Nvidia förklarar det segmenterade videominnet i Geforce GTX 970

Permalänk
Medlem

Netonnet-Caroline, kan ni inte bli lite mer aktiva på forumet?
5 inlägg på 8 år känns ju inte så jätteaktivt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netonnet:

Hej,

Vi kommer att hjälpa dig med ditt ärende, men behöver få in produkten för en kontroll för att kunna konstatera om det är i fullgott skick innan vi kan bedöma ert ärende. Vi vågar därför inte lova något på förhand. Kontakta oss gärna igen på kundservice@netonnet.com eller ring oss på 033-488 488. Mvh Caroline //NetOnNet

Tack för informationen Caroline

Har varit i kontakt med kundtjänst och fick en fraktsedel för att skicka in kortet.

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk

Jag har också ett 970 kort, det funkar bra för mig. Jag ska inte lämna tillbaks kortet men däremot tycker att man borde få någon slags kompensation för det "misstaget" Nividia gjorde. Åtminstone borde man få några spel, rabattkupong eller nånting åt det hållet. Vad tycker Netonnet och alla andra som äger ett 970 och inte vill lämna tillbaks den?

Permalänk
Netonnet
Skrivet av Minsc S2:

Netonnet-Caroline, kan ni inte bli lite mer aktiva på forumet?
5 inlägg på 8 år känns ju inte så jätteaktivt.

Hej,

5 inlägg på 8 år är verkligen inte mycket, vi ska absolut försöka vara mer aktiva :). //Caroline NetOnNet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netonnet:

Hej,

5 inlägg på 8 år är verkligen inte mycket, vi ska absolut försöka vara mer aktiva :). //Caroline NetOnNet

Iochmed KKL så har kund rätt till full retur direkt, sen om varan i efterhand visar sig defekt så är det nåt ni skall ta då.
Värt å notera är att kund har rätt till sin retur "direkt" menas även som kontant i hand inte bara återköp på korttransaktion.
Kan kund legitimera sig som faktiskt ägare av betalkortet så är det skäligt nog för en direkt kontant transaktion.

För det är väl å månas om kunden i första hand?

Btw välkommen NetonNet, visa nu att ni är morgondagens butik

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Netonnet
Skrivet av Bloopy:

Iochmed KKL så har kund rätt till full retur direkt, sen om varan i efterhand visar sig defekt så är det nåt ni skall ta då.
Värt å notera är att kund har rätt till sin retur "direkt" menas även som kontant i hand inte bara återköp på korttransaktion.
Kan kund legitimera sig som faktiskt ägare av betalkortet så är det skäligt nog för en direkt kontant transaktion.

För det är väl å månas om kunden i första hand?

Btw välkommen NetonNet, visa nu att ni är morgondagens butik

Hej!

Självklart är vi måna om våra kunder. Gällande din fråga: köp gjorda med kort återbetalas inte i kontanter. Detta står på kvittot. När köpet hävs går det tillbaka mot samma betalsätt som köpet ursprungligen gjordes med.

Ha en fin dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netonnet:

Hej!

Självklart är vi måna om våra kunder. Gällande din fråga: köp gjorda med kort återbetalas inte i kontanter. Detta står på kvittot. När köpet hävs går det tillbaka mot samma betalsätt som köpet ursprungligen gjordes med.

Ha en fin dag!

Jag vet förhållningen där med motivation att säkra pengarna till rätt ägare.
Därför jag flikar in om kund visar ID samt betalkortet så kan väl det knappast vara en fråga längre om vem som är ägare.
Så varför restriktionen då? Mig veterligen så är kontanter än idag fullt legitimt betalningsmedel.

Denna fråga är inte att förpesta och tvinga nåt utan det står klart att man kan häva direkt med full retur.
Om detta har nåt å göra med rådande försäkringsvillkor och/eller bank/företag som används så är det väl skäligt att arbeta om denna?
För man kan få tillgodo kvitto direkt men inte pengar rakt i handen. För mig låter det orimligt.
Detta är (återigen) inte just enbart ni, utan blivit nån generell praxis. // Nöjd kund av NetonNet

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

För mig låter det orimligt.

Hur tror du att det skulle gå med kassahållningen om man plötsligt lät kunder få tillbaka tusentals kronor kontant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur tror du att det skulle gå med kassahållningen om man plötsligt lät kunder få tillbaka tusentals kronor kontant?

Inte vet jag, men räntan på de nu 5 månaderna borde bli lite pengar i alla fall.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Inte vet jag, men räntan på de nu 5 månaderna borde bli lite pengar i alla fall.

