanske råkar stöta på något du gillar.

Med det sagt, jag gillar inte heller wow/wod, men det är mest för att jag inte gillar idén att det finns ett spel jag kan lägga alla mina lediga timmar på om jag så lät mig, för jag är dålig på att vara casual, varför se en film eller läsa en bok när jag kan fortsätta köra hcs, eller nej det är dags för cm, sedan kanske man ska dra upp fishing lite, eller just ja köra veckans lockouts i gamla raids för transmog prylar, dra några timmar i arenan eller just ja, måste fixa ------------------ Sedan finns det en hel del jag inte gillar specifikt med wod också, jag tycker wow is past it's prime, men blizzard verkar satsa hårdare på det nu än någonsin, kanske bi-produkt av att Titan blåstes av, det finns andra MMORPG-spel men om de är bättre än wow så är det inte med någon stor marginal.

Kan man spela i hyfsad moderation utan att bli nojig över allt som "ska" göras, så vet jag inte riktigt varför jag inte skulle rekommendera wow. Men det finns miljarder andra saker här i livet som ger mer "valuta för pengarna", för när man slutar med wow finns det sällan något annat sätt att se på det än ett näst intill totalt slöseri med tid. Men om du söker tillfällig och meningslös stimulans så är wow svårslaget, så länge du spelar tillräckligt smart och komplett för att faktiskt upptäcka något du gillar, dvs ge det en ärlig chans.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle lätr kunna tänka mig att vara helt insnöad i wow och spela det jämt, som förr.
Problemet är att det inte går att kombinera med jobb och det övriga livet om man vill få ut nåt av spelet.

Nä, min wow-saga tog slut för många år sen, vi hade många sjukt roliga stunder, men aldrig mer...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Den där kommentaren tar priset för mest oinformerade, bara för att det går för snabbt i pvp för din smak så behöver du inte söla ner det med dina banala åsikter. Gillar din signatur förresten.

----

Löjligt mycket text här. Läs på egen risk och mot min rekommendation.

Wow är oftast roligt om man har inte skapar en miljon slutsatser på förhand kring vad wow ska vara. Vilket är vanligt att man gör för att alla har åsikter (vare sig de är korkade eller dåligt informerade spelar ingen roll) eller vad som är lika vanligt; att man spelat det för 5 år sedan och blir förvånad över att det är annorlunda nu. Först och främst kan alla wows aspekter vara underhållande, det finns folk som gillar leveling, eller pvp, eller att fiska -- det finns miljarder saker att göra och så länge du är OK med att spendera timmar framför skärmen för att styra fantasikaraktärer, så kan du nog hitta något du gillar i wow (så länge du skippar att suga åt dig de fantasiföreställningar som oundvikligen ges ut.)

Värt att förstå, vilket jag ironiskt nog inte förstår att alla inte förstå, är att ingen gillar allt. Du verkar vilja söka utmaning som tank i pve, att söka efter det i LFG 1-90 är omåttligt missriktat -- dra upp en level 100 och börja kör heroics, raids och challenge modes. Det kostar, visst, men no pain no gain?

"För att summera det hela. Så klarade jag bara av att spela en omgång då allt äcklade mig."

Om man gillar levelandet och bestämt att det är det enda man vill spela, då kan man kalla 1-90 för "en omgång". Annars ska man fan låta bli. För nej, varför skulle du göra det du ogillar en gång till när det finns miljarder andra saker att göra. Jag har spelat wow i de flesta expansionerna (1-LK i princip oavbruten takt, mop skippade jag, körde 1 månad wod där jag testade arena, CMs, raids och allt annat.) och jag tål inte heller att levela, jag har minst antal alts av alla mina kamrater, de frågar inte mig längre när de kör upp nya gubbar för de är fullt medvetna om att jag inte är ett dugg intresserad. Detta för mig till en viktig punkt; sociala aspekten, även om den känns som något extra så är den enligt mig väldigt betydlig, det är dina polare som håller dig spelande tills att du kanske råkar stöta på något du gillar.

Med det sagt, jag gillar inte heller wow/wod, men det är mest för att jag inte gillar idén att det finns ett spel jag kan lägga alla mina lediga timmar på om jag så lät mig, för jag är dålig på att vara casual, varför se en film eller läsa en bok när jag kan fortsätta köra hcs, eller nej det är dags för cm, sedan kanske man ska dra upp fishing lite, eller just ja köra veckans lockouts i gamla raids för transmog prylar, dra några timmar i arenan eller just ja, måste fixa ------------------ Sedan finns det en hel del jag inte gillar specifikt med wod också, jag tycker wow is past it's prime, men blizzard verkar satsa hårdare på det nu än någonsin, kanske bi-produkt av att Titan blåstes av, det finns andra MMORPG-spel men om de är bättre än wow så är det inte med någon stor marginal.

