Är G2A.com en trovärdig sida?

Permalänk
Medlem

Är G2A.com en trovärdig sida?

Hej SweC! Har tänk köpa Diablo 3: Reaper of Souls och hittade det till ett väldigt bra pris på G2A.com. Har sett att hemsidan sponsrar många men har aldrig handlat där, är den trovärdig och okej att köpa ifrån?

Tack på förhand!

Mvh Voxine.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en del spel där och har alltid fått dem innom 15min.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Har handlat av dom 1 gång och det fungerade.. men tror inte att steam gillar deras nycklar..

Permalänk
Medlem

Jag har handlat mina senaste spel där, alltid fått koderna inom 30 sek - 2 min. Men jag köper av användare där, som oftast säljer lite billigare än vad g2a säljer det för!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Voxine:

Hej SweC! Har tänk köpa Diablo 3: Reaper of Souls och hittade det till ett väldigt bra pris på G2A.com. Har sett att hemsidan sponsrar många men har aldrig handlat där, är den trovärdig och okej att köpa ifrån?

Tack på förhand!

Mvh Voxine.

Nej, g2a är inte en legitim återförsäljare.

Permalänk

G2A fungerar helt perfekt, aldrig haft några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Jag har handlat mina senaste spel där, alltid fått koderna inom 30 sek - 2 min. Men jag köper av användare där, som oftast säljer lite billigare än vad g2a säljer det för!

Hur fungerar det om man köper den av en person? Får man ta kontakt personligen eller fixar hemsidan det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxine:

Hur fungerar det om man köper den av en person? Får man ta kontakt personligen eller fixar hemsidan det?

Hemsidan fixar det. Se bara till att han har bra omdöme så att säga, 5 stjärnor och 100%.

Edit: Köper du nyckel som aktiveras i steam t ex så får du det som en gift, du klickar på en länk när köpet accepteras och han ska ge dig nyckeln. Så får du det som en gift som du kan ta själv eller ge bort. ^^

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chawan123:

G2A fungerar helt perfekt, aldrig haft några problem.

Problemen är de tveksamheter som kan råda gällande vartifrån de fått sina nycklar.

Permalänk
Medlem

så, ni tror att det är lugnt att jag köper spelet där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voxine:

så, ni tror att det är lugnt att jag köper spelet där?

Det är med största sannolikhet säkert, däremot har de varit i blåsväder tidigare med nycklar som är införskaffade på oschyssta sätt. Har för mig att det varit nycklar som blivit spärrade tidigare vid något större spelsläpp. Vet inte om de som köpte nycklarna fick pengarna tillbaka.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har bara handlat där en gång och visst fick jag spelet.

Men när jag väntade på min kod så skulle jag bli ansluten till en av deras medarbetarbetare för att de skulle hjälpa mig att aktivera spelet på Steam. Genom Teamviewer.

När jag ifrågasatte varför de skulle behöva ansluta till min dator var det för att "otherwise we cant guarantee that the game will work."

Någon annan som har varit med om det?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Jag har bara köpt Dragon Age Inquisition ifrån G2A. Fick nyckeln på dirren typ, och den fungerade ju.

Jag kan däremot också sälla mig till skaran som säger att det kan råda tveksamheter kring varifrån de anskaffat dessa nycklar de saluför, men nog får du vad du betalar för.

Dessutom så skänks en del utav pengarna du betalar till behövande barn. (om nu detta stämmer?)

De multiplicerar också din donation med 6X, vilket jag gillar starkt!

Köp därifrån säger jag iaf. de har ju suveräna priser.

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

Dock kör ju samtliga stora streamers med referall-länkar till G2A med lite extra rabatt. Det bör ju säga något om seriositeten.

Stora namn som Pewdiepie, Jackfrags, Neebsgaming mfl har ju spons/rabattavtal via G2A.
Åtminstone Pewdiepie bör man ju kunna lita på att han inte gör "reklam" för olagliga sidor.

