Bloodborne - Officiella tråden

Permalänk
Medlem

Bloodborne - Officiella tråden

Bloodbourne spirituella upföljaren till demon souls, ser riktigt intressant ut! gameplay ser ju nästan exakt ut som dark souls! ser dock ut att vara PC4 exklusivt...Kan ju hålla tummarna för att det kommer till PC också! annars får jag nog införskaffa en PS4a, vad tror ni?
Verkar också bli COOP , splitscreen lokalt, samt över nätet och det finns ingen info om PVP ännu.
Release : FEB 6 2015.

Info om spelet
Introducing Bloodborne, the latest Action RPG from renowned Japanese developer FromSoftware, makers of the hit Dark Souls series, coming exclusively to the PlayStation®4 system. Face your fears as you search for answers in the ancient city of Yharnam, now cursed with a strange endemic illness spreading through the streets like wildfire. Danger, death and madness lurk around every corner of this dark and horrific world, and you must discover its darkest secrets in order to survive.

A Terrifying New World: Journey to a horror-filled gothic city where deranged mobs and nightmarish creatures lurk around every corner.
Strategic Action Combat: Armed with a unique arsenal of weaponry, including guns and saw cleavers, you'll need wits, strategy and reflexes to take down the agile and intelligent enemies that guard the city's dark secrets.
A New Generation of Action RPG: Stunningly detailed gothic environments, atmospheric lighting, and advanced new online experiences showcase the power and prowess of the PlayStation(R)4 system.

Screenshots.

Filmer och trailers

Gameplay

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Jag tror det kommer bli riktigt grymt! Längtar som fan! Har bokat Lords of the Fallen i väntan på Bloodborne, tror dock att Bloodborne kommer hålla högre kvalité och spelkänsla.. Men den som lever får se

EDIT: Kan tillägga att jag verkligen älskar den grafiska stilen i Bloodborne. Är så sjukt hypad för det här, brukar försöka låta bli att bli för mycket taggad på ett spel innan release, brukar ju alltid bli besviken men jag tror det här kommer riktigt kul! Hoppas hoppas...

Här är 56 minuters Gameplay från Lords of the Fallen för er som inte sett spelet. Det ser ut att vara kul men är det bara jag som får Darksiders-vibbar av Lords of the Fallen?

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

Har också funderat på att förboka Lords of the Fallen , det ser riktigt intressant ut! däremot så har jag som princip att inte förhandsboka spel längre då jag blir besiken allt för ofta.

Men detta spelet hoppas jag som sagt att det kommer till PC ! men annars får jag nog köpa en ps4, har endå gått i dem tankarna innan, kanske kan plocka upp en billigt över jul !

Gillar också stilen, fightingen ser riktigt ballt ut också! dual wield med en stor hammare och svärd hehe ser brutalt ut! hoppas de håller febriari som de lovar och att det inte blir uppskutet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Jag tror det kommer bli riktigt grymt! Längtar som fan! Har bokat Lords of the Fallen i väntan på Bloodborne, tror dock att Bloodborne kommer hålla högre kvalité och spelkänsla.. Men den som lever får se

EDIT: Kan tillägga att jag verkligen älskar den grafiska stilen i Bloodborne. Är så sjukt hypad för det här, brukar försöka låta bli att bli för mycket taggad på ett spel innan release, brukar ju alltid bli besviken men jag tror det här kommer riktigt kul! Hoppas hoppas...

Här är 56 minuters Gameplay från Lords of the Fallen för er som inte sett spelet. Det ser ut att vara kul men är det bara jag som får Darksiders-vibbar av Lords of the Fallen?

https://www.youtube.com/watch?v=oROMuRvRLps

Finns en tråd om det här också
http://www.sweclockers.com/forum/116-rollspel-och-aventyr/127...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Okej det vissta jag inte! Då ska jag inte skräpa ner din tråd!

Jo håller med dig med förbokningar, men ibland så måste jag chansa :P. Yes combat i Bloodborne kommer nog bli riktigt kul! Har hört att det inte kommer finnas några sköldar att använda så man får lära sig fiendernas attackmönster och hoppa undan och "dodge'a", vet inte om det stämmer kanske kommer ihåg helt knas Kommer nog bli riktigt intressanta boss fighter i vilket fall!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Bloodbourne spirituella upföljaren till dark souls 2?

