Följer kablar med WD black & blue 1TB?

Permalänk

Följer kablar med WD black & blue 1TB?

Undrar om kablar och allt följer med dessa två eller om de är bulk. Är ny på datorbygge:

http://www.inet.se/produkt/4304280/1tb-wd-blue-7200rpm-64mb
http://www.inet.se/produkt/4304946/1tb-wd-black-7200rpm-64mb

Märker jag någon prestandaskillnad i spel med black jämfört med blue undrar jag också? Men det kanske inte passar riktigt här utan undrar mest det översta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Undrar om kablar och allt följer med dessa två eller om de är bulk. Är ny på datorbygge:

http://www.inet.se/produkt/4304280/1tb-wd-blue-7200rpm-64mb
http://www.inet.se/produkt/4304946/1tb-wd-black-7200rpm-64mb

Märker jag någon prestandaskillnad i spel med black jämfört med blue undrar jag också? Men det kanske inte passar riktigt här utan undrar mest det översta.

Kablar föler bara med moderkortet, inte diskar.

Edit: ja lite skillnad i laddningstider osv kommer du att märka.. Men inget överdrivet i min mening..
Men bryr du dig om laddningstid osv bör du skaffa en ssd till play-disk

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Kablar föler bara med moderkortet, inte diskar.

Edit: ja lite skillnad i laddningstider osv kommer du att märka.. Men inget överdrivet i min mening..
Men bryr du dig om laddningstid osv bör du skaffa en ssd till play-disk

Men jag kommer inte behöva köpa till kablar då om jag köper ett moderkort också? Ska antagligen köpa blue och spara till en samsung evo 850 när det blir någon deal i slutet av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Men jag kommer inte behöva köpa till kablar då om jag köper ett moderkort också? Ska antagligen köpa blue och spara till en samsung evo 850 när det blir någon deal i slutet av året.

Avvakta och sug åt dig info innan du köper en samsung EVO i någon av deras modeller.
Och håll dig kritisk.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Avvakta och sug åt dig info innan du köper en samsung EVO i någon av deras modeller.
Och håll dig kritisk.

Det kommer jag göra, har hört talas om deras prestandaproblem likaså kingston. Finns det 1tb av Intels ssds?

Permalänk

Alla moderkort jag sett de senaste 15 åren (och det är MÅNGA!) har haft kablar med, men det finns förstås inga garantier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lennartstek:

Det kommer jag göra, har hört talas om deras prestandaproblem likaså kingston. Finns det 1tb av Intels ssds?

800gb tror jag är deras största.. men de ligger ju på 777-2000 $ så skulle nog rekommendera ett annat märke..

sedan hade jag hållit mig borta från Samsung.. köpte en av deras SSD... även efter deras "fix" så funkar den inte som den ska...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

800gb tror jag är deras största.. men de ligger ju på 777-2000 $ så skulle nog rekommendera ett annat märke..

sedan hade jag hållit mig borta från Samsung.. köpte en av deras SSD... även efter deras "fix" så funkar den inte som den ska...

Både Kingston och Samsung känns lite luriga, och ja, intel är dyra. Bara att vänta på att teknologin går frammåt antar jag då de flesta spel endast får bättre laddningstid med SSD ändå.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att du inte stör dig på att jag lånar din tråd lite TS men jag måste bara fråga. Gäller problemet med ssderna för alla eller är det framförallt en speciell tillverkare? Provade nämligen min cruical m4 som gått 20k timmar och den visar ju inte på att det skulle vara långsammare ju äldre filerna är (om det nu är problemet..). Blev lite fundersam då det låter som att detta är ett problem på många modeller och undrar då om någon orkar utveckla lite, möjligen peka ut vilka sidor som ger lite vettig info (hittar själv bara evon då jag inte är säker på vad jag ska leta efter.. ).

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Hoppas att du inte stör dig på att jag lånar din tråd lite TS men jag måste bara fråga. Gäller problemet med ssderna för alla eller är det framförallt en speciell tillverkare? Provade nämligen min cruical m4 som gått 20k timmar och den visar ju inte på att det skulle vara långsammare ju äldre filerna är (om det nu är problemet..). Blev lite fundersam då det låter som att detta är ett problem på många modeller och undrar då om någon orkar utveckla lite, möjligen peka ut vilka sidor som ger lite vettig info (hittar själv bara evon då jag inte är säker på vad jag ska leta efter.. ).

Det är samsung SSD Evo 840 serien som har problemet så du är nog trygg.

Detta är angående Kingston: http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lennartstek:

Det är samsung SSD Evo 840 serien som har problemet så du är nog trygg.

Detta är angående Kingston: http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

Ahh, tackar. Det förklarar ju varför jag inte hittar något liknande om de andra
Köpte faktiskt en v300 för ett par veckor sedan på netonnet, dock verkar det som att jag fick första eller 3dje modellen då den rullar på som min m4. Turen var tydligen på min sida! Tröttsamt att man ska behöva kolla upp sådant. Men tackar för infon, nu vet jag ju att det alltid bör undersökas, även om det känns långsökt och ärligt talat näst intill korkat att söka efter då det varit samma teknik från dag 1 (överdriver en aning såklart). (för att undvika missförstånd så menar jag då att det känns väldigt konstigt att tillverkare gör sådana tabbar)