Cities: Skylines säljer kvarts miljon exemplar på ett dygn

Permalänk
Melding Plague

Cities: Skylines säljer kvarts miljon exemplar på ett dygn

Ett beprövat koncept väcker liv i slumrande hobbyborgmästare, som nu flockas till den Sim City-inspirerade stadssimulatorn Cities: Skylines med finsk-svenska rötter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Fan vad härligt, något att se fram emot vid löning

Permalänk
Keeper of the Bamse

That's it. Jag köper till tjejen! Hon älskar citybuilders. Hon har över 100 timmar loggade i Banished, och massa timmar i spel som anno, tropico och liknande.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är dom värda!

(Bara jag som inte kan ta new game eller load game på linux??)

Permalänk
Skäggig legend

Jag avskyr detta spel. Jag och 3 grabbar varav en har två knoddar lirar ofta varje kväll CS:GO, nu spelar hellre ena polaren detta. motherfucker… Nej skämt och sido! Verkar riktigt trevligt! Glatt och "mysigt".

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel!
Det enda som jag har att klaga på är att efter man nått 10.000 invånare, så tjänar man in för mycket pengar. Det bör vara lite mer ekonomisk utmaning...

Permalänk
Medlem

Helt klart välförtjänt. Ett spel som mycket möjligt kan vara mitt GOTY detta år. Jag är helt fast!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Det är dom värda, känns en del som att det är såhär Simcity 5 borde ha varit som ett första intryck.

Permalänk
Avstängd

Med terroristattentat, influensaepidemier, SARS och Ebola?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Sjukt bra spel!
Det enda som jag har att klaga på är att efter man nått 10.000 invånare, så tjänar man in för mycket pengar. Det bör vara lite mer ekonomisk utmaning...

Jag förstår hur du menar och jag håller till en viss del med

MEN, själv så anser jag att utmaningarna är betydligt större än bara ekonomiska. Bara att kunna bygga en fungerande infrastruktur är oerhört utmanande ibland för att inte minst få brandbilar och andra yrkesfordon att inte fastna i trafiken.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

riktigt bra lir!

Permalänk

en spel tillverkare som inte kräver över 500 spänn för ett nytt spel. jag är 100 med!

Permalänk
Medlem

Jag blir inte det minsta förvånad, köpte SIm City "Online" och det rullade inte många timmar innan man lessnat på hela conceptet.
Detta kan jag dock inte avsluta, man går inte in i "väggen" på bra länge när man har så mycket yta att arbeta med och det går att modda så man får ännu mer utrymme.
Lite dåligt med unika byggnader, hade gärna sett en 3e nivå på brandkår/polis/sjukhus, alternativt möjligheten att uppgradera byggnaderna eftersom som i SC. (Detta kommer mod definitivt lösa men då är frågan vilket av alla 15000 hemmapulade expansionspaket man ska köra på.)

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av Elcentralen:

en spel tillverkare som inte kräver över 500 spänn för ett nytt spel. jag är 100 med!

Dessutom så innehöll "Deluxe Edition" inte några banbrytande funktioner, vilket gjorde att jag kände mig nöjd med standard-versionen. Ska spelas senare!

Permalänk
Medlem

De förtjänar vartenda öre! Enligt mig så är detta det bästa stadsbyggarspelet någonsin. Det tog inte lång tid innan det petade ner SimCity 4 från tronen. Ser fram emot alla grymma moddar. Några har redan letat sig ut i Workshop

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Blir o köpa detta i slutet av månaden, att dem dessutom inte tar full-pris för det gör de bara bättre!

Permalänk
Medlem

Hoppas bara de polerar trafiken lite så man slipper alla trafikstockningar och så utryckningsfordon får företräde i köer.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk

Fan vad kul att se Sweclockers plocka upp detta!

Är spelets community-snubbe från Paradox, för övrigt. Hjälper gärna till med att svara på eventuella frågor eller funderingar om ni har några sådana.

Ursäkta om min svenska är lite knagglig, skriver nästan aldrig på mitt modersmål.

Permalänk
Medlem

Efter tenta-p så jävlar

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Skrivet av TotalyMoo:

Fan vad kul att se Sweclockers plocka upp detta!

Är spelets community-snubbe från Paradox, för övrigt. Hjälper gärna till med att svara på eventuella frågor eller funderingar om ni har några sådana.

Ursäkta om min svenska är lite knagglig, skriver nästan aldrig på mitt modersmål.

Kan man få en Sweclockers rabbat kanske?

Jag tycker att spelet är riktigt grymt, inte bara spelet utan attytjden runt spelet också, det känns verkligen som ett spel gjort av spelare för spelare, med rimlig pris och självklara funktioner. Enda som jag saknar är katastrofer och day and night cycle men modstödet lägger förmodligen in det. Men bäst av allt, inget allitd online DRM BS. Tycker att det är lite roligt att de flesta ser det som en Simcity klon samtidigt som de medger att det är mycket bättre än Simcity.

Permalänk
Medlem

Spelar i vanliga knappt några spel, men köpte detta för €27 på lanseringsdagen och är supernöjd med spelet. Väldig lättdrivet, och fungerar klockrent! Inte hittat några buggar än så länge heller

Permalänk
Medlem

Tycker också det är riktigt bra känns tveklöst värt pengarna. Bästa spelköpet på väldigt länge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av renderlessPi:

Kan man få en Sweclockers rabbat kanske?

Tja billigaste stället jag vet som är en riktig retailer är GMG du hittar spelet för 17 pund eller 22 om du vill ha collectors edition på http://www.greenmangaming.com/vip/ ( Krävs att dui har ett konto på sidan för att VIP länken ska funka )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Årets hittills nu i Mars 2015 bästa spel enligt mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalyMoo:

Fan vad kul att se Sweclockers plocka upp detta!

Är spelets community-snubbe från Paradox, för övrigt. Hjälper gärna till med att svara på eventuella frågor eller funderingar om ni har några sådana.

Ursäkta om min svenska är lite knagglig, skriver nästan aldrig på mitt modersmål.

Fixar ni bara pathfinding/trafik:

http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/709654019557008999/19...

Samt ser till så man har samma frihet att bygga vägar / motorvägspåfarter som i Cities in Motion 2 ( inkl tunnlar ):

http://i.imgur.com/7SnyRLv.jpg

Så har ni ett riktigt top-klass spel!!!

( Samt mer vägar än enkelriktad 2 fil och 6 fil också, bör finnas något emellan dem ).

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel som jag varmt kan rekommendera!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Funderar skarpt på att skaffa detta! Första stads-simulator spel jag spelar, då!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag köpte Sim City förra veckan eftersom jag hade tråkigt och 150 spänn inklusiva alla expansioner kändes rimligt.
Men herregud, varför har man så extremt litet utrymme att bygga på???
Det är så många småsaker som är dåligt och det var inte alls särskilt kul. Jag kände inte att jag kunde planera och bygga som jag ville alls, mest pga just utrymmesbristen.

Hur stort område kan man bygga på i det här?

Permalänk
Medlem

Har de funderat kring korruption osv? Tänker även på övrig brottslighet och olydnad .. Någon som vet ifall befolkningen drabbas av sjukdomar etc? Hur avancerat är detta egentligen? ^^