Det är spirituell uppföljare till Demon's Souls

Ser fram emot det men har inget PS4 så om XX antal år kanske jag kan låna någon kompis PS4 eller på något annat sätt få spela igenom det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Vill bara tillägga att p4rgaming är spelvärldens The Onion, så att folk inte tar sidan seriöst

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Vill bara tillägga att p4rgaming är spelvärldens The Onion, så att folk inte tar sidan seriöst

hahaha måste ju vara på skämt det där.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Synd bara spelet endast kommer till PS4...fast, den konsolen kan behöva lite spel så den inte bara står som en halvdan blurayspelare i vardagsrummet.

Permalänk
Medlem

ny film

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

ny förhandstitt av IGN, lite enviornments.

http://www.ign.com/videos/2015/02/11/bloodbornes-gorgeous-got...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Så nu har man installerat en 850 pro SSD och köpt en PS4 enbart för Bloodborne.
Och köpt spelet på ps store.

25 låses det upp står det på nedräkningsklockan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Så nu har man installerat en 850 pro SSD och köpt en PS4 enbart för Bloodborne.
Och köpt spelet på ps store.

25 låses det upp står det på nedräkningsklockan

hur är laddtiderna på SSD? såg att de är ganska långa med org disken i Ps4an.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

OK vad i hel*ete är det här? Älskar Souls serien och grottat ner mig många många många timmar i dom. Men va f*n From? Ett clusterfuck av framesdrop, som om inte 30 redan är lågt. Ett stort hav av motionblur o annan blur. Ser ut som om man råkat somna på krogen för att sedan bli väckt av Kent biffen krogvakt. Ungefär så är min kännsla just nu för spelet också.....

Nja atmosfären är grym och ljudet som vanligt men nej spelet rättfärdigar inte mitt köp av PS4an för min fru. Konsolen är för bövelen över 1år nu och redan känns gammal.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

hur är laddtiderna på SSD? såg att de är ganska långa med org disken i Ps4an.

De går från 40 till 30 sekunder, SSHD ger snarlik prestanda också för rejält mindre kostnad.

Skrivet av D01tY:

OK vad i hel*ete är det här? Älskar Souls serien och grottat ner mig många många många timmar i dom. Men va f*n From? Ett clusterfuck av framesdrop, som om inte 30 redan är lågt. Ett stort hav av motionblur o annan blur. Ser ut som om man råkat somna på krogen för att sedan bli väckt av Kent biffen krogvakt. Ungefär så är min kännsla just nu för spelet också.....

Nja atmosfären är grym och ljudet som vanligt men nej spelet rättfärdigar inte mitt köp av PS4an för min fru. Konsolen är för bövelen över 1år nu och redan känns gammal.

Precis som exakt alla andra Souls spel då, inget nytt förutom att denna stannar runt 30 så got som hela tiden och dippar 1 frame då och då, när äldre spelen till konsol kunde dippa ner till 15 ibland.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De går från 40 till 30 sekunder, SSHD ger snarlik prestanda också för rejält mindre kostnad.

Precis som exakt alla andra Souls spel då, inget nytt förutom att denna stannar runt 30 så got som hela tiden och dippar 1 frame då och då, när äldre spelen till konsol kunde dippa ner till 15 ibland.

Nej du inte var varken DS eller DkS så här illa! Kanske i BT men detta tar ju alla rekord. Det är så mycket blur att man mår illa. Vad har dom gjort med denna typ av spel som From är en av få som gör? Testar några timmar till och ungefär hälften av det är laddningstider, annars blir det tillbaka med spelet om jag inte fastnar för det. Enda fördelen med konsolspel känner jag att man kan lämna tillbaka dom nu för tiden.

Nej har roligare med mitt WiiU en med PS4 tyvärr jag som har varit stort fan av Sonys konsoler.

Motionblur kan vara OK men inte så här himla mycket! The Order 1886 varning på detta är min åsikt iaf. Det är rätt trist med blur om man speedrunnar spelet också. Då ser man inte ett smack

Edit: Hittade mitt problem på YT https://youtu.be/K6jxhgMteB4
Där ser man väldigt tydligt frame-time och för mig är det skitjobbigt att spela när det släpar efter och har fruktansvärt mycket större inputlag än DS och DkS. Synd som tusan detta för det skulle ju bli spelet som PS4 behöver.

Dock tror jag, 1. PS4 är lite för svag för HD. 2. Spelskaparna bryr sig för mycket om grafik istället för gameplay.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Inaktiv

Även om jag känt mig tveksam till denna titel innan så kanske det blir ett köp senare när priset når 300kr. Jag gillade Demons Souls skarpt men tyckte Dark Souls var rätt trist. Aldrig brytt mig om att testa 2an ens. Då Bloodborne är Sony-utgiven så kanske denna tilltalar mig bättre.

Blir intressant att läsa recensioner på denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Precis det jag skrev innan, spelet hoppar runt 29-30 FPS. Men det märks att du inte spelat DS1 eller 2 på PS3 för den delen, hade du gjort det så hadde du vetat att väldigt många områden dippar FPS'n rejält, specielt vissa områden kan du nå 15 FPS.

DS2 är lika så, här har du ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=6YJPVIA8nmM

Samt ja spelet har en hel del motion blur om du rör kameran snabbt, dock upplever den själv inte som något speciellt störande eller mer en andra spel. Jag skulle tipsa dig om att kolla din TV så att du har de flesta inställningar som försöker öka din FPS, de i kombination med motion burr kan nog orsaka ganska så galen mycket blurr. Rekommenderar är att du använder PC/Gaming mode på din TV om du spelar då oftast är dessa inställningar avstängda.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Precis det jag skrev innan, spelet hoppar runt 29-30 FPS. Men det märks att du inte spelat DS1 eller 2 på PS3 för den delen, hade du gjort det så hadde du vetat att väldigt många områden dippar FPS'n rejält, specielt vissa områden kan du nå 15 FPS.

DS2 är lika så, här har du ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=6YJPVIA8nmM

Samt ja spelet har en hel del motion blur om du rör kameran snabbt, dock upplever den själv inte som något speciellt störande eller mer en andra spel. Jag skulle tipsa dig om att kolla din TV så att du har de flesta inställningar som försöker öka din FPS, de i kombination med motion burr kan nog orsaka ganska så galen mycket blurr. Rekommenderar är att du använder PC/Gaming mode på din TV om du spelar då oftast är dessa inställningar avstängda.

Jag har bara spelat DS på PS3 tack vare att det bara finns där. DkS 1 spela jag på PS3 och DkS 2 på PC. Så nej det lider inte av samma problem som detta! Framesen släpar nå fruktansvärt. Själva uppdateringen är i 30 och ganska stabila men framebuffen är fruktansvärt dålig. Jag fastna på någon spindelboss och jag kommer troligen sälja spelet till helgen. Var inte alls som jag ville ha det plus frame-time problemet.

Ja min LG 545/8 2160p har något sådant kallat game tror jag och det är på. Det är ingen gaing skärm med 1ms utan en TV men har aldrig upplevt något sådant här. Inte ens med HTPC och långt över 100fps.

Det är spelet och motionblur är hemskt i det här spelet. Gillar bättre grynigheten i DS blandat med den suddiga filtret hur mycket som helst över den här smörjan. Vem minns inte första gången man träffa maiden in black och senare hur ballt det var att gå ner nedanför Nexus. Det var grafik det på PS3. Nu detta motionblur cluaterfucket är bara hemskt att titta på.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Blev de nå bättre efter uppdateringen igår me framrate dropsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neobob:

Blev de nå bättre efter uppdateringen igår me framrate dropsen?

Så himla mycket drop var det inte utan mer släpningar. Nej inte alls faktiskt Dock så är laddningstiderna ca 10 sek mindre men kan vara en placebo vet inte.

SPOILER VARNING!

Körde lite till igår när sonen kom hem och ville se och är nu på NG+ och skrattar lite för Gerhman eller vad han hetter. Den fighten var nästan som i MGS 3

Kortare en DS men längre en DkS 2 och lite lättare en Souls serien tack vare det nya stridssystemet men nej gillar det inte alls faktiskt.
Inte riktigt min kaka.

Känns som att det inte finns lika mycket "extra" saker i det här om man jämför med DkS.
Lite som i DS, bara att spela igenom typ. Jag skall väl försöka ta mig igenom NG+ också bara för att möta mig själv som sista boss som ryktet säger och få alla sluten men vet inte om jag orkar det för spelet var faktiskt inte så bra

Dold text

+Atmosfären är där men kanske inte lika goth som i Demon Souls
+Ljudet är helt fantastiskt
+Blod blod blod! Det bara sprutar blod och handlar om blod, så härligt!
+Snyggt för att vara PS4

-Nya stridssystemet flyter på bra med kontrollerna men det tappar mycket av känslan i spelet. Där gillar jag Souls spelens tighta strider istället. Jag vet att det är svårt att se detta spel som ett nytt eget men det är för likt Souls men ändå inte så det kommer bli sådana jämförelser.

-1 ja just det 1 PvP match kunde jag spela igår och karaktären såg exakt ut som jag bara annan hatt. PvP är så dålig och alldeles för lite variation tackvare att vapnerna inte är balaserade utan blir bättre o bättre så alla sitter på samma "end game" utrustning som ludwig och schyte mm.

