Hej!
Har ett problem enligt rubrik. Mer specifikt så kan jag inte tilldela endast enstaka användare ett specifikt program.
Om vi tar ett exempel:
Jag har i min domän användare a1, a2, a3 och a4, jag vill att användare a1 och a2 skall ha Google Chrome installerat, INTE användare a3 och a4.
Jag har lagt .msi filen i en share som samtliga användare har tillgång till och ställt in att Chrome skall installeras för användare a1 och a2, ingenting är inställt för användare a3 och a4 när det kommer till mjukvaruinstallering. När jag testar händer följande:
Loggar jag in och ut mellan användare a3 och a4 så installeras ingenting, spelar ingen roll hur många gånger jag loggar in och ut eller om jag startar om datorn.
Om jag däremot loggar in på användare a1 eller a2 på samma dator så installeras Google Chome (so far, so good), problemet är att om jag loggar ut efter programmet har installerats så finns Google Chrome tillgängligt för samtliga användare på denna dator, med fäst ikon i startfältet och en genväg på skrivbordet, vilket är problemet.
Jag vill endast att de användare som har programmet tilldelat skall få åtkomst till detta, användare a3 och a4 ska inte ha ikoner på sina skrivbord och inte se programmet alls.
Någon som vet vad jag skall googla på, har några tips på vad jag skall ändra eller vad jag gör för fel?