Permalänk
Medlem

Varierar ju mycket med vilka bilar man kör. Jag har tex en thrustmaster 500RS men kör med 270-310 eftersom jag nästan exlusivt kör open wheelers, och de har genrellt låga rates eftersom man inte ska släppa ratten ever.

Så vill du sitta och drifta så kanske det är värt att införskaffa något morderna men vill du helt enkelt köra "rappa" bilar så går det utmärkt med den ratten.

Självklart fungerar den med vanliga bilar också men som sagt, kan behövas konfas lite mer.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Någon annan som har märkt hur mycket mclaren mp4-12c understyr? Vad jag har läst och hört är ju att den ska vara en riktigt bra bil på banan. Jag kollar mycket top gear och dom i top gear älskar ju mlcaren för att den är så snabb och stabil osv

Permalänk
Medlem

Satte TC på factory och testade, gick sjukt mycket bättre. En sån bil stänger man inte av TC på märkte jag nu.. hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer92:

Någon annan som har märkt hur mycket mclaren mp4-12c understyr? Vad jag har läst och hört är ju att den ska vara en riktigt bra bil på banan. Jag kollar mycket top gear och dom i top gear älskar ju mlcaren för att den är så snabb och stabil osv

Utan att veta din körstil, kanske det är lite skit bakom ratten? Händer mig rätt ofta när jag har för hög fart in i kurvan.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Jag får pulserande åder i tinningen av Assetto Corsa. Kan köra i timtal - kan inträffa vid boot - helt plötsligt börjar helvetet bete sig. Det närmaste jag kan beskriva det som är HD-lag. Har normalt mellan 50-60 fps. Den sjunker ca 10 fps och sen börjar det tvärfrysa med en eller ett par sekunders intervall. Kan som sagt vara så redan när jag startar det - ibland kan jag köra en hel kväll utan att det händer. Bana och bil är skit samma. Även upplösning då det var likadant med gamla skärmen (1680) som nya (2550). Har ett GTX 660 och en i5 3570k. Grafikkortet maxar på 68 grader och professorn ligger på 35-40 när jag kör spelet. Har 16 gig ram med... Nån med liknande upplevelser?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Jag får pulserande åder i tinningen av Assetto Corsa. Kan köra i timtal - kan inträffa vid boot - helt plötsligt börjar helvetet bete sig. Det närmaste jag kan beskriva det som är HD-lag. Har normalt mellan 50-60 fps. Den sjunker ca 10 fps och sen börjar det tvärfrysa med en eller ett par sekunders intervall. Kan som sagt vara så redan när jag startar det - ibland kan jag köra en hel kväll utan att det händer. Bana och bil är skit samma. Även upplösning då det var likadant med gamla skärmen (1680) som nya (2550). Har ett GTX 660 och en i5 3570k. Grafikkortet maxar på 68 grader och professorn ligger på 35-40 när jag kör spelet. Har 16 gig ram med... Nån med liknande upplevelser?

Riktigt så illa är det inte för mig men har också dagar då banor jag spelat i 2 timmar helt plötsligt börjar freeze-lagga lite då och då, vet ej varför men inte varit tillräckligt stort problem för att jag ska orka gräva mer.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Har inte heller så stort problem men ibland kan min fps droppa väldigt mycket i kanske 20 sekunder. Lirar aldrig under 75 fps annars. Innan den senaste uppdateringen var det mycket värre dock, då gick det knappt att lira.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Köpt! Bara vänta till den 11e nu då.

Permalänk
Medlem

Jepp, laserskannad Nurburgring plus ett gäng riktigt mysiga bilar kändes det helt Ok att lägga en hundring på även osett
(hatar annars generellt preorders)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

en hundring för 10 bilar och 3 layouts utav Nordschleife är fruktansvärt billigt.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

en hundring för 10 bilar och 3 layouts utav Nordschleife är fruktansvärt billigt.

Japp! Ruskigt billigt.

Väntans tider..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Verkligen.

Enligt steam kommer det släppas 19.00. Blir ju lite dumt när det är en vardag, för det lär bli rätt lite sömn den natten.

Var längesedan jag förbeställde någonting på Steam, är det någon som vet hur precisa deras tider är?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Verkligen.

Enligt steam kommer det släppas 19.00. Blir ju lite dumt när det är en vardag, för det lär bli rätt lite sömn den natten.

Var längesedan jag förbeställde någonting på Steam, är det någon som vet hur precisa deras tider är?

Vet inte hur det funkar med DLC.
Spel som jag förköpt har jag kunnat ladda ner dagar innan, och sen vid midnatt på releasedagen kunnat spela.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det är ett bra pris. Lite för billigt så jag köpte spelet också bara för att få Nordschleife. Jag är inte riktigt bekväm med känslan, framförallt är jag lite irriterad på att det tycks vara omöjligt att växla de historiska bilarna utan att använda kopplingen men jag kanske har fel timing.

