Inet, ni har tappat mig som kund, för alltid.

Permalänk
Medlem

Priserna höjdes hos alla, sluta gnäll om sådant. Om du nu inte gillar att Inet har lite högre priser än andra köp inte där då? Finns ingen butik som är billigast på precis allting och om du ska sluta att handla där helt så visst, vad är det för nytta att skapa en tråd som denna? Vill du ha ett hate-train mot Inet eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Inet är Sweclockers Mecka = snackar skit om inet här är lika med döden. DU har större chans att överleva om du bränner upp koranen på öppen gata i Syrien!

Så du jämför vanliga återförsäljare med religion? Do carry on and explain it for us how it's all working.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Sen finns det ju de som fått sparken för mindre, 22.750 spänn för 30 MINUTER inte illa.

På den tiden hade man istället hunnit hjälpa åtminstone 5 normalfuntade kunder, hade dessa handlat för 4k styck hade man sålt för lika mycket och haft 5 nöjda kunder istället för en gnällig TS

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / EVGA RTX 3070 8GB FTW3 ULTRA / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q + PG258Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Så du jämför vanliga återförsäljare med religion? Do carry on and explain it for us how it's all working.

Please tell me how it ends, the end of the world *popcorn time*

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Haha ej sett denna tråden innan. Vem f ringer för butiken höjer priserna? De får sätta vilka priser de vill och det skiftar dagligen.
Kanske svårt för kundtjänst o alltid vara trevliga när det ringer sådana nötter. VIssa kunder vill man inte ha, man förlorar mer på dem i längden än vad man tjänar på en affär. Sådana som ska ringa o tjafsa o ta tid in i det oändliga.
Du skulle visat med plånboken vad du tycker. Köp på netonnet eller var det var billigt och lägg inte tid på att tjafsa med en butik för de höjt priserna. Sjukt att folk låser upp sig till den milda grad på en butik så de inte kan tänka sig handla någon annanstans.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

På den tiden hade man istället hunnit hjälpa åtminstone 5 normalfuntade kunder, hade dessa handlat för 4k styck hade man sålt för lika mycket och haft 5 nöjda kunder istället för en gnällig TS

Ett par dar innan löning, mmm kanske, kanske inte you will never know...

Eller så fick nån sparken

Jag har hellre många kunder inkl. några gnällisar än några få kunder och överskott av personal inkl. där några lägger på i örat på kunderna.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Även om jag tycker att TS attityd är lite väl konstig så är det intressant att folk rättfärdigar Inets attityd för det.

Jag tycker att det är ganska sinnesrubbat av Inet att inte erbjuda gårdagens pris när TS vill göra en beställningen istället för att förlora en kund. Finns ingen som helst anledning för Inet att snåla in när de dels förlorar en framtida kund och dels förlorar ett direkt köp. Lite marginal är alltid bättre än ingen försäljning alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

lol va roligt att se alla inet fanboys som tar TS upplevelse som en personlig förolämpning och försöker försvara inet med att "dom har RÄTT att göra så", lol, det handlar inte om vad inet har laglig rätt att göra, du kan naturligtvis slänga på luren i örat på varenda kund du får utan att någon kan stämma dig, men hur många kunder kommer du ha till slut?

en bra kundkänst är inte dom som kan vara trevliga mot trevliga personer, en bra kundtjänst är dom som kan hantera även upprörda, missnöjda och krävande personer på ett professionellt sätt, för även gnälliga personer har pengar.

Jag är ingen fanboy, jag är ingen fanboy av inet. Jag har aldrig handlat där och har ingen aning hur deras service är. Jag tar det inte som en förolämpning, lol oXoolol lixom lol ba!

Bara för att gnälliga personer har pengar så orkar man inte alltid lyssna på dom.

Laglig rätt? Va? Hur då, när då? Övertolka inte saker som folk skriver nu.

Jag och mååååååånga med mig tycker nog bara att TS är en gnällig bitch, no more no less! Det bästa inet-supporten kunde göra var nog att lägga på luren, dom ville nog säga det vi alla tänker just nu. Det hade blivit värre.

