Permalänk

Tappat mobil i vatten! :(

Hej!

För ett par veckor sedan lyckades jag tappa telefonen rakt ner i strålen från den rinnande kranen. FAN också!

Telefonen slocknade men fastnade på vibration. Det gick inte att stänga av eller ta ut batteriet (OnePlus One).

Det jag gjorde var att lägga telefonen i en stor matlåda med ris, huruvida det nu faktiskt hjälper men men. Hur som helst så verkar det gjort lite nytta iallafall.

När jag pluggar in telefonen i väggen så vibrerar den som den alltid gör när man pluggar in laddaren. YES! Den lever tänkte jag. Därefter kommer det upp en bild där det står att batteriet är lågt och att det bör laddas innan man startar. Strax därefter dyker det upp ett batteri som laddas upp i steg.

Efter säg ca 5 minuter dör telefonen. Tar man då ur laddaren och sätter i den igen så återupprepas processen.

Känns som om batteriet vore kortslutet och inte tar emot laddning. Men jag har ingen aning.. Uppskattar all hjälp och alla tips jag kan få!

Mvh

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Hej!

För ett par veckor sedan lyckades jag tappa telefonen rakt ner i strålen från den rinnande kranen. FAN också!

Telefonen slocknade men fastnade på vibration. Det gick inte att stänga av eller ta ut batteriet (OnePlus One).

Det jag gjorde var att lägga telefonen i en stor matlåda med ris, huruvida det nu faktiskt hjälper men men. Hur som helst så verkar det gjort lite nytta iallafall.

När jag pluggar in telefonen i väggen så vibrerar den som den alltid gör när man pluggar in laddaren. YES! Den lever tänkte jag. Därefter kommer det upp en bild där det står att batteriet är lågt och att det bör laddas innan man startar. Strax därefter dyker det upp ett batteri som laddas upp i steg.

Efter säg ca 5 minuter dör telefonen. Tar man då ur laddaren och sätter i den igen så återupprepas processen.

Känns som om batteriet vore kortslutet och inte tar emot laddning. Men jag har ingen aning.. Uppskattar all hjälp och alla tips jag kan få!

Mvh

Som du säger så har nog batteriet gett upp. Du kan inte öppna muren och ta en titt på hur det ser ut inuti?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Hehe tappade min i båten, i vattnet som inte var öst. Fick en helvit skärm och batterier svällde så det blev ovalt. Jag skulle byta batteri och hoppas på de bästa.. Jag gjorde dock inte det med min då skärmen va vit

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Skrivet av CyberSpace:

Som du säger så har nog batteriet gett upp. Du kan inte öppna muren och ta en titt på hur det ser ut inuti?

Skulle kunna göra det. Egentligen ska man ju ej göra det på Oneplus One men jag har ju inget val. Fungerar ändå inte nu.

Skrivet av imjohannes5670:

Hehe tappade min i båten, i vattnet som inte var öst. Fick en helvit skärm och batterier svällde så det blev ovalt. Jag skulle byta batteri och hoppas på de bästa.. Jag gjorde dock inte det med min då skärmen va vit

Ajdå! Har lite mer tur än dig ändå! Blir skärmen vit så finns det ju inte mycket man kan göra Jo har känt på mig att det är batteriet. Ville bara ha lite fler åsikter :), vet ni vart man får tag i nytt?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk

Petar in en varning. Trasiga lipo batterier ska man vara försiktig med. Ladda det inte igen.

Kolla t.ex. ifixit.com om dom var någon guide för att öppna luren!

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Petar in en varning. Trasiga lipo batterier ska man vara försiktig med. Ladda det inte igen.

Kolla t.ex. ifixit.com om dom var någon guide för att öppna luren!

Oj! Det visste jag inte, jag som hade den på laddning över natten! :s tack för varningen och tipset. Ska kolla in hemsidan.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk

Hittade nyss detta! Ni som vill kan gärna läsa och även se på YouTube videon.

https://forums.oneplus.net/threads/solution-low-battery-or-fu...

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Skrivet av PcCrazyMods:

Hittade nyss detta! Ni som vill kan gärna läsa och även se på YouTube videon.

https://forums.oneplus.net/threads/solution-low-battery-or-fu...

Edit: Får inte längre upp low battery. Nu när man pluggar i laddaren så får jag upp powered by android sen blir det svart.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!