Det ska hur som helst bli grymt att testköra banan imorgon. Lämpligt nog släpps förmodligen Monza (inklusive oval) till iRacing då också.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ickx:

Jag är inte riktigt bekväm med känslan, framförallt är jag lite irriterad på att det tycks vara omöjligt att växla de historiska bilarna utan att använda kopplingen men jag kanske har fel timing.

Testa Cobran, den har en väldigt snäll H-låda. (Den kan grina lite när man går från tvåan till ettan möjligen)
Möt hyfsat med gasen under nedväxlingarna så klarar man sig generellt utan koppling på den enligt min begränsade erfarenhet.
(Nån gång ska jag lära mig heel'n'toe någorlunda ...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mindre än 24h kvar till DLC, har kollat lite bilder osv, ser helt sanslöst bra ut.
Bästa ringen som finns hittills är GT5/GT6 på PS3. Som allt ser ut så kommer detta slå det, kommer bli magiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Mindre än 24h kvar till DLC, har kollat lite bilder osv, ser helt sanslöst bra ut.
Bästa ringen som finns hittills är GT5/GT6 på PS3. Som allt ser ut så kommer detta slå det, kommer bli magiskt.

när släpps nordslingan ikväll?
problemet är bara att välja vilken bil man ska köra

garanterat den bästa verisionen då den är laserskannad.
men räkna med att den kommer bli tungdriven ungefär som SPA.
brukar vara det när det är mycket träd och skog på banorna.

räkna också med betydligt längre varvtider än "snoopy" slingan som finns att köra nu.
den verkar vara över 40-50sec fel (kort) om man jämför vissa bilar.
eller så är det för mycket grepp i den banan.

höga 6min till låga 7min tider med ex BMW Z4an är bara att glömma om det ska vara riktigt.
ska bli intressant att se om den här stämmer bättre med verklighetens varvtider.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordsch...

har ej kört snoopy slingan själv då jag väntar på dom officiella grejorna.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

när släpps nordslingan ikväll?
problemet är bara att välja vilken bil man ska köra

Kl 19 tror jag.
Japp, har inte bestämt själv än vilken bil man ska köra med först.

Permalänk
Medlem

Nu finns den.

Permalänk
Medlem

Best ever.

Permalänk
Medlem

Grym är det. Likt tidigare laserscannade banor som jag kört "före och efter" är det en jäkla skillnad och mycket små detaljer som helt förändrar dynamiken i olika kurvor.

Grumt välgjort och grymt skoj att köra. Det sista gäller förvisso alltid för nordslingan

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Det här spelet blir bara bättre och bättre.
Tycker Dreampack var en riktig fullträff.
Roliga bilar och Nordschleiffe är riktigt utmanande att åka fort på.

Permalänk

Tog en sväng med McLaren P1 och LaFerrarin där den första var snäppet snabbare (och lättare!) att köra

https://www.youtube.com/watch?v=VhPe8tGdglM&list=UUN1OwrBpaO7...
https://www.youtube.com/watch?v=pTos41Ca-P4&index=1&list=UUN1...

Permalänk
Medlem

För en som fortarande övningskör, skulle Assetto Corsa kunna vara ett hjälpmedel till att lära sig mer om att växla, koppla och allt sånt? Ser sjukt kul ut!

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

För en som fortarande övningskör, skulle Assetto Corsa kunna vara ett hjälpmedel till att lära sig mer om att växla, koppla och allt sånt? Ser sjukt kul ut!

Nja, på sätt å vis. Du får in rutinen när du ska trycka ner kopplingen, växla eller gasa men inte riktigt känslan Men spelet är grymt kul med ratt med H-växling så jag tycker du borde satsa på det:D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Nja, på sätt å vis. Du får in rutinen när du ska trycka ner kopplingen, växla eller gasa men inte riktigt känslan Men spelet är grymt kul med ratt med H-växling så jag tycker du borde satsa på det:D

Ska nog göra det :), men är rädd för att köpa ratt och allt och sedan spela med det bara i nån vecka eller två hehe.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Ska nog göra det :), men är rädd för att köpa ratt och allt och sedan spela med det bara i nån vecka eller två hehe.

Jo, den risken finns ju. Jag köpte G27 och hade en helg innan jag lämnade tillbaka den. Tyckte det var lite mycket pengar för en leksak man inte hinner använda så mycket

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av ZyAnidE:

Det tror jag definitivt! Dock så kör man aldrig på gränsen av vad bilen klarar av i trafiken