Kan man spela i hyfsad moderation utan att bli nojig över allt som "ska" göras, så vet jag inte riktigt varför jag inte skulle rekommendera wow. Men det finns miljarder andra saker här i livet som ger mer "valuta för pengarna", för när man slutar med wow finns det sällan något annat sätt att se på det än ett näst intill totalt slöseri med tid. Men om du söker tillfällig och meningslös stimulans så är wow svårslaget, så länge du spelar tillräckligt smart och komplett för att faktiskt upptäcka något du gillar, dvs ge det en ärlig chans.

Dold text

Det är ju som poesi!
Och det får mig att skämmas lite för att jag tycker om att lägga min lediga tid på att spela istället för att läsa etc.
Men å andra sidan så kanske jag kan lära mig att spela en hanterbar mängd :-).

Permalänk
Medlem

WoD kan nog gå att spela även för det du vill få ut av vet. Har spelat sen första betan med och tycker fortfarande att vanilla var det bästa, varför ska vi inte gå in på här, den diskussionen har tagits så många gånger, och jag säger bara att man har helt nya och fler skills nu, men även mycket game mechanic är ändrad.
Hur som helst, PvE på låg nivå är ett skämt. Om du tar dig upp till 100 och bestämmer dig för att köra LFR kommer du gråta, lättare än HC dungeons.
Kör du pug normal så är det liiiiiiiite svårare. Kommer du upp till HC raids så börjar det bli normalt. Mythic däremot så blir det faktiskt en utmaning. Har bara köra LFR och pug på normal själv, men har andra polare som kört wow länge som tycker det är så och efter vad jag sett och hur guilder progressar i mythic så håller jag med.
För mig är det dock inte PvE som är intressant länge, pvp tröttnade jag på i 2.0 när det inte var viable att köra en range class utan pet längre, micro management har aldrig varit min starka sida.
Däremot gillar jag achivements och challenges. Sålde mitt förra battle.net konto så har fått börja om helt igen, det är väl det som får mig att fortsätta spela.
Vad gäller levelingen så kan jag bara säga att du bör testa WoD questing, helt underbara zoner med fantastiskt flyt. Tyvärr rätt strömlinjeformat och inte alls så jobbigt som det var i vanilla. Många tycker ju om det och ja, jag gillar inte att levela, så på så vis är det ju nice, men saknar ändå tiden när man som ally stod i IF och letade en grupp till SM för att flyga till Southshore och springa hela vägen upp till instansen.
Däremot så kan du inte få flying i Draenor, inte heller på 100. För en som gillar achivements och utmaningar så gör det spelet väldigt mycket roligare, har alltid gillat att hitta exploits och explora allt som går. Med flying mounts försvann det helt, men nu finns det rares, treasures och andra saker som du måste vara lite finurlig för att komma till, om du inte sätter dig och kollar på en video på youtube då ...
Hur som helst, ska du ta upp spelet igen och vill köra tank, och få en utmaning, så kommer du få vänta till HC raids eller till och med Mythic.
Att spela pug HC dungeons med folk som inte kan taktiker på bossar kan vara rätt kul dock! Men det är ju då 1 gång, nästa gång så är det faceroll som gäller igen.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Har också funderat lite på WoD, men inser snart att jag aldrig kommer få tillbaka den där känsla jag hade för spelet i början. Den euforiska upplevelsen när gillet till slut fick ned Lucifron första bossen i Molten Core för en mindre evighet sedan, kommer aldrig att återkomma. WoW får fortsätta vara nostalgi, vilket det duger bäst för mig i alla fall.

Visa signatur

i5 4670k | Asus Maximus VI Hero | Corsair Vengeance Pro 1866Mhz 16GB | GeForce GTX 1060 | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-D14 | Acer Predator XB271HUbmiprz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

Spelat sedan vanilla med tog en paus under cata. Förutom burning crusade tycker jag att WoD är den bästa expansionen. Pandaria var ett skämt då en kunde sola första bossen i HC och resten kunde aggra två bossar för att sedan nuka skitan ur sissta på under 10 sec. WoD levleing 90-100 tycker jag som brukar dungeonspamma faktiskt är kul. Jag som spelat WCIII tycker att det är kul att se Dutoran, Gul dan, Garrosh, etc.

Du kan raida genom att pugga. Men du kan även få raidgear när du fått tillgång till din garrison då du skickar ut followers på raid missions som ger dig 670+ gear, beroende på follower ilvl och redan klarade missions. Tycker att just missions är kul och enkelt sätt att få grymmt gear osv.

EDIT: är hunter och har altid varit dps så jag har ingen aning om hur tanking är, men jag har hört att det är lite lättare. Det tråkigaste med MoP var att det var så lätt och WoD är i nuläget svårare, åter igen, i alla fall för dps. Healers kan till skillnad från MoP gå oom nu...

För en som spelade hela MoP så kan jag säga att trots vad du tror så var inte MoP-raiding "ett skämt". Stone Guardians var faktiskt lagom svår för att vara den för HC bossen i hela expansionen. Bossar som t.ex. heroic Lei Shen, Dark Animus och Sha of Fear var riktigt roliga och svåra bossar när de kom ut.

