Tjenare jag har fått suget för att göra min dator lite tystare och uppdatera några alldeles för gamla komponenter som jag har suttit på i ca 6 år.
Det jag tänkte byta ut är mitt gamla chassi Antec P182 och mitt nätagg Corsair TX 750 W.
Övriga komponenter jag sitter på är :
Processor: Intel i5 2500K
Moderkort: Asus P8P67 B3
RAM: 4x4Gb Corsair Vengance LP
Grafikkort: Asus 570 DCII
SSD: Crucial M4 128GB
HDD: 1x1TB , 1x750 GB, 2 x 1.5 TB alla någon form av 7200 RPM diskar inget coolt eko eller så
nån tråkig DVD läsare och ett gäng fläktar samt en Antec khüler h20 eller Corsair h50 kommer inte riktigt ihåg.
Använder datorn till en hel del gaming och det är väl det jag gör som gör störst belastning på systemet.
Så det jag letar efter är ett snyggt och bra ljuddämpat chassi samt ett tyst och gediget nätagg som klarar att köra alla komponenter. Nätagget vill jag att det ska vara modulärt, tyst och helst någon trevlig 80+ certifiering.
Tänkte också försöka spara dessa grejer till eventuell nästa uppgradering av datorn så alltså något som är "framtidssäkert", tänkte då främst på nätagget som gärna skulle kunna klara av att köra något gött nytt grafikkort i GTX -70 klassen och en nyare processor i i5 klassen. Inom en snar framtid kommer jag nog införskaffa mig en till SSD. Kan tänka mig att strunta i några HDDs ifall det skulle göra att jag kan köra ett bättre nätagg.
Jag har ett Seasonic X-460 Fanless 460W http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1666105 liggandes men är lite rädd för att de inte har kräm nog för att driva systemet och att det kanske överhettas pga dåligt luftflöde.
jag siktar på en sammanlagd utgift på ungefär 2.5k och under är det jag har tittat på hittills lite snabbt, gillar FD define serien och ser gärna något i stil med den.
Tack på förhand!