fast å andra sidan på köpet med de extra 100 watten, riskerar man heller aldrig att få problem över 3.5 gb minnes användnig och visst är det trevligt med låg effektgång ljudnivå och värme men,
Men något jag tycker alla som helt plötsligt verkar tycka effektåtgång och ljudnivå är viktigare än prestandan missar är,
hur sitter ni med era datorer?
sweclockers tester är en fingervisning, men vad kör ni med för ljud när ni spelar? jag hör inte mitt överclockade 280x vilket borde låta en del varken när jag kör med min förstärkare eller slutna hörlurar, eller vid låg belastning som surf eller film,
har ni datorn uppe på eller under skrivbordet?
OM man inte specifikt byggt sitt system för att vara tyst, så vågar jag nog påstå att andra fläktar i chassit kommer överrösta ändå, nu har jag iof bara ägt och provat ett Gigabyte GTX 980 G1 Gaming, men överclockat till 1528 mhz och 7900 mhz på minnet så hörde jag det tydligare än mitt 280x eftersom det ljudet var mer skärande/vinande,
man får gärna argumentera om att energieffektivitet har sina fördelar men sen måste man titta på hur det ser ut hemma hos personen också:) speciellt ljudnivå är väldigt beroende från konfiguration till konfiguration.