Permalänk
Avstängd
Skrivet av larkan:

Fyi mitt har också blivit hackat med lösen i kalss med detta så det är inte phisinh eller dåligt lösen... i36Zv$bxn08!sMlIM1WG

Chansen att de har bruteforcat sig in är astronomiskt liten. De kan ju ha fått tillgång till en databas som i sin tur lagrar din inloggningsinfo. Dessa borde vara krypterade men så är inte alltid fallet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Inget som hänt här för mig då man inte spelat något på länge och har aldrig använt något kort där heller varken på sidan eller i klienten.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem

Kollade mitt konto, inga problem här.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

det är pga detta som jag aldrig sparar betalnings info på steam/origin m.m

Själv köper jag Steam pengar genom GameStop

Permalänk
Medlem

"Chansen att de har bruteforcat sig in är astronomiskt liten. De kan ju ha fått tillgång till en databas som i sin tur lagrar din inloggningsinfo. Dessa borde vara krypterade men så är inte alltid fallet."

Astronomiskt liten skulle jag inte kalla det då inget är omöjligt. Men har stenhård koll på vart jag skriver in mina lösen och använder en lösen generator så är det troligast med att dom kommit över databas filer från ea. Om inte och dom lyckats bruta mitt lösen säger jag bara grattis till dom!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av larkan:

"Chansen att de har bruteforcat sig in är astronomiskt liten. De kan ju ha fått tillgång till en databas som i sin tur lagrar din inloggningsinfo. Dessa borde vara krypterade men så är inte alltid fallet."

Astronomiskt liten skulle jag inte kalla det då inget är omöjligt. Men har stenhård koll på vart jag skriver in mina lösen och använder en lösen generator så är det troligast med att dom kommit över databas filer från ea. Om inte och dom lyckats bruta mitt lösen säger jag bara grattis till dom!

Ju längre lösenord man har ju mindre chans blir det att någon bruteforcar sig in. Om lösenordet är kring eller över 10 tecken så blir chansen nästan astronomisk för en privatperson att gissa eller använda sig av en dator för att få fram. Då är det lättare att sikta sig in på databaser som ev. kan vara dåligt skyddade och dåligt krypterade. Går snabbare helt enkelt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Någon har bara inte köpt Fifa 15 på mitt konto utan någon har spelat BF4 eller åtminstone varit inne på battlelog också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Kollade mitt konto vid 01.30 tiden inatt och 3 köp hade försökts gjort.
Som tur var hade jag inga pengar på det kontot
Jävla svin.

Byt lösenord omedelbart alla

Permalänk
Medlem

Troligen från den tidigare attacken där man stal data från servarna som nu hittat ut till diverse folk.
edit: Rekommendera att folk sätter igång verifikations kod via email om man loggar in från en annan IP eller enhet.

Permalänk
Medlem

Inga konstigheter på mitt konto vad jag kan se, har heller inga kort kopplade till kontot men den här tråden fick mig att slå på email verifikationer nu.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Inaktiv

Inga problem här men jag har aktiverat funktionen inloggningsbekräftelse samt tagit bort sparade kontokortsuppgifter från både Origin och Steam.

Permalänk
Medlem

Har inte hänt något men har inte heller haft kreditkort kopplat. Bytte lösen ändå.
Tråkigt för berörda parter

Visa signatur
Permalänk

Det är väl ingen risk om man endast betalar via Paypal vid spel inköp eller?

Permalänk
Skrivet av Xwerty:

Har inte hänt något men har inte heller haft kreditkort kopplat. Bytte lösen ändå.
Tråkigt för berörda parter

Rekommenderar alla att byta lösenord och sätta på Inloggningsbekräftelse. Även om man inte har något kort kopplat till kontot så kan ju någon spela t.ex. BF4 och få ens konto bannat på grund av hack.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Avskyr Origin och har aldrig lagt in ett betalkort där, känns rätt skönt nu!

Har det ändå installerat då det krävdes för att kunna spela DA:I (som jag köpte på skiva).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Aldrig att man sparar nå info om betalkorten på någon online tjänst. Den slöheten får man inte ha, om inte annat mister man den när det nu väl skiter sig.

Var då inga bekymmer med mitt konto iaf. Bytte dock lösenordet som dock är begränsat till max 16 tecken, vilket är lite undermåligt.

Permalänk
Medlem

Inget hos mig! antar att jag haft lite tur där då.

Mitt lösen ligger nog i någon gammal hörna hos EA då mitt konto är gammalt som gatan

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Inaktiv

Såg lugnt ut på mitt konto iallafall men bytte både lösenord och aktiverade verifiering. Tog även bort kopplade betallösningar då jag ändå bara aktiverar spel jag köpt utanför Origin Store.

Permalänk
Medlem

Dåligt att inte EA/Origin gått ut med infomation till sina kunder!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det är väl ingen risk om man endast betalar via Paypal vid spel inköp eller?

Ingen risk, så länge som du inte använt ett lättknäckt lösenord till Paypal förstås.

För övrigt: tack för varningen. Har inte råkat ut för något (men har heller inte något kreditkort registrerat), men jag har ändå bytt lösenord och slagit på det extra säkerhetskodsskyddet.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Vad gör dem efter de köpt Fifa 15? Säljer de dem vidare?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

Vad gör dem efter de köpt Fifa 15? Säljer de dem vidare?

Antar det , men varför köper de bara Fifa 15?

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk

Antagligen lättast att sälja~ Sjuka saker folk gör för pengar

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Antar det , men varför köper de bara Fifa 15?

Antar att det är pga att det är ett väldigt populärt spel, och lätt att sälja vidare.

Visa signatur

i7-13700K / Arctic Liquid Freezer III - 360mm * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Har tvåstegsverifiering på allt som går. Tills jag får mail om att någon försöker logga in orkar jag inte bry mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jisten:

Om ni, som jag, lirar lite BF ibland eller annat! Fick ett meddelande på spanska via mailen från Origin som tackar för köpet av Fifa 15.... Har jag inte gjort!
Ändrade min inloggning och tog bort min VISA info.. Så kolla upp om ni som jag har ett kreditkort knutet till Origin!
Ett jäkla liv på Origin:s forum nu!

Stort tack för varningen!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Kollade mitt konto och inget hade hänt där men bytte lösenord, en sak är dock märklig.... om man nu lyckas hacka eller komma över någons konto, varför köper man då ngt skitspel som fifa 15? Är det för att jävlas med de som har kontot så man köper ett hjärndött skitspel åt dem?
Bara undrar....

Skrivet av DeFeCT79:

Antar att det är pga att det är ett väldigt populärt spel, och lätt att sälja vidare.

Hur säljer man vidare ett digitalt spel? Är de inte låsta till ens konto?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Finns inga pengar att plocka från mitt kort ändå

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Kollade mitt konto och inget hade hänt där men bytte lösenord, en sak är dock märklig.... om man nu lyckas hacka eller komma över någons konto, varför köper man då ngt skitspel som fifa 15? Är det för att jävlas med de som har kontot så man köper ett hjärndött skitspel åt dem?
Bara undrar....

Hur säljer man vidare ett digitalt spel? Är de inte låsta till ens konto?

Man säljer hela kontot antar jag...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skäggig legend

Kollade mitt konto, lugna gatan. Någon som vet vad det är som har hänt?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex