Passar denna y-kabel till HD kabinett?

Permalänk
Medlem

Passar denna y-kabel till HD kabinett?

Hej! Tänkte köpa denna HD kabinett;
http://www.inet.se/produkt/4903164/hd-kabinett-2-5-sata-6gb-s...

Jag undrar om denna y-kabeln passar till den?
http://www.inet.se/produkt/8300488/usb-2-0-stromkabel-2xa-ha-...

Tack på förhand!

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Ja för att ge disken mer ström så kommer det fungera. Men du kommer ju inte få USB 3.0 att fungera genom den där USB 2.0-kabeln dock.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

USB-anslutningskabel ingår med kabinettet...

Är det problem med den?

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeeJay1:

Ja för att ge disken mer ström så kommer det fungera. Men du kommer ju inte få USB 3.0 att fungera genom den där USB 2.0-kabeln dock.

Skrivet av FatherOfThree:

USB-anslutningskabel ingår med kabinettet...

Är det problem med den?

Tänkte använda en gammal SSD till mitt WiiU och den stödjer bara 2.0. Y-kabeln är tänkt att ge den mer ström.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Tänkte använda en gammal SSD till mitt WiiU och den stödjer bara 2.0. Y-kabeln är tänkt att ge den mer ström.

Om kabeln passar på kabinettet så fungerar den.

Inet har antingen fel i sin spec angående kontakterna på Y-kabeln, eller fel Deltaco artikelnummer angivet.
Artikel USB2-16 har enligt Deltacos site, USB typ A "runt om".

Vad kabinettet har för anslutning kan jag inte hitta...

En SSD drar inte många Watt, och kan kanske(borde?) fungera med endast en USB-kontakt.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Inet
Skrivet av FatherOfThree:

Om kabeln passar på kabinettet så fungerar den.

Inet har antingen fel i sin spec angående kontakterna på Y-kabeln, eller fel Deltaco artikelnummer angivet.
Artikel USB2-16 har enligt Deltacos site, USB typ A "runt om".

Vad kabinettet har för anslutning kan jag inte hitta...

En SSD drar inte många Watt, och kan kanske(borde?) fungera med endast en USB-kontakt.

Hemsidan ska vara uppdaterad nu! Tack för att du påpekade detta.

http://www.inet.se/produkt/8300488/usb-2-0-stromkabel-2xa-ha-...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram