Permalänk
Skrivet av WoG:

Fick hem min skärm igår, beställde typ 5/1 från dustin!

Första intrycket var otroligt, den är sjukt stor. Paketet är vidrigt tungt att släpa hem på för övrigt!

Upptäckte dock direkt att det var några döda pixlar och några som hade fastnat.

Hade en rejäl död svart pixel som jag fixade med lite tryck, högra hörnet va som en "repa" av stuck pixels. Även dessa släppte med tryck.

Nere i högra hörnet var en "ring" typ av stuck pixels i diverse färger, gned å gnuggade bra länge men lyckades inte få bort alla. Är väl en 5-6st kvar i en rad.

Ska prova med lite youtube-grejer sen när jag har tid å se om det hjälper.

Angående BLB så var det väl sisådär på den punkten.

Direkt när man slog på skärmen så ser man det klart och tydligt, starkast uppe i vänstra hörnet. Kan fixa bild senare ikväll.

Jag är verkligen inte en kräsen person, så kan inte säga att jag bryr mig så jättemycket. Det blev dessutom lite bättre när man sänkte ljusstyrkan, slog på "Game"-läge via skärmens panel och BLB'n försvann i stort sett helt. Ljuset verkar dock vara dynamiskt, så när det är något svart så sänks ljuset men när det är färg så är det lika starkt som innan. Winwin?

Ska prova vidare ikväll så är de nå frågor eller nåt som ska testas så säg till.

Hej WoG

Prøv at send mig et billede af pixel problemet, samt dit servicetag i en privat besked, så vil jeg med glæde se nærmere på sagen. Vores pixel politik er nemlig at der ikke må være mere end 1-6 (afhængigt af type), så du er muligvis berretiget til en ombytning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Entusiast

Fy fan... vi i 21:9-klanen är ena drabbade jävlar. Är det inte försenad leverans så är det döda pixlar eller massiv BLB/glow

Döda pixlar, då hade jag direkt nyttjat 14 dagars ångerrätt!

Permalänk

Skulle ett 980 klara av att driva den här skärmen med duglig fps i spel?

Visa signatur

Asus z97-a | 4790k | Dark rock pro 3 |
Define R5 | G2 850w | Msi 980 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jansson878:

Skulle ett 980 klara av att driva den här skärmen med duglig fps i spel?

Japp ett 980 klarar att driva skärmen.
Jag drev min med ett 970 men kände av den failade minneshanteringen på GTX 970it rejält i de mer krävande spelen.
Kortet är reklamerat väntan på svar så sitter jag med processorns integrerade grafik just nu och lirar HOTS (beta) på absolut lägsta grafiken och 2560 x 1440p det funkar utmärkt hahaha.

/sulle82

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Min är skickad, borde få den senare idag.

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen så sugen på denna skärm, sitter med 2st 22" Dell skärmar som är drygt 6 år gamla och en av dessa vore en perfekt uppgradering. Men efter att ha hört och sett problemen som verkar vara med pixlar och BLB blir man ju inte så sugen. Kanske är det barnsjukdomar som kommer att försvinna efter ett tag.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Jag är verkligen så sugen på denna skärm, sitter med 2st 22" Dell skärmar som är drygt 6 år gamla och en av dessa vore en perfekt uppgradering. Men efter att ha hört och sett problemen som verkar vara med pixlar och BLB blir man ju inte så sugen. Kanske är det barnsjukdomar som kommer att försvinna efter ett tag.

Sitter nästan i samma sits, sitter med 2st Asus VG248QE som jag börjat tröttna på kör typ inga fps men dock vill jag gärna ha freesynd på 34" skärmen.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 Iphone 15 pro max | 🎧Airpods pro max|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte orka returnera min skärm bara för de typ 5 pixlarna nere i hörnet som är döda. Har fortfarande aldrig märkt dem om jag inte verkligen vill se dem, behövs att man har en helvit bakgrund längst nere i högra hörnet -

Däremot känns det som att det blir mer och mer påtaglig BLB uppe i vänstra hörnet. Ska hålla lite koll på om det blir mer och mer, men just nu känns det lite på gränsen - är dock inte speciellt kräsen, men det hade ju varit najs med lika fin bild över hela skärmen..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag har efter en del funderande valt att returnera den skärm jag köpt. Hade funderingar ett tag på om jag kunde leva med den back light bleed som fanns på skärmen. Men jag upptäckte ganska snabbt att det syntes i många situationer som är vardag för min del. I alla vyer där mörka områden visas, de flesta spel eller filmer, så syntes tydligt det ljusinsläpp som läckte igenom i hörnen.
Jag hade kunna leva med detta om jag visste att alla skärmar har samma nivå av detta, men det har varit väldigt stor spridning på detta fenomen när man söker om skärmen. Vissa skärmar har helt varit utan back light bleed, medan flertalet varit sämre än det exemplar som jag hade.

