Permalänk
Medlem

En hårddisk till två tv apparater

Skulle vilja koppla min hdd till två tv-apparater i två olika rum på något vis.. Funderat på om man kanske skulle kunna hitta på något med en Apple AirPort och två Apple tv? (Inget inhandlat än så kom gärna med förslag på prylar och lösningar)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweey:

Skulle vilja koppla min hdd till två tv-apparater i två olika rum på något vis.. Funderat på om man kanske skulle kunna hitta på något med en Apple AirPort och två Apple tv? (Inget inhandlat än så kom gärna med förslag på prylar och lösningar)

Något sådant borde det bli. Du kan tyvärr inte använda hårddisken som inspelningsbar HDD, på båda TV apparaterna, direktkopplade i TV´n.
Detta för att varje TV med möjlighet till sådant, skickar en kod till hårddisken, sparad i en fil, som den sedan använder för att verifiera att du enbart skall kunna använda just den hårddisken till just den TV´n.
Så för din del, så bör det ju bli något i stil med Apple TV, eller annan liknande typ av enhet.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Något sådant borde det bli. Du kan tyvärr inte använda hårddisken som inspelningsbar HDD, på båda TV apparaterna, direktkopplade i TV´n.
Detta för att varje TV med möjlighet till sådant, skickar en kod till hårddisken, sparad i en fil, som den sedan använder för att verifiera att du enbart skall kunna använda just den hårddisken till just den TV´n.
Så för din del, så bör det ju bli något i stil med Apple TV, eller annan liknande typ av enhet.
/Lifooz

Hårddisken kommer endast vara till för mina avi filer och så vidare. Har du koll på om det ens är möjligt att dela till en Apple tv från en airport? Det borde funka tycker man

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweey:

Hårddisken kommer endast vara till för mina avi filer och så vidare. Har du koll på om det ens är möjligt att dela till en Apple tv från en airport? Det borde funka tycker man

Jag har kollat lite nu, och Apple-TV stödjer AVI filer. Dock måste du lägga till dom via Itunes, installerat på dator.
Men efter det, är det bara att köra för kung och fosterland.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /