köp av ny dator, kan netonnets 10k burk va nåt?

Permalänk
Medlem

köp av ny dator, kan netonnets 10k burk va nåt?

Tja. Hade tänkt uppgradera mig och gå över från laptop till stationär så funderar att sätta ihop en ny dator. Spelar inte mycket krävande spel direkt men visst kan va gött att ha hyfsat grafikkort ifall.
Min tanke va ju att sätta ihop nåt själv för ca 10k, men så ramlade jag över denna hos netonnet http://www.netonnet.se/art/startpage/asus-g10ac-nr055s/210751...

Va tror ni om den? Känns som man får väldigt mycket för pengarna. Snyggt och stort chassi, mycket ramminne i7-4770 Processor, bra grafikkort mm.
Dessutom förinstallerad med win 8.1
Lite klent nätagg på 500W och ingen SSD dock, men det kan man kanske uppgradera med senare.

Ska jag satsa på denna tycker ni? eller kan jag få mycket bättre dator om jag bygger ihop nåt själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Tja. Hade tänkt uppgradera mig och gå över från laptop till stationär så funderar att sätta ihop en ny dator. Spelar inte mycket krävande spel direkt men visst kan va gött att ha hyfsat grafikkort ifall.
Min tanke va ju att sätta ihop nåt själv för ca 10k, men så ramlade jag över denna hos netonnet http://www.netonnet.se/art/startpage/asus-g10ac-nr055s/210751...

Va tror ni om den? Känns som man får väldigt mycket för pengarna. Snyggt och stort chassi, mycket ramminne i7-4770 Processor, bra grafikkort mm.
Lite klent nätagg på 500W och ingen SSD dock, men det kan man kanske uppgradera med senare.

Ska jag satsa på denna tycker ni? eller kan jag få mycket bättre dator om jag bygger ihop nåt själv?

Det verkar vara ett helt ok paket. Det jag motsätter mig lite emot är att den saknar SSD. I mitt tycke, att köpa en helt ny dator idag så ska en SSD vara med. Det blir bara omständigt om man ska köpa till en senare och installera om OS etc på den.

Permalänk
Skrivet av AndyX:

Känns dock som om du skulle kunna plocka ihop en kompetentare dator för den slanten själv. GTX760 är inte det nyaste och vassaste grafikkortet direkt, avsaknad av SSD. Kvalité på nätaggeet(??). Titta lite på alla de trådar som folk lagt upp avseende hjälp med att få ihop en burk för 10.000:-. Ger en liten fingervisning vad du kan få.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Bygg ihop en liknande på inet och lägg till montering vetja, se om det kan bli än billigare?
Eller så lär det finnas någon vänlig själ som sätter ihop ett system åt dig, pallar inte själv då jag sitter på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av AndyX:

Bara för att visa principen http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/59265

Landar under 10.000:- (säger nu inte att detta är optimalt, men lite snabbplockad komplett burk, med överklockningsmöjlighet på CPU och GPU).

Det som man behöver komplettera med för att överklocka CPUn är en någorlunda kompetent luftkylare. Går att få för ca 300:- till att börja med.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Bara för att visa principen http://www.netonnet.se/Customer/SharedList/59265

Landar under 10.000:- (säger nu inte att detta är optimalt, men lite snabbplockad komplett burk, med överklockningsmöjlighet på CPU och GPU).

Det som man behöver komplettera med för att överklocka CPUn är en någorlunda kompetent luftkylare. Går att få för ca 300:- till att börja med.

Nåja, lite RAM-minne bör man allt komplettera med också!

Permalänk
Skrivet av AndraBullar:

Nåja, lite RAM-minne bör man allt komplettera med också!

Hoppla glömde det i farten, men för ca 700:- får man ett set om 2*4 GB.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyX:

Om du bor nära en Netonnet lagershop kan du få dom att bygga ihop en dator av "lösa" delar, om du inte vill bygga själv vill säga.

Permalänk
Medlem

Ni har så rätt. Satsar på att bygga ihop en själv istället
Tack för förslagen!