Inet-fanboys, haha. Ja den var ju tvungen att komma...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Som nån sa tidigare, oavsett vilken butik det hade gällt i det här fallet, så ska dom ha en stor elgoe för att att dom orkar och sitta vara trevliga mot såna här arga, griniga och enspåriga kunder. Kan sätta en 10:a på att det här samtalet kommer inbringa många skratt i fikarummet hos butiken i fråga framöver.
Kan ha viss förståelse om ts ex hade lagt sin roder sent på kvällen och priset hade gått upp dagen därpå, förutsatt att han inte betalade med kort utan faktura/delbetalning etc. och pengarna inte vara dragna, men så är inte fallet. Inet likt alla andra återförsäljare har rätt att sätta exakt vilka priser dom vill på sina produkter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nej! Det handlar inte om någon Inet-fanboysim.
Hade man bytt ut Inet mot Webhallen eller Komplett eller någon annan butik så hade nog svaren i tråden varit mer eller mindre identiska. Bortsett från alla de enfaldiga som tror att svaren skulle handla om någon fanboyism. Kundtjänsten hade inte mycket till val. TS har fel oavsett vad det är för namn på butiken. Om ni tycker att någon har fel så bemöt det som sägs istället för att avfärda det som fanboysim. Men då kanske man behöver något argument? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

lol va roligt att se alla inet fanboys som tar TS upplevelse som en personlig förolämpning och försöker försvara inet med att "dom har RÄTT att göra så", lol, det handlar inte om vad inet har laglig rätt att göra, du kan naturligtvis slänga på luren i örat på varenda kund du får utan att någon kan stämma dig, men hur många kunder kommer du ha till slut?

en bra kundkänst är inte dom som kan vara trevliga mot trevliga personer, en bra kundtjänst är dom som kan hantera även upprörda, missnöjda och krävande personer på ett professionellt sätt, för även gnälliga personer har pengar.

Innan du kallar folk för fanboys och gör massa antaganden kanske du borde läsa tråden först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Som nån sa tidigare, oavsett vilken butik det hade gällt i det här fallet, så ska dom ha en stor elgoe för att att dom orkar och sitta vara trevliga mot såna här arga, griniga och enspåriga kunder. Kan sätta en 10:a på att det här samtalet kommer inbringa många skratt i fikarummet hos butiken i fråga framöver.

Ja, särskilt de högt uppsatta kommer skratta när de går miste om pengar i fickan för att deras personal inte kan erbjuda kunden en deal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Även om jag tycker att TS attityd är lite väl konstig så är det intressant att folk rättfärdigar Inets attityd för det.

Jag tycker att det är ganska sinnesrubbat av Inet att inte erbjuda gårdagens pris när TS vill göra en beställningen istället för att förlora en kund. Finns ingen som helst anledning för Inet att snåla in när de dels förlorar en framtida kund och dels förlorar ett direkt köp. Lite marginal är alltid bättre än ingen försäljning alls.

Att förlora 2000:- sådär gör direkt att vinsten för detta köpet och ett antal köp framöver är helt uppätna. Liten chans att de någonsin täcker upp det. Samtidigt så innebär det problem om de ska göra så med fler kunder, då blir företaget snart en förlustmaskin. Med så små marginaler kan de inte sänka priserna så mycket. Och med en kund som inte vill förstå och dessutom gör klart att han inte vill bli inspelad så lämnar det inget annat val för butiken än att avsluta samtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Ja, särskilt de högt uppsatta kommer skratta när de går miste om pengar i fickan för att deras personal inte kan erbjuda kunden en deal

Tvärtom, de är mest nöjda att deras personal inte dränerar företaget av medömkan till mindre begåvade skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Att förlora 2000:- sådär gör direkt att vinsten för detta köpet och ett antal köp framöver är helt uppätna. Liten chans att de någonsin täcker upp det. Samtidigt så innebär det problem om de ska göra så med fler kunder, då blir företaget snart en förlustmaskin. Med så små marginaler kan de inte sänka priserna så mycket. Och med en kund som inte vill förstå och dessutom gör klart att han inte vill bli inspelad så lämnar det inget annat val för butiken än att avsluta samtalet.

Så du tror på allvar att erbjuda en prissänkning på två grafikkort vid ett köp av ett helt bygge på ~22.000 tar bort hela vinsten för det köpet och ett Antal framtida köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Om du hade läst så hade du sett att den så kallade dealen gällde uppenbarligen tills igår, då Inet och säkert flera andra återförsäljare följde i spåret och höjde priset.
TS väntade helt enkelt för länge, bara att bita i det sura äpplet. Kan inte komma själv hur många gånger man suttit framför flera butikers reor och bevakat en specifik vara under ett par dagar för att inse att den dag då man ska beställa så har rean upphört, dvs priset höjts. Inte fan ringer jag och gnäller över det? Bara att invänta nytt tillfälle eller vända sig till en annan butik. Det är inte ovanligt att om en butik kör en drive på en specifik vara så följer flera butiker efter, i både höjning och sänkning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Så du tror på allvar att erbjuda en prissänkning på två grafikkort vid ett köp av ett helt bygge på ~22.000 tar bort hela vinsten för det köpet och ett Antal framtida köp?

De hörde nog vad det var för en kund. Vissa kunder hör man direkt att de är en förlust. Tjafsiga dryga resurskrävande. De är det bättre att avvisa än att ta på sig dem som en förlustaffär med allt vad de kan tänkas hitta på i framtiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Tvärtom, de är mest nöjda att deras personal inte dränerar företaget av medömkan till mindre begåvade skulle jag tro.

Det är ganska uppenbart här att folk inte vet vad det handlar om när man driver en affär.

Oavsett om man håller med TS eller inte, jag säger inte att jag gör det. Hans inställning och tillvägagångssätt är absolut inte så som jag hade gjort. Men det är fortfarande ett större misstag av Inet att inte erbjuda honom en deal och försöka göra en försäljning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SYRE:

Så de ska göra 1000 kr förlust (gånger 2) på grafikkorten för att priset ändrats? Med tanke på de redan små marginalerna i vinst på komponenter kanske det hade resulterat i en förlustaffär på hela burken. Varför skulle de göra något sånt?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

alla handla om tillgång och efterfråga efter som dollarn är stark och har pilen upp för den blir allt elektronik dyrare
får dom slut på lagret och tar in nytt blir det nya priser...inget med de
Man måste vara snabb när man handlar nu om man ska ha bra priser.. men snart går dollarn ner

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Om du hade läst så hade du sett att den så kallade dealen gällde uppenbarligen tills igår, då Inet och säkert flera andra återförsäljare följde i spåret och höjde priset. Det är inte ovanligt att om en butik kör en drive på en specifik vara så följer flera butiker efter, i både höjning och sänkning.

Så är det absolut. Sen finns det de butiker som automatiskt sparar dina kundvagnar i 48h och erbjuder dig att köpa varorna för de priserna i efterhand. Allt handlar om good will, skapa kundrelationer, göra sig ett namn och att TJÄNA PENGAR.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SYRE:

Eftersom bilden av branschen du framhäver inte samstämmer med verkligheten kan jag rekommendera dig att läsa denna tråd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Så de ska göra 1000 kr förlust (gånger 2) på grafikkorten för att priset ändrats? Med tanke på de redan små marginalerna i vinst på komponenter kanske det hade resulterat i en förlustaffär på hela burken. Varför skulle de göra något sånt?

Jag tror fortfarande att Inet förlorade mer pengar på att inte göra något sälj alls än vad det skulle gjort på prissänkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Så är det absolut. Sen finns det de butiker som automatiskt sparar dina kundvagnar i 48h och erbjuder dig att köpa varorna för de priserna i efterhand. Allt handlar om good will, skapa kundrelationer, göra sig ett namn och att TJÄNA PENGAR.

Att spara en kundvagn garanterar inte att priset på varorna i din kundvagn inte kan ändras, hell mitt senaste köp hos Inet pendlade med sammanlagt 700:- upp och ner innan jag beställde. Mellanskillnaden mellan billigaste tillfället och då jag beställde hade räckt för ex ett ljudkort i 1000:- klassen som jag fick skjuta på.Tror du jag ringde och gnällde?

Vidare så är det absolut som du säger att det viktigaste när man driver en affär eller företag av vilken sort whatever, är att skaffa sig bra kundrelationer. Men... då folk som ts ringer och nästintill vad jag tycker det verkar skäller på kundtjänstmedarbetarna och börjar tjafsa om alltifrån priser till inspelning och avlyssning....då är jag helt och hållet på företagets sida.
Ringer man och gnäller och skriker så som jag...helt på företagets sida.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Eftersom bilden av branschen du framhäver inte samstämmer med verkligheten kan jag rekommendera dig att läsa denna tråd.

Tänkte precis att den tråden nog hade vart bra att läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Om du kollar tex Här så ser du att priserna går från 3490 till Inets 4490. Tror du alltså att alla de butikerna däremellan säljer sina kort med förlust?

