Permalänk
Medlem

gaming laptop

Vad bör man ha som minimum på en laptop för gaming. Spelen är wow, Lol, Eve, CS Bf4 typ.
den ska klara av att ha en 24 tums skärm kopplad till sig och kunna ha sin egen skärm aktiv som utökat/extra skärm.
vill ha det billigaste och ändå fullt fungerande alternativet. Portabel typ max 3 kg och 15,6 eller 17 tum. 3kg är inte viktigaste utan att den funkar till ovan nämnda spel. Jag ska beställa denna veckan eller åka till mediamark eller liknande.
Budjet så lågt det bara går...
skulle va mycke tacksam om ni kunde hjälpa mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp inte en Ultrabook, alltså en sån tunn slimmad laptop. Min kompis har en sån med bra prestanda fast den är värdelös att spela på för den blir fruktansvärt varm. Välj en dator utan SSD så får du nog mer speldator för pengarna. Jag tycker Acer är prisvärda. Annars fråga dem i affären. Lycka till!

Permalänk
Medlem

24" skärm säger ingenting om hur tungdrivet det är, men jag antar att det är 1920x1080?

Min egna laptop, en MSI-GE60 fyller i dina krav, BF4 går bra på typ medium-high (Resten av spelen du listade går att spela på lite vad som helst...). Även Asus motsvarande modell borde vara likvärdig i pris och prestanda. Är en lätt 15,6 tummare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis ASUS ROG G751JT-T7036H och måste säga att jag är super nöjd! Spelar World of Warcraft på Ultra (förutom Shadow som är satt på medium) utan några eftersläpningar eller liknande - stora städer och större Battlegrounds är inga konstigheter.

Har inte hunnit testa mycket mera tyvärr!

Permalänk
Medlem

Har en Asus G551! Underbar maskin som uppfyller allt du vill ha då mina krav var liknande. Den finns i lite olika konfigurationer och pris, kolla upp den!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Chippen2188:

Har en Asus G551! Underbar maskin som uppfyller allt du vill ha då mina krav var liknande. Den finns i lite olika konfigurationer och pris, kolla upp den!

Tjooo
Lånar tråden lite!
Jag undrar vilka upplösning du testat den med i tex wow, och vilken köpte du den med 860m eller 850m grafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBlurker:

Tjooo
Lånar tråden lite!
Jag undrar vilka upplösning du testat den med i tex wow, och vilken köpte du den med 860m eller 850m grafik?

Jag köpte den med 860M (står i sign ) Kunde köra på ultra (ej på shadow) när man var i garrison/questade! Fick gå ner till high i dungeons! Körde aldrig någon raid men kan tänka mig att man kanske får sätta på normal där! har ingen speltid kvar så kan tyvärr inte testa

EDIT: Oj såg att du frågat om upplösning xD Det är en 1920x1080 IPS panel på G551an, finns ingen anledning att köra något annat än just detta!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen!
Det blev en G551JM 1TB HD+24g SSD
Vilken sjukt skarp bild den har och den är klart portabel...
Funderar på att komplettera med en laptop kylare att ha när jag spelar.
Har du kopplat in datorn till en större skärm Vilket anslutning använde du?
HDMI eller mini Display Port?.
Om du använde mini Display Port köpte du en med DVI eller VGA anslutning?