Länkar till ett imgur-album med några bilder jag tog på skärmen så att ni som ev. har intresse av detta kan se hur just mitt fall var. Har försökt ta bilder med inställningar i kameran så att man skall kunna se hur ögat uppfattade det. Har varit lite för hård mot ljusinsläppet i de mörka bilderna, så det såg bättre ut på bilderna än hur det var i verkligheten. På bilden där spelet SMITE visas så är ljusnivån aningen högre än hur den uppfattades.

Dell U3415W Back light bleed

Permalänk
Medlem

Satans, beställde min vid månadsskifte och den skickades den 17 februari, nu har posten "slarvat" bort mitt paket... fy fan alltså..

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Skrivet av jurand:

Satans, beställde min vid månadsskifte och den skickades den 17 februari, nu har posten "slarvat" bort mitt paket... fy fan alltså..

Hej jurand

Jeg er rigtig ked af at høre, at posten har mistet din ordre. Såfremt ordren er bestilt direkte fra os, vil jeg med glæde hjælpe med at få løst sagen hurtigst muligt. Du sender blot ordrenummer i privat besked, så ser jeg på det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

hmmmm , kommer minnet räcka till med mina GTX 780 , funkar hyffsat med 3 skärmars surround iaf ..... hyffsat beställningssugen nu , men kass om mina 780 SLI inte orkar driva den

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns mjukvara så man kan dela upp skärmen i två virtuella skärmar? Till exempel när man spelar så är det nice att ha web, twitch etc uppe på monitor #2.

Kanske DellCare kan svara på?

Displayport v1.4a verkar ha nåt som heter “Segmented Panel Display.”, undrar om det är till detta.

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/32.htm#vesa_edp_1.4a

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Skrivet av sunefred:

Nån som vet om det finns mjukvara så man kan dela upp skärmen i två virtuella skärmar? Till exempel när man spelar så är det nice att ha web, twitch etc uppe på monitor #2.

Kanske DellCare kan svara på?

Displayport v1.4a verkar ha nåt som heter “Segmented Panel Display.”, undrar om det är till detta.

http://www.tftcentral.co.uk/news_archive/32.htm#vesa_edp_1.4a

Hej sunefred

På denne skærm er der en funktion der hedder "PBP - Picture By Picture" eller "PIP - Picture in Picture". Der er visse krav for at det virker, samt at kvaliteten aldrig bliver ligeså god, som hvis du bruger 2 skærme, da du muligvis kan opleve at billedet bliver strakt ud eller ikke fylder hele skærmen.

Du kan finde oplysninger i manualen om hvordan du bruger denne funktion (side 46): http://dell.to/1aJy9h8

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tråkgit att höra att så många av er haft problem med denna skärm. Var själv sugen på den men tror jag avstår nu. Den är dessutom lite för stor tycker jag. Någon som vet om dell är på G med någon 27-29" 21:9 skärm?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej sunefred

På denne skærm er der en funktion der hedder "PBP - Picture By Picture" eller "PIP - Picture in Picture". Der er visse krav for at det virker, samt at kvaliteten aldrig bliver ligeså god, som hvis du bruger 2 skærme, da du muligvis kan opleve at billedet bliver strakt ud eller ikke fylder hele skærmen.

Du kan finde oplysninger i manualen om hvordan du bruger denne funktion (side 46): http://dell.to/1aJy9h8

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Tack för ditt svar. BIP har jag haft länge på olika skärmar och det krävde när jag använde det två olika datorer, eller i alla fall två sladdar till datorn. Jag kan tänka mig att man skulle kunna använda 2 utgångar på sin dator, men båda skulle då rapportera upplösningen 3440x1440. Skulle du få för dig att använda BIP så skulle du alltså lägga två 21:9 bilder bredvid varandra vilket antingen skulle ge väldigt mycket svart i över och underkant eller eller en utdragen bild vertikalt.

Det jag pratar om är att skärmen skulle kunna skapa två virtuell skärmar, eller segment, t.ex 1720x1440 + 1720x1440 eller 2560x1440 + 880x1440. Du får då i princip två skärmar utan en besvärlig kant, och valfriheten att välja uppdelning efter situation. LG kallar detta för "screen splitter", men det kräver speciell mjukvara. Min fråga var om VESA håller på att standardisera ett system som kan ge oss detta, eller om Dell har planer på en egen lösning?

EDIT: Vill tillägga att LG's mjukvara inte gör det som man förväntar sig. Det är en mjukvarulösning som ersätter Windows vanliga hantering av fönster i relation till skärmar och dess kanter. Du kan alltså inte dra fönster till kanterna på dessa virtuella skärmar och förvänta dig att dem ska fylla upp halva den virtuella skärmen. Allt som dras till en virtuell skärm maximeras.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Skrivet av sunefred:

Tack för ditt svar. BIP har jag haft länge på olika skärmar och det krävde när jag använde det två olika datorer, eller i alla fall två sladdar till datorn. Jag kan tänka mig att man skulle kunna använda 2 utgångar på sin dator, men båda skulle då rapportera upplösningen 3440x1440. Skulle du få för dig att använda BIP så skulle du alltså lägga två 21:9 bilder bredvid varandra vilket antingen skulle ge väldigt mycket svart i över och underkant eller eller en utdragen bild vertikalt.

Det jag pratar om är att skärmen skulle kunna skapa två virtuell skärmar, eller segment, t.ex 1720x1440 + 1720x1440 eller 2560x1440 + 880x1440. Du får då i princip två skärmar utan en besvärlig kant, och valfriheten att välja uppdelning efter situation. LG kallar detta för "screen splitter", men det kräver speciell mjukvara. Min fråga var om VESA håller på att standardisera ett system som kan ge oss detta, eller om Dell har planer på en egen lösning?

EDIT: Vill tillägga att LG's mjukvara inte gör det som man förväntar sig. Det är en mjukvarulösning som ersätter Windows vanliga hantering av fönster i relation till skärmar och dess kanter. Du kan alltså inte dra fönster till kanterna på dessa virtuella skärmar och förvänta dig att dem ska fylla upp halva den virtuella skärmen. Allt som dras till en virtuell skärm maximeras.

Jeg har nu talt lidt med vores tekniske support, og deres svar er:

Vi ved endnu ikke meget om "Segmented Panel Display", men det kan forståes som om det muligvis understøtter 2 forskellige display outputs på samme skærm. Det vil højst sansynligt fungere som PIP, men intet er bekræftet eller færdiggjort endnu, så vi kan ikke give et endeligt svar på dette.

Beklageligvis har vi endnu ingen teknologi der kan skabe virtuelle displays, som det du ønsker, udover PBP, men det kræver jo at du har 2 display connections fra maskinen. I såfald vil det fungere som om du havde 2 skærme i 1 én.

PBP kan bruge funktioner såsom "Fullscreen" & "Aspect Ratio", og afhængigt af opløsningen vil billedet enten blive strakt ud eller på fuld skærm. Da vi desværre ikke har præcis denne monitor i vores lokale test-lab, kan vi beklageligvis ikke selv teste præcis hvordan det fungerer.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej jurand

Jeg er rigtig ked af at høre, at posten har mistet din ordre. Såfremt ordren er bestilt direkte fra os, vil jeg med glæde hjælpe med at få løst sagen hurtigst muligt. Du sender blot ordrenummer i privat besked, så ser jeg på det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Hej, Det var ifrån Dustin som jag beställde skärmen ifrån, nu verkar jag få snällt vänta i 60 dagar. Tack ändå

Visa signatur

En Laptop

Permalänk
Skrivet av jurand:

Hej, Det var ifrån Dustin som jag beställde skärmen ifrån, nu verkar jag få snällt vänta i 60 dagar. Tack ändå

Ok, håber det går noget hurtigere end først antaget & at når du endelig får den hjem, bliver super nöjd med den.

Skulle du have nogen frägor på et senere tidspunkt, er du altid velkommen til at kontakte mig direkte her på siden.

God dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Oj vad skärmen har dragit iväg i pris nu, måste vara den svaga kronan som ställer till det, dryga 1000-lappen mer än senast jag kollade på den. Då lär man få vänta en liten stund till på den om den nu kommer ner i pris igen, för 8500kr är lite mycket. (Den finns billigare på misco, men en skärm för 8500 skulle jag vilja köpa från någon av de stora, Dustin eller Komplett)

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Jag har efter en del funderande valt att returnera den skärm jag köpt. Hade funderingar ett tag på om jag kunde leva med den back light bleed som fanns på skärmen. Men jag upptäckte ganska snabbt att det syntes i många situationer som är vardag för min del. I alla vyer där mörka områden visas, de flesta spel eller filmer, så syntes tydligt det ljusinsläpp som läckte igenom i hörnen.
Jag hade kunna leva med detta om jag visste att alla skärmar har samma nivå av detta, men det har varit väldigt stor spridning på detta fenomen när man söker om skärmen. Vissa skärmar har helt varit utan back light bleed, medan flertalet varit sämre än det exemplar som jag hade.

