Bedrägeriförsök i marknaden, håll hårt i pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Ni två borde prata med varandra!

Har skickat allt jag har till Matsonic.
Även frågat om han har mer info.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Problemen började redan när han ville sälja ett "republic of gamers"-moderkort, vilket inte finns i 1155.

Ehm jo... ROG finns för varje chipset, varför skulle ROG inte finnas för 1155?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknownunreg_old:

Ehm jo... ROG har funnits längre än så.

Absolut, men det finns inget 1155 (z68/z77/p67) moderkort i mitx format från rog vad jag vet, iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Absolut, men det finns inget 1155 (z68/z77/p67) moderkort i mitx format från rog vad jag vet, iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar lustigt att personen inte skulle haft den kollen att veta det isf. Blev nyfiken dock, stod det verkligen att det såldes ett ROG MITX 1155? Kanske personen har en specialutgåva

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu när det är lätt och smidigt att annonsera i marknaden så passar man självklart på. Ofta kan man göra massor med klipp (något jag själv har både gjort och gett här i marknaden).

Dock kommer det så klart risker med bland annat bedragare.

Jag har fått ett roligt mail av en Hotmail-adress. Namnet på som skickas med är "..." (Nej en moderator har inte tagit bort namnet, inget är inkluderat).

Tjenare :).

i7 4770K
Asus matx rog moderkort
32GB corsair ram

Du kan få detta väldigt billigt då det endast ligger och skräpar sedan byte till x99.

Kan erbjuda att skicka sakerna mot en förskottsbetalning på 926kr.
Det är alltså en paysafecard kod du kan köpa online på https://www.paysafecard.com/sv-se/
Du får koden i din mail.

Syftet är att du ska slippa betala hela summan direkt och när du fått det du köpt så sätter du in resten.

Om det intresserar dig så hör av dig. Jag gör såhär för jag känner mig inte bekväm att få hela summan betalt i förväg.

Namn: ...
E-post: foxille[A@T]hotmail.com

Dold text

Något jag vill poängtera.

  • Ingen totalsumma är nämnd för "senare insättning"

  • Märklig förskottsbetalningbelopp på 926.

  • PaySafe (Vilket är väldigt osäkert för mig).

  • Inget namn, telefonnummer eller erbjudande att mötas upp eller liknande.

Finns det fler som har fått skumma erbjudanden nu under jul?
Och håll er till de säkra användarna på forumet, vi har en marknadsreferens-tråd som jag starkt rekommenderar!

Dold text

Fick EXAKT det där mailet runt jul-tiden när jag hade en annons uppe då, så detta verkar ha gått runt ett tag nu..

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har köpt i princip allt i mina senaste datorer för att inte tala om en massa utrustning för överklockning (tjejen gillar inte mina 20+ grafikkort men det är sånt man får ta ) begagnat på nätet där det mesta har handlats här via swec. Har även sålt en hel del komponenter och har än så länge aldrig haft problem med något köp och nästan inte med några köpare.

Om inget annat så sparar man väldigt mycket pengar på att handla modern hårdvara begagnad och ett par tusenlappar är rätt mycket som student.

Gör precis samma själv. Väldigt sällan jag handlar helt nytt, och gör jag det så är det specifika saker.
Både i5/i7 CPUer moderkort mm kan vara svårt att hitta nya, och tex en 2500k/2600k räcker väl och blir över till allt en "normal" svensson någonsin kommer behöva idag och många år framåt.

Jag har dock nån polisanmälan inne pga falsk försäljning på tradera, men det är en av 100+ jag köpt genom åren. De har ju både paypal och en del andra sätt nu som är "säkrade".

Skrivet av direktiv:

Minns förra året när man under samma tidpunkt gjorde massa köpes annonser, så var det en kille som svarade på alla. Han hade ett väldigt stort lager med saker misstänker jag

Heh... jag ska inte tänka på mitt lager hemma... Tror jag ärligt kan bygga ihop 5 totala datorer och ändå ha delar till några till
Ska vårstädas snart, får se hur mycket som åker.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Nu har ett namn, mailadress, skype id och ip-adress sammanlänkats av Matsonic.

