Dubbla uppsättningar av Netgear cg37000emr

Permalänk
Medlem

Dubbla uppsättningar av Netgear cg37000emr

Tjena!

Har två stycken kabelmodem från comhem och undrar om jag skulle kunna brygga dem (kablat) på något sätt för att få ett lite större nätverk här hemma. Har ganska tjocka väggar så det skulle vara nice.

Vet någon om dd-rwt går att lägga på eller om router-delen har helt andra specs än någon av routrarna som finns på http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Netgear_WNDR3700 ?

Permalänk
Medlem

Det går inte att lägga in costume firmware på comhems modem. Har för mig att det brukar bli strul att få modemen att sammarbeta på det sätt du vill men har heller aldrig provat själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Låter rimligt

Låter rimligt att custom inte funkar som det ska.. Men går det göra om en av nätverksportarna ut till att den ska använda den som "port in"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av irony:

Låter rimligt att custom inte funkar som det ska.. Men går det göra om en av nätverksportarna ut till att den ska använda den som "port in"?

Borde inte en switch vara en batter lösning?

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Visst vore det.. Men jag har ju dubba uppsättningar av kabelmodemet.. Tänkte att jag skulle använda den i stället för att bara låta den stå fram tills jag slänger den..

Permalänk
Rekordmedlem

Går det att styra dhcpservern i dem så du inte får adresskonflikter så borde det gå att använda ett som switch och accesspunkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.