Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ropa GOTY i februari är lite tidigt men ok ;D

Haha, efter det förra "fantastiskt bra" spelåret har jag inga stora förhoppningar. ^^

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Haha, efter det förra "fantastiskt bra" spelåret har jag inga stora förhoppningar. ^^

Mjo, numer får man se ett spel som inte släppts ännu som att man åtminstone inte hunnit bli besviken ännu ;P

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ja eller Nej-fråga för att undvika spoilers:

Finns det fler pistoler än två?
Finns det fler hagelgevär än ett?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Ja eller Nej-fråga för att undvika spoilers:

Finns det fler pistoler än två?
Finns det fler hagelgevär än ett?

Ja.
Nej. (inte vad jag vet iaf)

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sputte:

Ja eller Nej-fråga för att undvika spoilers:

Finns det fler pistoler än två?
Finns det fler hagelgevär än ett?

Åtminstone när det gäller vanliga vapen så nej och nej.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Känns lite skumt att CPUn går i topp av spelet.

min i7 2600k går på 100% på en kärna och resten ligger på 30-60%

Skrivet av Lasergurka:

Måste säga att jag är väldigt besviken på deras urval av skjutvapen :/ Jag älskar idén om att skjutvapen har många nackdelar, men de hade väl ändå kunnat klämma fram mer än typ 5 vapen, speciellt då varje vapen bara finns i en uppsättning stats. Pistolen jag fick i lvl 5 är fortfarande identisk i stats till alla pistoler jag hittar i lvl 18, och redan sen lvl 8 har man alla vapen som fram tills nu går att hitta.

Förstår ärligt talat inte varför de gjort så, hade varit pinsamt enkelt att bara ge dem olika stats, använd samma modeller om ni inte orkar göra flera, men gör bara något så enkelt. Nu är det bara en hel sida av vapen som är helt ointressanta, därför att man redan har exakt samma vapen.

Man använder ju ändå inte skjutvapen x) Katana med 1000+ dmg is the shit

Skrivet av Flexiblus:

Har varit ganska besviken på zombie spel tidigare har provat DayZ men nej den fastnar jag inte för.
Skulle ni rekommendera det här spelet och varför ?

Tack

rekomenderas starkt som Co-op spel. Är tre vänner som springer omkring och kaosar. Riktigt roligt på nätterna när man kör tävlig "försten till nästa mission vinner" bara till att ta löpet och hoppas att man överlever

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Xcym:

min i7 2600k går på 100% på en kärna och resten ligger på 30-60%

Man använder ju ändå inte skjutvapen x) Katana med 1000+ dmg is the shit

rekomenderas starkt som Co-op spel. Är tre vänner som springer omkring och kaosar. Riktigt roligt på nätterna när man kör tävlig "försten till nästa mission vinner" bara till att ta löpet och hoppas att man överlever

Det jag syftar på är mer; Varför ha fler vapen i spelet om de är helt överflödiga? Varför ge en loot som är ALLTID är överflödig, varför sälja vapen som är helt överflödiga? Hade de lagt lite mer energi på vapnen hade du kanske använt dem

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

De ska släppa Mod Tools till Dying Light.
http://www.rockpapershotgun.com/2015/02/06/dying-light-mod-to...

Citat:

The release of Dying Light has already been met an amazing positive response from gamers around the globe. In their excitement, many PC players have already been creating mods that alter and revamp the game. At Techland, we want to see more! As a sandbox game, Dying Light is a perfect material for modding. This is why we are currently working on free and extensive modding tools for the game.

Mod forum
http://forum.techland.pl/forum/106-modding-tools/

Permalänk

funkar spelet okej nu eller ?
Är fortfarande lite butthurt efter fjolårets lanseringar.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Skrivet av matadoren:

funkar spelet okej nu eller ?
Är fortfarande lite butthurt efter fjolårets lanseringar.

Har funkat bra för mig hela tiden, har spelat 55h sen release och haft ungefär 2 krasher totalt, och väldigt få buggar. Ibland händer det lite småkonstiga saker när man spelar co-op, men har varit långt ifrån något gamebreaking, bara små skumma saker någon gång ibland som egentligen inte stör

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker om PC:n i detta spelet (Crane). Har skrattat en hel del åt hans kommentarer.

Har även spelat ~27 timmar just nu utan en enda krasch, och utan nämnvärda buggar så det får väl ses som godkänt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Tycker det fungearar riktigt bra, och storyn är helt ok. Röstskådespeleriet är dock inte jätte bra.
Men gameplayen... är underbar.