Individen verkar helt riktigt bo i Habo. Håller tummarna, ser om man kan lämna polisanmälan mot bedrägeriförsök.
Kommer även prata med moderatorerna om det vi känner till om denna individen om flee blir utsatta. Han gör ju detta systematiskt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu har ett namn, mailadress, skype id och ip-adress sammanlänkats av Matsonic.

Individen verkar helt riktigt bo i Habo. Håller tummarna, ser om man kan lämna polisanmälan mot bedrägeriförsök.
Kommer även prata med moderatorerna om det vi känner till om denna individen om flee blir utsatta. Han gör ju detta systematiskt.

Bäst Fredrik Fox håller sig undan med andra ord, det är ju bra med öppna trådar på detta viset, så bedragarna kan följa och skratta :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu har ett namn, mailadress, skype id och ip-adress sammanlänkats av Matsonic.

Individen verkar helt riktigt bo i Habo. Håller tummarna, ser om man kan lämna polisanmälan mot bedrägeriförsök.
Kommer även prata med moderatorerna om det vi känner till om denna individen om flee blir utsatta. Han gör ju detta systematiskt.

Jag skickade allt till Matsonic.
Har också problem med denna individ.
Vet inte om vi ska ge varandra ärendenummer hos polisen, hjälper kanske dem lite?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknownunreg_old:

Verkar lustigt att personen inte skulle haft den kollen att veta det isf. Blev nyfiken dock, stod det verkligen att det såldes ett ROG MITX 1155? Kanske personen har en specialutgåva

------------
Tjenare, har det du söker.

Dock ett lite mer high-end asus ROG mitx mobo så det mot en paysafecard kod på 926kr låter smidigt, då står jag för frakt.

Namn: ...
E-post: machiavellianfox
------------

Som svar på annonsen
"Köper Z68/Z77 mAtx/itx moderkort!"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Unknownunreg_old:

Bäst Fredrik Fox håller sig undan med andra ord, det är ju bra med öppna trådar på detta viset, så bedragarna kan följa och skratta :).

Kan nämna, hans swish har ett annat namn.

Skrivet av SirMacke:

Jag skickade allt till Matsonic.
Har också problem med denna individ.
Vet inte om vi ska ge varandra ärendenummer hos polisen, hjälper kanske dem lite?

Har inte anmält något. Tror det är bättre att vi pool:ar allt hos mats.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Varför vill han alltid sälja för 926kr på paysafe? Nåt speciellt med 926 eller är han bara dum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Varför vill han alltid sälja för 926kr på paysafe? Nåt speciellt med 926 eller är han bara dum?

Paysafe är i euro om jag förstått det rätt, dvs 100€. I desperation ändrade han sig och kunde acceptera 50 eller om det var 45€

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Jag skickade allt till Matsonic.
Har också problem med denna individ.
Vet inte om vi ska ge varandra ärendenummer hos polisen, hjälper kanske dem lite?

Har fått ett meddelande från personen nu.

Citat:

Snälla hjälp att sprida detta, blir avstängd direkt och posts tas bort, det är viktigt att detta syns

Hej alla.

Har sett dessa trådar ploppa upp med jämna mellanrum och känner att det krävs en förklaring från min sida.

Jag är en konstig person, har personliga störningar och är allmänt sjukt.
Skriver inte det som ursäkt men utan mer som bakgrundinfo.

Har mått extremt dåligt under hela mitt liv, levt isolerad i 8 år i min nuvarande lägenhet. Det var någon gång under 2014 när jag slutade att skära mig som jag började kontakta folk. Detta var ett sätt för mig att få skriva till folk, föra en diskussion och få lite socialitet. Det handlar inte ett skvatt om pengar eller att bedra någon, det är helt enkelt att man vill ha lite action i sin vardag.

Jag har kontaktat folk så fort det har kommit upp en annons som jag känner är rolig att svara på och tro det eller ej, allt jag har försökt att sälja är något jag ägt. Jag är extremt paranoid som person och det är därför jag endast erbjuder udda betalsätt såsom paysafecard, paypal osv osv. På grund av hur jag skrivet mina svar till annonser så kan det mycket väl se ut extremt skumt, att syftet är att bedra men det är det ej. Jag har sålt till ett par personer på denna sida och det senaste var ett GTX970 (personen har ett konto här) och han mottog det och är glad.

Jag har väldigt konstiga krav och skulle aldrig acceptera att möta någon, skicka först eller något sätt som jag måste utsätta mig på. Detta ser givetvis skumt ut och det är det som är problemet. Det har gått för långt och jag vill inte ha det så här.

Nu undrar ni säkert, men sluta då? Jag önskar det vore så enkelt men jag har som sagt ett par störningar som jag kallar min inre demon. Denna demon är extremt svår att försöka kontrollera och släpper man tankarna så vips så tar den över och man skriver till folk.

Jag VILL inte bedra folk, jag älskar att sälja saker legit och ha en bra affär.

Jag äger allt jag försöker sälja och till vissa har jag skickat bilder med lapp på som verifiering.

Så med det sagt så ber jag OFFENTLIGT om ursäkt för att jag är som jag är och dessa jag har kontaktat och fått dessa att känna sig lurade, på väg att bli bedragna.

Jag känner nu att jag måste sluta hänga på denna sida, ta tag i mitt liv och ska faktiskt på mitt andra möte den 6:te Mars för att få hjälp med problemet.

Om jag förmodan kontaktar någon och pratar om PayPal eller något udda så IGNORERA MAILET och släng det direkt. Som David sade, är det PayPal, via VPN, konstigt namn och något annat skumt, SLÄNG DIREKT

Jag beklagar djupt att jag har spridit gift på denna sidan men jag vill inte leva såhär.

Sen måste jag få avsluta med att anledningen jag vill köra med PayPal är för att PAYPAL är det absolut säkraste alternativet för privatsälj. Ingen annan tjänst erbjuder garanterad återbetalning.

Folk anser att Swish/Bank är bra men det är så osäkert det kan bli. Blocket, resten av liknande tjänster ÄR INTE 100% säkra heller.

Det finns mycket scammers, bedragare som lever för detta, som VILL stjäla pengar. Jag känner mig orolig för jag vill inte råka misstagen för dom andra som gör detta med vilja och sen bli uthängd.

Tack.

Dold text

Det hjälper absolut ingenting om du nu läser här.
Du tar pengarna men skickar inget, trots du påstår att du skickar sakerna.
Kolliid försvinner så bekvämt för din del.
Du skriver som om du är ärlig och inte vill bli markerad som scammer/bedrägeri men det är exakt det du gör, scammar och stjäler.

Polisen kommer snart vilja prata med dig.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag har lagt en polisanmälan på honom för oavsett vad han har för ursäkt så behöver han veta att det han sysslat med är fel och olagligt.
Har själv inte fått något av honom trots att jag betalat 5k+ så just nu är han en bedragare med ursäkter.

Jag återkommer med anmälningsnummer för anmälan som alla ni berörda kan referera till.

Permalänk
Medlem

Misstänker att h*n är igång igen. Fick ett svar i min nyupplagda annons med svaret:

"1000kr via en paysafecard så är den din. Har en väldigt fräsh 4690K liggandes som ej används ö.h.t

Det lär väl finnas en pressbyrå i närheten men annars går det att köpa via internet.

Är det intressant är det bara att höra av sig. Skickas så fort du är redo."

Från användaren: RandomUsername

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Misstänker att h*n är igång igen. Fick ett svar i min nyupplagda annons med svaret:

"1000kr via en paysafecard så är den din. Har en väldigt fräsh 4690K liggandes som ej används ö.h.t

Det lär väl finnas en pressbyrå i närheten men annars går det att köpa via internet.