Spelet verkar dock vara mycket lättare nu då de gjort de flesta klasser mycket lättare att spela då mycket abilities har tagits borts. Även vissa "svåra" mechanics som snapshotting har också försvunnit.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grumie:

Threat är knappt en tanks uppgift längre. Det är inget man behöver jaga. Alls. Däremot har tanks andra uppgifter och jag tycker det är nästintill dumt att dömma spelet efter instanserna. Jag tycker du får en klarare bild av spelet om du upplever det på level 100.

Själv tycker jag spelet (pve-mässigt) började dö redan i wolk när raids olika svårighetsgrader introducerades. Sedan kom cata med lfr och döden var nu ett faktum.

Men jag lirar än idag arena så. och många tycker pve-delen är bättre än aldrig.

Haså kul!

Håller med. Threat är aldrig ett problem utan det handlar om att överleva. Som Paladin så sitter jag mest och försöker använda self-heals så mycket som möjligt samtidigt som jag sitter och använder olika buffs för att öka block och annat. Man ska inte döma spelets mekanik efter vad som händer i en heroic dun eller dungeons generellt. De är lätta för att det ska vara lätt att få gear till raidfinder. Inte för att sätta någon på prov pga. svårighet.

Skrivet av Pelegrino:

85-90 är helt värdelösa. Började också i WoD och stormlvlade de lvlarna med min shaman på 3 timmar. Storylinen för lvlande i WoD är helt amazing och Highmaul (ändå raiden) är relativt rolig. LFR (looking for raid) är däremot ett skämt. Jag kör holy paladin och kan stå och afka upp till sista bossen för det krävs knappt någon healing. Normal/HC är däremot kul.

Detta är för att LFR består av spelare av alla sorters skicklighetsnivåer. Det är menat att vara hyfsat enkelt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Proffesions finns inte längre.

Verkar vara många som tror det, har själv tjänat omkring 400k genom professions.
670 gear när raids öppnade var fint att ha. Även enchants, gems och pots.
Nu säljer jag bara överskottet, kanske är jag en som hade tur och fick behålla mina professions?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Känns som om det är bäst att gå vidare och låta wow vara.

Ge det en chans och börja iaf i WoD-zonerna, det går fort att dra igenom pandaland.

Jag har spelat till och från sen vanilla, panda är det längsta uppehållet jag haft för expansionen var helt värdelös.

Visst har de inte gjort allt rätt i WoD heller, men som någon annan skrev, bästa expansionen utöver TBC.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Inga klasser är speciellt svåra att spela. Det handlar mest om vem som kan ta nytta av klassens mekanism vid olika tillfällen. Det är där man ser skillnad på skickliga spelare och de mindre skickliga. Att lära sig rotations osv kan vem som helst göra. Har själv nästan alltid spelat warlock, och kommer aldrig att sluta med det. De har gjort alla klasser för enkla, warlocks har blivit tråkigare och nej det är inte pga att dpsen inte är lika bra som förr utan för att klassen har blivit för enkel och ensidig, de har förstört klassens mekanism och det gäller nog många andra klasser. Jag tyckte det var riktigt kul att levla i WoD, ett av de roligaste expansions. Garrisons var kul i början, nu känns Garrison som en vanlig Daily quest, du kommer in och plockar allt osv efter varje reset sen är du färdig. Det finns saker att göra även ifall du inte kommer att lägga ner så mycket tid på spelet, finna casual guilds som raidar två gånger i veckan och ändå får progress. Eller så kan man köra LFR, själv så tycker jag att LFR är tråkigt, det är för enkelt men samtidigt finns det folk som inte riktigt förstår vad de håller på med. Jag tycker att du ska först bli 100 och sedan själv känna efter om vad du gillar. Angående tanking finns det inte mycket jag kan säga, klasserna är enkla men man måste se till att kunna taktiker på de olika bossarna, och tanksen har en del uppgifter att göra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om jag riktigt håller med om att ingen klass är svår. Kanske jag som är kass, men jag gav mig på att spela enhancement shaman och det är nästan omöjligt att ha någon sorts fast rotation. Man sitter mest och bankar på fem tangenter och hoppas på procs.
En del säger att shamans blir speldugliga med bättre gear, men hur ska man lyckas få bättre gear när man kommer tillbaka till ett wow som inte låter spelare under en viss ilvl och achievment delta i raids?

För en som nyss återvänt till wow och inte känner så många andra spelare blir det en svår uppgift. Man är heller inte välkommen i gillen utan att ha nått en viss ilvl, achievment eller speciell klass.

Spelet är ju roligt men kanske behöver en del finslipning. Det enda som är riktigt dåligt i wow just nu attityden som genomsyrar spelets community. Tråkigt är det, det har blivit mycket värre än när jag la av i wotlk.

Har gått tillbaka till min gamla hederlige rogue, där har inte mycket ändrats trots en del omkastningar i talangträden. Man har en fungerande rotation och delar ut skaplig skada. Mest skada gör fortfarande auto attack 😖

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |