Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

underlig extern hårddisk

Permalänk
Medlem

underlig extern hårddisk

Har en western digital extern hårddisk 500gb (usb)

Har fungera fint i alla år är ren backup så den har bara gått 7,5 timme
har mjukvara i den som har koll.

i alla fall när man pluggar in den försöker den starta upp man hör den varva upp sedan stänger ner upp ner och så upprepas 4-5 gånger innan han tillslut får bestämt sig och spinner igång. Dock hittar datorn inte disken, men om man stänger av den och sätter på den igen fungerar den felfritt
detta gäller under samma dag även om den blivit avstängd. Men väntar jag någon dag och försöker starta igen så är det samma fel.

Självklart är man lite skeptisk till att lagra på denna disk
men undrar om det är någon som haft liknande problem och om det är dödsstöten eller bara att den är sur

Permalänk
Medlem

Hmm.. hur många år har du haft den? Jag skulle nog inte lagra nåt viktigt på den, bara ha den som "slask-disk" typ..

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en disk du driver från usb så prova den via en egen nätdel eller powerhub, många diskar och donglar kräver egentligen mer ström än usbportarna på datorn kan ge och det leder till en del konstigheter.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den har egen nätdel
glömde säga det
2 sladdar
en usb en ström

Jag har testa och kört lite olika disk health och allt visar tipptopp