Är det intressant är det bara att höra av sig. Skickas så fort du är redo."

Från användaren: RandomUsername

Hmm, ingen aning vem h*n är.

Tråkigt att man är misstänkt som någon. Svarade på två annonser angående köp av 970 och gav bild direkt och det kan dessa personer voucha för.

På bilden låg även en lapp där jag skrev köparens och mitt användarnamn för verifiering av ägandeskap.

Paysafecard är underbart för folk som inte kan köpa på internet så det är endast därför jag vill ha det :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomUsername:

Hmm, ingen aning vem h*n är.

Tråkigt att man är misstänkt som någon. Svarade på två annonser angående köp av 970 och gav bild direkt och det kan dessa personer voucha för.

På bilden låg även en lapp där jag skrev köparens och mitt användarnamn för verifiering av ägandeskap.

Paysafecard är underbart för folk som inte kan köpa på internet så det är endast därför jag vill ha det :).

Anledningen till att du blev misstänkt direkt är för att du är nyreggad och direkt valde att sänka priset drastiskt på min annons och ta betalt med paysafe och skicka omedelbart.

Huruvida du faktiskt har en kartong från ett 970 är egentligen egalt då det inte bevisar att du inte är denne "Fredrik".
Inga seriösa användare på detta forum använder sig av Paysafe vid handel i marknaden, det är till för anonymt handlande.

Vill du bevisa din oskuld så gör följande!

Ta en bild på din 4690K med en lapp där det står "SWEC 1338" som täcker någon del av en id-handling. Ett halvt id-kort (bara namn t.ex.) kan inte användas till bedrägeri och är därför harmlöst att posta.

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Anledningen till att du blev misstänkt direkt är för att du är nyreggad och direkt valde att sänka priset drastiskt på min annons och ta betalt med paysafe och skicka omedelbart.

Huruvida du faktiskt har en kartong från ett 970 är egentligen egalt då det inte bevisar att du inte är denne "Fredrik".
Inga seriösa användare på detta forum använder sig av Paysafe vid handel i marknaden, det är till för anonymt handlande.

Vill du bevisa din oskuld så gör följande!

Ta en bild på din 4690K med en lapp där det står "SWEC 1338" som täcker någon del av en id-handling. Ett halvt id-kort (bara namn t.ex.) kan inte användas till bedrägeri och är därför harmlöst att posta.

Jaha, du bad om 1300kr, jag erbjöd dig för 1000kr. Det kan inte jag påstå är drastiskt nerdraget.
Det är omständligt att ta 1300kr betalt via paysafecard och 1000kr är jämt och enkelt.
Det är väl klart man skickar direkt när man fått betalt, eller?

Jag kan inte köpa på internet, därav att jag vill ha paysafecard.

Nej, jag vill inte göra det. Du bör inte be folk om deras ID handlingar.
Många sidor är väldigt kassa att bry sig och kräver bara att man täcker för och sedan godkänns det.

Jag tog bild direkt vid förfrågan när det gällde 970, dessutom finns kvitto från Webhallen.

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Tack för varningen.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Jag kämner igen det här

Permalänk
Medlem

@willeykk:
@randomusername

Kul hur paranoida folk är.

Om du inte är bered att lita på folk så är det inte heller någon mening att lägga upp en köpes annons. Hur svårt är det att bara inte be om ID-handlingar?

Permalänk
Skrivet av obscure:

@willeykk:

Jag fick samma erbjudande. Fast när försökte sälja ett 970 grx för 2000

Ja precis, lägg gärna upp bilden jag skickade till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

@willeykk:
@randomusername

Kul hur paranoida folk är.

Om du inte är bered att lita på folk så är det inte heller någon mening att lägga upp en köpes annons. Hur svårt är det att bara inte be om ID-handlingar?

Du är tydligen inte lika aktiv som jag är i köpes/säljes här på forumet. Jag har köpt och sålt tonnvis med grejer och har hittills lyckats hålla mig från att bli blåst - kolla tidigare i denna tråden där jag varit i kontakt med "räven".