Edit: Jag har även jag köpt några spel därifrån. Alltid funkat klockrent.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Dock kör ju samtliga stora streamers med referall-länkar till G2A med lite extra rabatt. Det bör ju säga något om seriositeten.

Stora namn som Pewdiepie, Jackfrags, Neebsgaming mfl har ju spons/rabattavtal via G2A.
Åtminstone Pewdiepie bör man ju kunna lita på att han inte gör "reklam" för olagliga sidor.

Edit: Jag har även jag köpt några spel därifrån. Alltid funkat klockrent.

Går nog inte att lita blint på folk bara för att dom strömmar spel. Finns kända strömmare som lurat sina tittare tidigare (exempel) och det kommer väl troligen hända igen.

Värt att läsa innan någon bestämmer sig för att handla från G2A eller liknande sidor:
https://twitter.com/devolverdigital/status/466577590606520320
http://www.reddit.com/r/Steam/comments/2f3nse/why_is_g2acom_b...

Rebellion drog tillbaka ett gäng Sniper Elite 3 nycklar och listar vilka återförsäljare som är licensierade partners:
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...
G2A är inte en av dom men har spelet till försäljning.

Står inget om att det är just G2A men läsvärt:
För två år sedan hade Natural Selection 2 problem med likanade sidor, vad jag vet är det fortfarande bara Steam och HB som är officiella återförsäljare av spelet men G2A säljer det ändå, kan ha fel):
http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Går nog inte att lita blint på folk bara för att dom strömmar spel. Finns kända strömmare som lurat sina tittare tidigare (exempel) och det kommer väl troligen hända igen.

Värt att läsa innan någon bestämmer sig för att handla från G2A eller liknande sidor:
https://twitter.com/devolverdigital/status/466577590606520320
http://www.reddit.com/r/Steam/comments/2f3nse/why_is_g2acom_b...

Rebellion drog tillbaka ett gäng Sniper Elite 3 nycklar och listar vilka återförsäljare som är licensierade partners:
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...
G2A är inte en av dom men har spelet till försäljning.

Står inget om att det är just G2A men läsvärt:
För två år sedan hade Natural Selection 2 problem med likanade sidor, vad jag vet är det fortfarande bara Steam och HB som är officiella återförsäljare av spelet men G2A säljer det ändå, kan ha fel):
http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Det är klart att man får kolla lite mer på sidan men tror att den sidan ändå är ganska säker. Man kanske inte ska köpa absolut senaste spelen för flera hundra kronor där men köper man lite äldre spel så går det utan problem

Har använt G2A, G2Play, Greenmangaming och andra sidor och aldrig haft något större problem.
Alltid fått nycklar inom några minuter och inte haft några problem med betalningar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mycket trovärdig!
CD-key inom 5 min om du använder deras garantiköp!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det är klart att man får kolla lite mer på sidan men tror att den sidan ändå är ganska säker. Man kanske inte ska köpa absolut senaste spelen för flera hundra kronor där men köper man lite äldre spel så går det utan problem

Har använt G2A, G2Play, Greenmangaming och andra sidor och aldrig haft något större problem.
Alltid fått nycklar inom några minuter och inte haft några problem med betalningar.

Greenmangaming är till skillnad från de övriga nämnda en officiell reseller som agerar med Steams tillåtelse.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Nu är tråden väldigt gammal men jag återupplivar den igen med hopp om att få svar på egna frågor.
Jag vet inte så mycket om G2A och jag har handlat några spel därifrån.
Men hur kommer det sig att dom flesta spel är billigare än vad dom är på Stam och EA?

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Nu är tråden väldigt gammal men jag återupplivar den igen med hopp om att få svar på egna frågor.
Jag vet inte så mycket om G2A och jag har handlat några spel därifrån.
Men hur kommer det sig att dom flesta spel är billigare än vad dom är på Stam och EA?

G2A säljer inte nycklar själva utan är en marknadsplats där andra kan sälja nycklar, så var nycklarna egentligen kommer ifrån är oftast okänt. Flera spelutvecklare har i själva verket sagt att de föredrar att man piratkopierar deras spel istället för att köpa dem från G2A.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hasseman84:

Nu är tråden väldigt gammal men jag återupplivar den igen med hopp om att få svar på egna frågor.
Jag vet inte så mycket om G2A och jag har handlat några spel därifrån.
Men hur kommer det sig att dom flesta spel är billigare än vad dom är på Stam och EA?

Det beror på vem man frågar.

Förr så var det vanligt att man utomlands köpte fysiska spel i butik i hundratals, tog foto på cdnycklarna och öste skivor och fodral i närmsta soptunna. Europeérna betalade ju långt över vad de själva gav oavsett. (Bekräftat)

Detta har fortsatt till viss del med att folk köper antingen gifts eller cd-nycklar i andra regioner å säljer vidare (bekräftat)

Vissa menar att nycklar kan vara köpta med stulna kreditkort. Företagen ska sedan ha fått återbetala till kreditkortsutfärdarna.

Finns säkert fler exempel

Permalänk
Skrivet av perost:

G2A säljer inte nycklar själva utan är en marknadsplats där andra kan sälja nycklar, så var nycklarna egentligen kommer ifrån är oftast okänt. Flera spelutvecklare har i själva verket sagt att de föredrar att man piratkopierar deras spel istället för att köpa dem från G2A.

Så rent tekniskt så skulle det kunna innebära att man köper "stöldgods" om nu någons kontokort/kreditkortsuppgifter kommer på vift?
Idag så släpps så gott som alla spel med nån form av Multiplayer läge. Dom spel jag köper som har multiplayer alternativ vill jag kunna spela i multiplayer.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Om du är fattig student, köp från grå sidor.
Om du arbetar med stadig inkomst, köp från officiella sidor.

Så resonerar jag

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Om du är fattig student, köp från grå sidor.
Om du arbetar med stadig inkomst, köp från officiella sidor.

Så resonerar jag

Om du är fattig student, köp från grå sidor.
Om du arbetar med stadig inkomst, köp från grå sidor.

Så resonerar jag.

Permalänk
Medlem

G2A är seriöst så till vida att du för en nyckel

men de har varit i blåsväder på grund av att de rör sig i gråa vatten - nycklar som är köpta från marknader där spel är mycket billigare - sydamerika, asien, ryssland osv. men ändå fungerar lokalt, eller till och med nycklar som stulits eller köpts med stulna kreditkort som sedan blockerats.

Det har i det långa loppet lett till att de som gör spelen får lägre inkomst - det är ju inte gratis att göra spel, alla är inte miljardbolag så G2A har kritiserats länge.

Permalänk
Skrivet av betan:

Går nog inte att lita blint på folk bara för att dom strömmar spel. Finns kända strömmare som lurat sina tittare tidigare (exempel) och det kommer väl troligen hända igen.

Värt att läsa innan någon bestämmer sig för att handla från G2A eller liknande sidor:
https://twitter.com/devolverdigital/status/466577590606520320
http://www.reddit.com/r/Steam/comments/2f3nse/why_is_g2acom_b...

Rebellion drog tillbaka ett gäng Sniper Elite 3 nycklar och listar vilka återförsäljare som är licensierade partners:
http://steamcommunity.com/app/238090/discussions/0/5407449365...
G2A är inte en av dom men har spelet till försäljning.

Står inget om att det är just G2A men läsvärt:
För två år sedan hade Natural Selection 2 problem med likanade sidor, vad jag vet är det fortfarande bara Steam och HB som är officiella återförsäljare av spelet men G2A säljer det ändå, kan ha fel):
http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-... https://gamecost.com/

Jag har handlat många gånger och jag har inte haft några som helst problem. .... Sedan finns det andra butiker som har problem men inte denna.