Länkar till ett imgur-album med några bilder jag tog på skärmen så att ni som ev. har intresse av detta kan se hur just mitt fall var. Har försökt ta bilder med inställningar i kameran så att man skall kunna se hur ögat uppfattade det. Har varit lite för hård mot ljusinsläppet i de mörka bilderna, så det såg bättre ut på bilderna än hur det var i verkligheten. På bilden där spelet SMITE visas så är ljusnivån aningen högre än hur den uppfattades.

http://i.imgur.com/q0UYQqc.jpg

http://i.imgur.com/FjpMjoq.jpg

Dell U3415W Back light bleed

Ungefär sådär min lg 34um95 betedde sig, jag överlevde det inte efter ~1 veckas användande och returnerade den, ansåg det inte hållbart, speciellt för den slanten!

Permalänk
Medlem

Funderar pa att kopa denna, da jag kan fa ett ex for £590

Hur pass illa ar det med BLB/doda pixlar issues?

( Nar jag kollar pa bilder pa denna trad ser det inte sa illa ut? Eller ar jag ute och cyklar? )

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

= 7500kr minst. Beställa till sve brukar gå bra. Returer är inget man vill krångla med, så för liten vinst kontra risk tycker jag

Skrivet av Xelathur:

da jag kan fa ett ex for £590

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Skrivet av ckghagen:

= 7500kr minst. Beställa till sve brukar gå bra. Returer är inget man vill krångla med, så för liten vinst kontra risk tycker jag

Hen bor i London

Permalänk
Medlem

Fick hem min U3415W igår. Har länge varit tveksam om ultrawide var något jag ville ha. Men det var kärlek vid första minuten. Jag älskar ultrawide nu! Inga döda pixlar samt att minimalt med ipsglow. antireflex filtret var väldigt behagligt jämfört med min gamla U2711.

tyvärr är det rätt mycket blackbleed. syns rätt mycket på en svartbakgrund.

Frågan är ju om det går att få skärmar med mindre blackbleed. Vad jag läst verkar det vara nått man får leva med när man kör 21:9

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Kommer nog inte orka returnera min skärm bara för de typ 5 pixlarna nere i hörnet som är döda. Har fortfarande aldrig märkt dem om jag inte verkligen vill se dem, behövs att man har en helvit bakgrund längst nere i högra hörnet -

Däremot känns det som att det blir mer och mer påtaglig BLB uppe i vänstra hörnet. Ska hålla lite koll på om det blir mer och mer, men just nu känns det lite på gränsen - är dock inte speciellt kräsen, men det hade ju varit najs med lika fin bild över hela skärmen..

Ett tips, prova att tryck lite lätt på skärmen, ibland kan det släppa när de sitter som på din, lite klustrade...
Jag ansvar dock inte för någoting, jag har fått det att fungera ibland.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ett tips, prova att tryck lite lätt på skärmen, ibland kan det släppa när de sitter som på din, lite klustrade...
Jag ansvar dock inte för någoting, jag har fått det att fungera ibland.

Tack för tispet, men har faktiskt redan gjort de Skrev i min första post, hade typ 30 stela pixlar från början, men fick bort alla utom typ 5 genom att massera lite lätt med en microfiberduk

Kan hända att de sista gått igång nu, har inte ens funderat över de på flera månder nu haha

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

@WoG:
Aha, jag som inte orkade läsa igenom allting

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Till de som velar fortfarande på att köpa denna skärm, kolla igenom mitt galleri...

http://www.sweclockers.com/galleri/12952-dell-219-u3415w

Efter ca 4-5 månaders användning är fortfarande helt förälskad i skärmen..
Lirar lite HOTS och Witcher 3 på höga / högsta inställnignarna och måste säga det är helt fantastiskt upplevelse när väl spelen stödjer upplösningen med justerbara HUD's som tex: Witcher 3.

Kollar också mycket på filmer och serier kan säga att jag föredrar hellre att sitta framför denna skärm över min 4k - 55'' LG TV -.-

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv

jag kör nu med en av dessa skärmar på arbetet. Helt underbar. Hade ett uppsätt från början med två skärmar i bredd och via Displayportlink vilket fungerade helt utmärkt. Har tyvärr ej haft tillgång till fler då jag gärna hade testat varianten med 4 skärmar i två nivåer. Skärm nr2 stal tyvärr en kollega för test när jag var lite ouppmärksam en dag, och så bra som de är lär jag väl aldrig få tillbaka den.