Räntan har varit "noll" dom senaste månaderna och nu är den t.o.m. minus ränta, så du skall vara glad att du inte får betala något i ränta då kanske

Sen återbetalning till kort är att jämställa med direkt betalning eftersom du har pengarna från den datum du är i butiken, att dom inte syns fören efter två till tre dagar beror på bankens handläggning.
Eftersom vi även strävar mot ett kontantlöst samhälle så är detta något vi får leva med, ser inga större problem i denna hanteringen själv.
Enda tillfälle det kan bli lite problem är om man lämnar tillbaka en vara och behöver pengarna för att anskaffa ny vara i annan butik samma dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Enda tillfälle det kan bli lite problem är om man lämnar tillbaka en vara och behöver pengarna för att anskaffa ny vara i annan butik samma dag.

Just detta jag inflickar om... Ifall du vill gå till grannen, ska du som kund stå i kläm?
Nejdå inga problem, ta detta tillgodokvitto å handla av oss istället.
Tyvärr ej seriöst, men idag enda alternativet. För?

Köper du en vara så kan dom låsa beloppet direkt, men du kan inte få saldot låst till ditt konto direkt :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Just detta jag inflickar om... Ifall du vill gå till grannen, ska du som kund stå i kläm?
Nejdå inga problem, ta detta tillgodokvitto å handla av oss istället.
Tyvärr ej seriöst, men idag enda alternativet. För?

Köper du en vara så kan dom låsa beloppet direkt, men du kan inte få saldot låst till ditt konto direkt :?

Visst jag förstår hur du tänker, men du skyller på butiken för något som är bankens fel.

När du handlar på kortet dras/reserveras beloppet direkt på ditt konto eftersom det är en betalning du gör, men det syns inte på butikens konto fören efter 2 - 3 dagar.
Samma sak när dom sätter över pengar till ditt kort, det dras/reserveras direkt på deras konto men syns inte hos dig fören efter 2 - 3 dagar.
Allt detta är tyvärr bankens fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Allt detta är tyvärr bankens fel.

Så sant, men för kund är det orelevant. Du kan ju testa å betala dina räkningar 2-3 dagar efter sista dag å se vad som sker.

Btw nån som sett/hört nåt ang Nvidia "statement"?
Papper´s flickan som va hänna ha int direkt hört av sig som hon sa hon skull te å göra.
Är företag så j*vla korkade att om man är tyst så blir kunderna nöjda?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Så sant, men för kund är det orelevant. Du kan ju testa å betala dina räkningar 2-3 dagar efter sista dag å se vad som sker.

Btw nån som sett/hört nåt ang Nvidia "statement"?
Papper´s flickan som va hänna ha int direkt hört av sig som hon sa hon skull te å göra.
Är företag så j*vla korkade att om man är tyst så blir kunderna nöjda?

Måste du lämna tillbaka ditt grafikkort för att kunna betala räkningarna så har du nog prioriterat fel från början

Henne lär du nog inte se här igen, hon förstod väl att ingen gick på hennes skit snack..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Så sant, men för kund är det orelevant. Du kan ju testa å betala dina räkningar 2-3 dagar efter sista dag å se vad som sker.

Gjorde det en gång när jag hade missat dem.
Ett av 4 företag skickade påminnelse, men jag slapp den avgiften i slutändan ändå.

Skrivet av Bloopy:

Är företag så j*vla korkade att om man är tyst så blir kunderna nöjda?

Jepp.
Ex är Toyota, som återkallar bil efter bil, för att fixa fel. I slutändan får du alla fel fixade på din bil, (och de gör ofta både goodwill och liknande även på 10 år gamla bilar, så länge de är välskötta). Dock så tycker press och många att de är hemskt att de återkallar så mycket.

Hur är det med de andra? Volvo, Renault, Kia, Mercedes, BMW, VW osv?
Jo de är tysta. Säger inte ett pip. Tror du det är för att deras är 100% felfria, eller för att de lever på "håll tyst så blir alla nöjda"?
Kan säga att både min Mors BMW, arbetsrelaterad väns VW, och chefens Skoda har ALLA varit inne på en satans massa fel som inte borde skett. Alla är fabriksfel, men tror du att de fick det gratis? Nej, självklart fick de betala självrisk mm, varje gång ett nytt fel hände.

Nvidia kan ha gjort en miss och sålt dem med fel specs, eller så kan de medvetet ha gjort så. Men oavsett så när de väl insåg problemet, så valde de att fort som attan hålla helt tyst... så långt det bara gick.
Samsung har gjort samma sak med 840 diskarna som har problem. Inte förrän enorma massor tog upp både 840 och 970 "problemen" så erkände företagen, och har justerat lite... (på sina egna sätt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netonnet:

Hej,

Vi kommer att hjälpa dig med ditt ärende, men behöver få in produkten för en kontroll för att kunna konstatera om det är i fullgott skick innan vi kan bedöma ert ärende. Vi vågar därför inte lova något på förhand. Kontakta oss gärna igen på kundservice@netonnet.com eller ring oss på 033-488 488. Mvh Caroline //NetOnNet

Var inne idag och lämnade in mitt Gigabyte kort och det var inga problem att få pengarna tillbaka

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus