Permalänk
Medlem

Fråga om rankning på CS:GO

Kan jag veta ungefär redan nu vad jag kommer få för rank på CS:GO?

Detta är mina matcher:

7 vinster
1 lika
1 förlust.

Anta att jag vinner mina 3 sista matcher.

Vad får jag för rank då på ett ungefär?

Permalänk

Spela tre matcher så får du se...

Permalänk
Skrivet av Kelow:

Kan jag veta ungefär redan nu vad jag kommer få för rank på CS:GO?

Detta är mina matcher:

7 vinster
1 lika
1 förlust.

Anta att jag vinner mina 3 sista matcher.

Vad får jag för rank då på ett ungefär?

Bror på vilka du spelar med, vilka du möter och hur bra du gör ifrån dig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem

Om du vinner nästa tre också så får du nog rätt bra rank förutsatt att du spelat alla solo och inte matchat med lowbies. Har du matchat med low ranks så möter ni ju low ranks och då får du inte lika bra rank, fast att bara förlora en och spela en lika är väldigt bra.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Om du vinner nästa tre också så får du nog rätt bra rank förutsatt att du spelat alla solo och inte matchat med lowbies. Har du matchat med low ranks så möter ni ju low ranks och då får du inte lika bra rank, fast att bara förlora en och spela en lika är väldigt bra.

Detta stämmer ej dock.

Skapade ett nytt konto förra veckan för att lira med vänner på lägre rank. (Guld nova 1-2)

Efter 1-2 matcher så började vi möta dubbel AKs

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Valve har ju inte själva gått ut med hur rankingsystemet fungerar, så det är i princip omöjligt att säga bara baserat på Win/Loss

Dom som efterforskat lite mer i det verkar gå efter teorin att varje round (inte match) räknas, dvs spelar det inte så jättestor roll om du har 10st 16-0 vinster om du spelat som en sopa och fått få kills/många deaths/inga plants/inga defuses i rounds.

Men å andra sidan så ser du ju rankerna på dom du spelat emot när matchen är slut, och det är där någonstans du kommer hamna. Matchas du mot GN1-2 i dina sista matcher t.ex. Ja, då är det troligtvis där du kommer hamna.

Visa signatur

i7 4770K @ 3,5Ghz | MSI Z87-S02 | 2 x Geforce GTX780 3Gb | 2 x 8Gb DDR3 1600Mhz | Samsung 840 Evo 500Gb SSD

i7 950 @ 3,06Ghz | MSI X58A-GD65 | 2 x Geforce GTX460 OC 1Gb | 3 x 2Gb DDR3 1333Mhz | Corsair Force Series 120Gb SSD

Permalänk
Medlem

Just nu fick jag reda på att min kompis har hackat på CS:GO! Hade ingen aning om det. Lirade ca.4 games med han och han lirade lite bättre än vanligt men jag misstänkte inget tills han fick VAC ban.

Nu så har alla mina matcher återställts och jag ligger nere på 0 vinster.
Hur kommer detta att påverka min rank?

Permalänk
Medlem

To bad dina matcher kommer inte att räknas som du spelat med han

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelow:

Just nu fick jag reda på att min kompis har hackat på CS:GO! Hade ingen aning om det. Lirade ca.4 games med han och han lirade lite bättre än vanligt men jag misstänkte inget tills han fick VAC ban.

Nu så har alla mina matcher återställts och jag ligger nere på 0 vinster.
Hur kommer detta att påverka min rank?

Bara att börja om

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Detta stämmer ej dock.

Skapade ett nytt konto förra veckan för att lira med vänner på lägre rank. (Guld nova 1-2)

Efter 1-2 matcher så började vi möta dubbel AKs

Inte var väl hela motståndarlaget dubbel AK eller? isf mysko, om det var en eller två kan jag förstå. Kanske tom 3 st om dom är matchmakade med silvers.

Skrivet av vr00mfondel:

Dom som efterforskat lite mer i det verkar gå efter teorin att varje round (inte match) räknas, dvs spelar det inte så jättestor roll om du har 10st 16-0 vinster om du spelat som en sopa och fått få kills/många deaths/inga plants/inga defuses i rounds.

De flesta mest troliga säger förutom att varje rounds räknas separat så är kills/deaths osv inte så viktigt. Bara mvp som ger dig extra mycket poäng, resten av poängen splittas helt eller ganska jämnt i laget, även om en spelat dåligt den rounden. Stämmer det så spelar det roll att du vunnit 10 st 16-0 även om du spelat dåligt. Men du får mindre rank än om du fått massa mvp's.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Inte var väl hela motståndarlaget dubbel AK eller? isf mysko, om det var en eller två kan jag förstå. Kanske tom 3 st om dom är matchmakade med silvers.

Tror det brukade vara 4st och sen kanske någon guld nova 2-4

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tror det brukade vara 4st och sen kanske någon guld nova 2-4

är det upp till nova 4 förstår jag. Fick också möta massa som var dubbel ak eller lite högre mina första när jag matchade med polers som inte var superhöga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beror på vilka du vinner mot

Permalänk
Medlem

Vinn bara 10 matcher så vet du Ilandsproblem. Men tror det högsta man kan komma i början är typ MGE (dubbel ak) så om du toppfraggat och legat 1a,2a varje match så lär du hamna typ där. Sedan om du bara mött silvers hela tiden lär du bli typ silver elite eller nova1/2. Om du spelat mot aks många av dem matcherna så lär du komma runt ak rankerna.

Om du har 0 matcher vunna nu så har du spelat med en fuskare varje match du lirat, antingen spelat alla du haft med en kompis som hackat alla matcher eller någon i motståndarlaget som du mött har fuskat och blivit bannad och då räknas den matchen också bort.

Ingen vet hur systemet funkar men enligt "spekulationer" så bestämmer typ allt din rank, k/d ratio, mvps, vinns etc etc

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Vinn bara 10 matcher så vet du Ilandsproblem. Men tror det högsta man kan komma i början är typ MGE (dubbel ak) så om du toppfraggat och legat 1a,2a varje match så lär du hamna typ där. Sedan om du bara mött silvers hela tiden lär du bli typ silver elite eller nova1/2. Om du spelat mot aks många av dem matcherna så lär du komma runt ak rankerna.

Om du har 0 matcher vunna nu så har du spelat med en fuskare varje match du lirat, antingen spelat alla du haft med en kompis som hackat alla matcher eller någon i motståndarlaget som du mött har fuskat och blivit bannad och då räknas den matchen också bort.

Ingen vet hur systemet funkar men enligt "spekulationer" så bestämmer typ allt din rank, k/d ratio, mvps, vinns etc etc

Min kompis kom till DMG efter 10 matcher. Tror gränsen ligger nånstans där.

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så baseras det på, vilken rank dina motståndare är, hur bra träffsäkerhet du har. Om du till exempel springer och skjuter upp i luften och sedan kommer en person och dödar dig så räknas detta som en "incident"(eller vad man nu ska kalla det). Du träffar inte ett enda skott men skjuter kanske 10-15 skott innan han dödar dig, vilket inte kommer ge dig någon bra träffsäkerhets%. Och därav ge dig en lägre rank.

Det funkar inte bara att stå i basen och skjuta i luften, du måste komma i närheten av en motståndare så det räknas som en "incident".

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett acc för att köra med polare som är orankade. Är G4 på mitt main och det gick ju då såklart ganska bra i början. Jag tror jag vann 10 ,förlorade 2 och blev lika 2. När jag fick rank blev det Silver Elite.

När jag startade mitt main acc spelade jag såklart sämre eftersom jag var helt färsk, och efter betydligt många fler förluster än 2 blev jag g2 efter 10 vinna matcher, så det är nog mycket som spelar in, inte bara vinst/förlust.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddy:

Jag skaffade ett acc för att köra med polare som är orankade. Är G4 på mitt main och det gick ju då såklart ganska bra i början. Jag tror jag vann 10 ,förlorade 2 och blev lika 2. När jag fick rank blev det Silver Elite.

När jag startade mitt main acc spelade jag såklart sämre eftersom jag var helt färsk, och efter betydligt många fler förluster än 2 blev jag g2 efter 10 vinna matcher, så det är nog mycket som spelar in, inte bara vinst/förlust.

Det är en del som spelar in, jag spelade mina 10 matcher, hamnade i MGE, kom inte ihåg hur många win/lose men det var definitivt inte 10 raka, snarare 7 win 3 lose. Jag tror det kan ha göra med vilka du spelar med när du kör dina 10 första matcher, d.v.s spelar du tillsammans med G2/3/4 så är det nog troligt att du hamnar där ungefär när du har spelat dina 10, samma sak om du stackar med MGE/DMG så tror jag du hamnar någonstans kring den ranken. Det är bara spekulationer, jag vet folk som har hamnat så högt som LE efter de 10 första så det finns alla möjligheter till allt.

En annan sak när jag rankade upp från MGE till DMG så behövdes de definitivt inga 10 win på raken för att gå upp, jag hade 3 vinster på raken och innan det var det väldigt blandat, ranking systemet är nog betydligt mer avancerat än vad de flesta tror men ingen vet säkert eftersom valve aldrig har berättat hur det fungerar.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slap:

Det är en del som spelar in, jag spelade mina 10 matcher, hamnade i MGE, kom inte ihåg hur många win/lose men det var definitivt inte 10 raka, snarare 7 win 3 lose. Jag tror det kan ha göra med vilka du spelar med när du kör dina 10 första matcher, d.v.s spelar du tillsammans med G2/3/4 så är det nog troligt att du hamnar där ungefär när du har spelat dina 10, samma sak om du stackar med MGE/DMG så tror jag du hamnar någonstans kring den ranken. Det är bara spekulationer, jag vet folk som har hamnat så högt som LE efter de 10 första så det finns alla möjligheter till allt.

En annan sak när jag rankade upp från MGE till DMG så behövdes de definitivt inga 10 win på raken för att gå upp, jag hade 3 vinster på raken och innan det var det väldigt blandat, ranking systemet är nog betydligt mer avancerat än vad de flesta tror men ingen vet säkert eftersom valve aldrig har berättat hur det fungerar.

Jo det låter rimligt. Det enda man verkar kunna säga om rankingsystemet är just att det inte går att veta helt och hållet hur det fungerar.

Visa signatur

Citera för svar