Snart kört igenom spelet en gång, ska ta och prova det en gång till efter det, och bara röja omkring.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Har funkat bra för mig hela tiden, har spelat 55h sen release och haft ungefär 2 krasher totalt, och väldigt få buggar. Ibland händer det lite småkonstiga saker när man spelar co-op, men har varit långt ifrån något gamebreaking, bara små skumma saker någon gång ibland som egentligen inte stör

Så det har fixat side questen som var trasig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Så det har fixat side questen som var trasig?

Vilka ska ha varit trasiga?
Alla som jag lirat än så länge har fungerat.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Vilka ska ha varit trasiga?
Alla som jag lirat än så länge har fungerat.

Svårt att veta.
Jag syftar på "The Whole Story" achievement.

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Så det har fixat side questen som var trasig?

Vet inte om att någon side quest varit trasig, har iof inte gjort alla, har lirat på flera olika chars, så har inte lagt all tid på en sparning

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tror att den sista side-questen fortfarande är "trasig" tyvärr.
Jag har gjort alla sidequests förutom 2, och jag har ett sidequest kvar att göra. Har letat överallt efter den sista men har inte lyckats hitta den.

Är snart klar med min första genomspelning (enbart solo). Är 93% inne i mainstoryn och har bara 1 sidequest kvar. Har gjort alla quarantine-zones och challenges, men har inte brytt mig om att leta upp alla collectibles. Tid spelat: 37 timmar, så det lär väl sluta på ~40 timmar.
Får väl ändå ses som att man fått valuta för pengarna.
Kommer garanterat att spela igenom det igen i co-op.

Tycker storyn är förvånansvärt bra och gameplayt är underbart.
Röstskådespeleriet är dock lite ojämnt, men ändå långt bättre än Skyrim, där alla NPCer delade på 4 olika röster. I övrigt är ljudet (i synnerhet musiken) riktigt bra.
Mitt huvudgnäll är snarare att utvecklarna skulle gjort lite fler ansikten, då många NPCer, i synnerhet de manliga, ser likadana ut, bara med olika ansiktsbehåring, vilket förstör inlevelsen lite.

Ger Dying Light 9/10, och det är en solklar utmanare för GOTY 2015 i min bok.
Första AAA-spelet på länge som inte gjort mig besviken.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att spela Coop med mig? jag har kommit cirka 15% tror jag, spelat i 13 timmar (japp, tycker inte om att rusha)
Har inte pallat kört igenom spelet själv, och har ingen kompis som har möjlighet att spela för tillfället!

Gärna någon 18+

Mvh doie

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Detta spelet käkar ju vRAM.

1440p med medium textures: uppe och vänder i nästan 2,7 GB vRAM.
1440p med high textures: uppe och vänder i nästan 3,2 GB vRAM, vilket tyvärr är för mycket för mina GTX 780.

Extremt kul spel dock, har inte varit så här klistrad framför skärmen på ett bra tag.

Jag tror att spelet har en vram läcka när man spelar i High Textures. Kör jag medium texture går inte vram på mer än 2400 med allt annat på max utom view distance som jag har på 0.

Sätter jag på High Texture så tar spelet mer och mer Vram så efter 40min så är vram usage på 3900 vilket gör att spelet börjar lagga något sjukt. Funkar skitbra första 40 min.

Kollar i GPU-Z.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tror att spelet har en vram läcka när man spelar i High Textures. Kör jag medium texture går inte vram på mer än 2400 med allt annat på max utom view distance som jag har på 0.

Sätter jag på High Texture så tar spelet mer och mer Vram så efter 40min så är vram usage på 3900 vilket gör att spelet börjar lagga något sjukt. Funkar skitbra första 40 min.

Kollar i GPU-Z.

Vilken upplösning?

Jag har 3,5GB VRAM användning konstant oavsett, dock upplever jag plötsliga minifrysningar då och då men VRAM rör sig inte nämnvärt. Sitter på ett R9 290x och en i5 2500k.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Har lirat en del Versus nu, och insätt att det är ganska obalancerat

Är man som human över lvl 12 i Survivor och vet lite grann vad man gör, så krävs det en nästan maxlvlad, och duktig, eller otroligt duktig Night Hunter för att kunna vinna Och då spelar jag 1v1, Night Hunter är tänkt att kunna spela 1v4.

Spelade igår 16 matcher där jag var human, 1v1, och vann varje match, och dog totalt 3 gånger under alla matcher, och då ska jag lägga till att jag bara hade spelat en match som human innan detta.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Har lirat en del Versus nu, och insätt att det är ganska obalancerat

Är man som human över lvl 12 i Survivor och vet lite grann vad man gör, så krävs det en nästan maxlvlad, och duktig, eller otroligt duktig Night Hunter för att kunna vinna Och då spelar jag 1v1, Night Hunter är tänkt att kunna spela 1v4.

Spelade igår 16 matcher där jag var human, 1v1, och vann varje match, och dog totalt 3 gånger under alla matcher, och då ska jag lägga till att jag bara hade spelat en match som human innan detta.

Jupp, det är ofantligt obalanserat. Inte ens läskigt, tyvärr ser man ju vart han är hela tiden.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Jupp, det är ofantligt obalanserat. Inte ens läskigt, tyvärr ser man ju vart han är hela tiden.

Jo, precis, spamma Q och man vet alltid exakt var den är, hur det är tänkt att den ska lyckas smyga sig på under tiden vet jag inte riktigt. Enda sättet jag vet att man som Night Hunter kan få in en pounce mot någon som vet vad de gör är att antingen få in en precis efter man slängt en spit, medan survivorn springer från explosionen, eller medan survivorn klättrar, vilket också det är svårt om de vet vad de gör.

UV spit bör man inte ens springa från om Huntern är väldigt nära, bara ta smällen och släng ner en flare och vänta. Att attacker som dropkick och Death from above eller vad den nu heter, funkar på Night Huntern gör att det blir väldigt farligt för denne att komma i närheten så länge den inte har en pounce redo.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Precis som med Dead Island/Dead Island Riptide så ÄLSKADE jag Dying Light, tog 32 timmar och har inte gjort 100% på sidequest. Hoppas innerligt det släpps DLC men det skulle inte varit hela världen, nu blir det att vänta på Dead Island 2 :).

Flöt på extremt bra för mig, i7 5930K, 780Ti sli så det kanske inte var så konstigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknownunreg_old:

Flöt på extremt bra för mig, i7 5930K, 780Ti sli så det kanske inte var så konstigt.

Om du kör i 1080p så är det förståeligt att det flöt på bra.

Hade du kört med 1440p och i High-textures så hade du fått slut på vRAM.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Unknownunreg_old:

Precis som med Dead Island/Dead Island Riptide så ÄLSKADE jag Dying Light, tog 32 timmar och har inte gjort 100% på sidequest. Hoppas innerligt det släpps DLC men det skulle inte varit hela världen, nu blir det att vänta på Dead Island 2 :).

Flöt på extremt bra för mig, i7 5930K, 780Ti sli så det kanske inte var så konstigt.

Jo, DLC vore nice, bästa hade varit om de lagt till områden på kartorna som redan finns istället för att lägga till nya, och att de jobbade vidare på vapnen, kanske den där ljuddämparen karaktären önskar sig vore något

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Där var jag klar med kampanjen!
Gjorde även allt som går att göra (challenges, sidequests, collectibles) förutom att leta upp alla zombie-statyer, samt maxa min level i Agility.

45 timmar klockade det in på, det får ju ses som klart godkänt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vad sitter du på för utrustning egentligen?

TotalBiscuit kör med GTX Titan SLI och för honom så gjorde View Distance enorm skillnad. Någon av er ljuger och TB har video på sitt statement.

Hans video var väl när spelet släpptes. Jag kör på en i5 4690k med ett msi gtx 970 och det flyter hur bra som helst med allt maxat inklusive view distance. Tror patcharna och senaste nvidia drivrutinerna gjort stora framsteg för optimeringen.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Skrivet av Tobberoth:

Hans video var väl när spelet släpptes. Jag kör på en i5 4690k med ett msi gtx 970 och det flyter hur bra som helst med allt maxat inklusive view distance. Tror patcharna och senaste nvidia drivrutinerna gjort stora framsteg för optimeringen.

Vilken FPS ligger du på, och vilken klock har din CPU?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Hans video var väl när spelet släpptes. Jag kör på en i5 4690k med ett msi gtx 970 och det flyter hur bra som helst med allt maxat inklusive view distance. Tror patcharna och senaste nvidia drivrutinerna gjort stora framsteg för optimeringen.

Han har dessutom dubbla 980's nu om jag inte minns fel, inte titans.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2