Och ja, jag är väl medveten om att man under kampanjer sänker priset på varor för att skapa merförsäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Att spara en kundvagn garanterar inte att priset på varorna i din kundvagn inte kan ändras, hell mitt senaste köp hos Inet pendlade med sammanlagt 700:- upp och ner innan jag beställde. Tror du jag ringde?
Vidare så är det absolut som du säger att det viktigaste när man driver en affär eller företag av vilken sort whatever, är att skaffa sig bra kundrelationer. Men... då folk som ts ringer och nästintill vad jag tycker det verkar skäller på kundtjänstmedarbetarna och börjar tjafsa om alltifrån priser till inspelning och avlyssning....då är jag helt och hållet på företagets sida.

Senast jag handlade en dator (i januari) så blev jag lite snopen när jag såg att ett grafikkort gått upp från 3190:- till 3790:- när jag skulle lägga beställningen. När jag sen la beställningen så såg jag att priset blev 3190:- ändå och fick då höra att det var för att min kundvagn automatiskt blev sparad i 48h. Jag bryr mig inte om att berätta vilken butik det var. Men så är det helt enkelt, vissa gör det annorlunda. Deras lösning leder iaf till att jag gärna handlar där igen. För att det ger mig som kund en bra deal.

Sen kan man givetvis hantera saker på olika sätt. Precis som jag tycker att Inet kunde gjort här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Det är ganska uppenbart här att folk inte vet vad det handlar om när man driver en affär.

Oavsett om man håller med TS eller inte, jag säger inte att jag gör det. Hans inställning och tillvägagångssätt är absolut inte så som jag hade gjort. Men det är fortfarande ett större misstag av Inet att inte erbjuda honom en deal och försöka göra en försäljning.

Och sen lämnat tillbaka hela skiten för att det var en skråma på chassit och kostat inet TID och frustration och varit tvungen att sälja till förlust. Nä vissa strider ska man bara inte ta. Men men, vem vet. Han kanske är tät och kunde ha gjort dom ekonomisk oberoende med alla sina köp...eller inte...

När man stöter på sånna här personer så kanske man tänker instinktivt att man ska flyyyyy istället för att tänka, jaja, det här är pengar det med, bara lite jobbigare pengar...

En eloge till den som faktiskt vågade lägga på, om det nu ens var så det gick till... det vet vi inte.

Skål!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

NetOnNet brukar ju inte vara något att hänga i granen, förmodligen bra mycket värre än Inet

Nu ska vi inte smutskasta Netonnet för att dom inte passar dig. Har bara bra erfarenhet av Netonnet. Bra priser och grym service. Jag köpte ett grafikkort där som inte fungerade som det skulle för inte så längesedan och det var bara att gå in i butiken och byta till ett nytt eller få pengarna tillbaka. Detta har varit samma för andra produkter jag har köpt, alltså inga problem med att byta till nytt där heller. Dom lagar alltså inte utan dom byter ut direkt. När jag har handlat från inet däremot så har dom skickat iväg vissa grejer på lagning, inte alltid men det har hänt. Båda affärerna är bra och har sina för och nackdelar men är absolut i toppklass när det gäller service jämfört med andra affärer.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Du missade visst följande innan du postade: "Du har väl läst forumreglerna? Inlägg som bryter mot reglerna kan leda till avstängning från forumet. Håll diskussionen på en trevlig och konstruktiv nivå."

Anmäld.

Gigabyte GA-990FXA-UD5
2013-02-24 ~ 1.440 kr inet Och 2015-02-16 ~ 1.649 kr inet

AMD FX-8350 8 4.0Ghz Black Edition
2013-02-24 ~ 1.614 kr inet Och 2015-02-16 ~ 1.899 kr inet

Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz VENGEANCE RÖD
2013-02-24 ~ 548 kr inet Och 2015-02-16 ~ 895 kr inet

XFX Core Edition 850W 80+ Bronze
2013-02-24 ~ 910 kr inet Och 2015-02-16 ~ 1.245 kr komplett

2013-02-24 totalt: 4.522 kr

2015-02-16 totalt: 5.688 kr

Total ökning: 1166 Kr

Här ser du vad dollar kursen har gjort på mina komponenter som är 2 år gamla och alla priserna har ökat
Ser ut som att min dator har ökat i värde på 2 år om jag skulle hänvisa till dagens pris vid en eventuell försäljning.

Men att lägga på i örat är lite dagis nivå på det hela men du kanske lät gnällig på rösten och personen ledsnade på dig?

Putte_br

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.