I min annons står det klart och tydligt att jag är villig att hämta i Sthlmsområdet och att jag betalar med swish eller kontanter, för just denna affär.

Ser du inte varningsklockorna med en ny användare som skickar ett PM och begär anonym betalning?

Skrivet av RandomUsername:

Ja precis, lägg gärna upp bilden jag skickade till dig.

Ska bli intressant att se, på kvittot står oftast också om det är betalt med kort eller kontanter - samt i vilken stad det är köpt.
Handlar du med kort i affär så förstår jag inte varför du inte kan tänka dig att ta pengarna till ett bank-konto utan prompt ska ha det via en anonymitetstjänst.

Lägg upp kvittobevis på ditt 970 Gärna detaljerat så man ser all information - går du in i din PM-historik så kan du bara copy-paste'a bild-länken därifrån till att börja med.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av willeykk:

Du är tydligen inte lika aktiv som jag är i köpes/säljes här på forumet. Jag har köpt och sålt tonnvis med grejer och har hittills lyckats hålla mig från att bli blåst - kolla tidigare i denna tråden där jag varit i kontakt med "räven".

I min annons står det klart och tydligt att jag är villig att hämta i Sthlmsområdet och att jag betalar med swish eller kontanter, för just denna affär.

Ser du inte varningsklockorna med en ny användare som skickar ett PM och begär anonym betalning?

Ska bli intressant att se, på kvittot står oftast också om det är betalt med kort eller kontanter - samt i vilken stad det är köpt.
Handlar du med kort i affär så förstår jag inte varför du inte kan tänka dig att ta pengarna till ett bank-konto utan prompt ska ha det via en anonymitetstjänst.

Lägg upp kvittobevis på ditt 970 Gärna detaljerat så man ser all information - går du in i din PM-historik så kan du bara copy-paste'a bild-länken därifrån till att börja med.

Personen har även kontaktat mig angående försäljning av GTX 970. Jag fick en bild på en låda med mitt användarnamn. Ville dock ha betalt med PaySafe vilket jag aldrig betalar med. Erbjöd även Paypal men varningsklockorna ringer iaf på mig. Har personen inga referenser och är helt nyreggad så är jag tyvärr alldeles för cynisk för att gå med på en sådan affär.

Han lämnade sedan våran diskussion så jag kunde aldrig be om att få betala via blocketpaketet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Personen har även kontaktat mig angående försäljning av GTX 970. Jag fick en bild på en låda med mitt användarnamn. Ville dock ha betalt med PaySafe vilket jag aldrig betalar med. Erbjöd även Paypal men varningsklockorna ringer iaf på mig. Har personen inga referenser och är helt nyreggad så är jag tyvärr alldeles för cynisk för att gå med på en sådan affär.

Han lämnade sedan våran diskussion så jag kunde aldrig be om att få betala via blocketpaketet.

Sedär.

Att personen som "inte kan handla på internet" kan ha paypal gör att min scammer-radar går på högvarv. Kan du möjligtvis dela med dig av bilden?

Permalänk
Skrivet av willeykk:

Ska bli intressant att se, på kvittot står oftast också om det är betalt med kort eller kontanter - samt i vilken stad det är köpt.
Handlar du med kort i affär så förstår jag inte varför du inte kan tänka dig att ta pengarna till ett bank-konto utan prompt ska ha det via en anonymitetstjänst.

Den sorts information tänker jag givetvis inte dela med mig till dig. Den information är endast för köparen att se.

Det är betalt via paypal och adress osv finns givetvis med.

Om jag inte kan köpa på internet med mitt kort så vill jag ej ha pengar på mitt bank-konto...

Därför vill jag ha psc eller alternativt paypal då båda alternativ låter mig köpa det jag vill på internet.

Skrivet av Dinoman:

Personen har även kontaktat mig angående försäljning av GTX 970. Jag fick en bild på en låda med mitt användarnamn. Ville dock ha betalt med PaySafe vilket jag aldrig betalar med. Erbjöd även Paypal men varningsklockorna ringer iaf på mig. Har personen inga referenser och är helt nyreggad så är jag tyvärr alldeles för cynisk för att gå med på en sådan affär.

Han lämnade sedan våran diskussion så jag kunde aldrig be om att få betala via blocketpaketet.

obscure frågade om det kunde få hämtas och jag accepterade det.

För att svara på din fråga, hade aldrig accepterat blocketpaket. Jag tänker aldrig skicka en vara utan betalning först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomUsername:

Den sorts information tänker jag givetvis inte dela med mig till dig. Den information är endast för köparen att se.

Det är betalt via paypal och adress osv finns givetvis med.

Varför kan du inte tänka dig att rentvå ditt namn genom att bara posta ett simpelt kvitto? Du säger ju att du redan skickat det till obscure en gång, och dessutom ombett personen i fråga att posta bilden!

Skrivet av RandomUsername:

Om jag inte kan köpa på internet med mitt kort så vill jag ej ha pengar på mitt bank-konto...
Därför vill jag ha psc eller alternativt paypal då båda alternativ låter mig köpa det jag vill på internet.

Det finns mig veterligen inte så många anledningar till att man inte kan få in pengar på kontot, de jag kommer på rakt av är dessa:
1. Du har kronofogden som kollar vad som kommer in och ut ifrån dina konton (alt. skuldsanering)
2. Du är en bedragare.
3. Du är för ung för att ha ett eget bankkonto.

Oavsett vilken av dessa så är det inte direkt något som lockar potentiella köpare att skicka pengar till dig anonymt.

Skrivet av RandomUsername:

obscure frågade om det kunde få hämtas och jag accepterade det.

Synd att det inte blev affär trotts detta då.

Skrivet av RandomUsername:

För att svara på din fråga, hade aldrig accepterat blocketpaket. Jag tänker aldrig skicka en vara utan betalning först.

Med blocketpaket så betalar man när man hämtar ut, vilket hade betytt att du faktiskt måste skicka en vara.

"Säljaren bokar frakt och skickar sedan varan via DB Schenker. Köparen betalar när paketet hämtas ut hos ombudet och har därefter 24 timmar på sig att godkänna varan."
https://www.blocket.se/blocketpaketet/boka.htm

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av RandomUsername:

Den sorts information tänker jag givetvis inte dela med mig till dig. Den information är endast för köparen att se.

Det är betalt via paypal och adress osv finns givetvis med.

Om jag inte kan köpa på internet med mitt kort så vill jag ej ha pengar på mitt bank-konto...

Därför vill jag ha psc eller alternativt paypal då båda alternativ låter mig köpa det jag vill på internet.
obscure frågade om det kunde få hämtas och jag accepterade det.

För att svara på din fråga, hade aldrig accepterat blocketpaket. Jag tänker aldrig skicka en vara utan betalning först.

Ja fast det är ju hela poängen med blocketpaketet. Säkerhet för säljer och köpare. Pengarna betalas in till en mellanhand som garanterar att betalning har genomförts. Båda parter tar lika stora risker eller lika stor säkerhet.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Suck. Att han inte ger upp! Är arbetslösheten och missären verkligen så utbredd att man vid ~25 års ålder ska behöva försöka lura till sig pengar? Är vår käre räv möjligtvis missbrukare?

Kan sätta den lilla värdighet jag har kvar på att detta är samma person som nämns i tråden..

Citat:

Skickas via posten. Kvitto, bevis såsom CPU-Z validering går att få utan problem som bekräftar att sakerna finns och fungerar.

Då jag ej har ett fungerande bankkonto för tillfället kan jag endast ta emot betalning på ett sätt som ej kräver bank men då säljer jag även till ett billigare pris.

Betalningsmetod: paysafecard.
Tillvägagångssätt: Skickas via posten efter verifierad betalning

http://www.blocket.se/jonkoping/X99_Uppgraderingskit___xbone_...