-Motion blur tills man spyr. Gör dom det för att få folk att kräkas eller för att gömma skavanker? Nej och åter nej. Detta förstör hela min upplevelse

-Släpande frame rate. Inte så mycket drop men endå riktigt märkbart. Kolla bara valfri stream och kolla om ni inte äger det än. Det släpar tonvis imellanåt. Man kan nästan se hur den byter frame mitt i när den gamla ligger kvar för långe, tänk tearing.

3/5 (Spela och sälj sedan)

Bra spel för PS4 men har för mycket problem och motionblur för min smak. Inte så tighta strider som jag hoppats, bara att vänta för en counter med pistolen och GG. My parry gun is strong! Inte lika utmanande som övriga From Software spel i genren men ändå ganska svårt. Kort eller kanske jag som bara tyckte det när man kan systemet från tidigare spel kanske det är lättare att komma in i det och börjar kötta. Inte värt att köpa PS4 för detta tyvärr. Mitt PS4 och även XBone för den delen får nog stå och samla damm fortfarande. Kommer INTE speedruna detta spel.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Det ryktas om en till patch? som skall fixa laddningstiderna. Tyckte det kom en nyss för det. Håller inte reda på allt jag tankar hem

Dj****en vad svår

Micholash var ng+.
Lätt den svåraste bossen i något av Froms spel.
Den fighten och goth-atmosfären lyfte spelet en del faktiskt från min tidigare väldigt negativa inställning.
Dock så är det just bara 1 fight

Dold text
Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Det ryktas om en till patch? som skall fixa laddningstiderna. Tyckte det kom en nyss för det. Håller inte reda på allt jag tankar hem

Dj****en vad svår

Micholash var ng+.
Lätt den svåraste bossen i något av Froms spel.
Den fighten och goth-atmosfären lyfte spelet en del faktiskt från min tidigare väldigt negativa inställning.
Dock så är det just bara 1 fight

Dold text

Laddningstiderna är döden och jag förstår vad du menar med motionblur, men det är något jag upplevt har börjat dyka upp mer som standard än undantag i dagens spel men i övrigt har jag personligen varit mycket nöjd med Bloodborne. Mycket mer Demon's Souls-känsla och ett riktigt högt tempo i spelet, inte så mycket pauser och transportsträckor som det var i DkS2. Nu har jag inte kommit speciellt långt, jag har inte haft tid att spela ordentligt, men det jag har spelat har jag gillat.

Har du fastnat för något speciellt vapen än?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Laddningstiderna är döden och jag förstår vad du menar med motionblur, men det är något jag upplevt har börjat dyka upp mer som standard än undantag i dagens spel men i övrigt har jag personligen varit mycket nöjd med Bloodborne. Mycket mer Demon's Souls-känsla och ett riktigt högt tempo i spelet, inte så mycket pauser och transportsträckor som det var i DkS2. Nu har jag inte kommit speciellt långt, jag har inte haft tid att spela ordentligt, men det jag har spelat har jag gillat.

Har du fastnat för något speciellt vapen än?

Ja det har du helt rätt i. Men oftast kan man stänga av det. Kanske inte på konsol men detta och Order 1886 tar ju alla rekord Känns som dom försöker få spelet att se snyggare ut utan att höja upplösningen på texturerna och meshen. Ja visst är jag nöjd över spelet. Hoppades bara det skulle vara.... Mer From Software än DarkSiders.
Lite för lite rollspelselement eller vad man skall säga. Kanske är en utveckling och framtiden men jag gillar det inte riktigt.

Burial Blade! Burial Blade all day baby! Och Cannon då såklart. Innan det så var det väl första pistolen och Ludwig eller Kirkhammer.

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja det har du helt rätt i. Men oftast kan man stänga av det. Kanske inte på konsol men detta och Order 1886 tar ju alla rekord Känns som dom försöker få spelet att se snyggare ut utan att höja upplösningen på texturerna och meshen. Ja visst är jag nöjd över spelet. Hoppades bara det skulle vara.... Mer From Software än DarkSiders.
Lite för lite rollspelselement eller vad man skall säga. Kanske är en utveckling och framtiden men jag gillar det inte riktigt.

Burial Blade! Burial Blade all day baby! Och Cannon då såklart. Innan det så var det väl första pistolen och Ludwig eller Kirkhammer.

Jo, motion blur känns mycket som en cop-out med "realism" som undanflykt, flitigt använt på konsolspel där hårdvaran inte riktigt räcker till.

Jag har inte hittat burial blade än men ska hålla utkik efter det, har kört med första yxan länge och varit rätt nöjd, skaffade ludwigs long/greatswordcombo och blev lite kär direkt Än så länge känns det dock lite tunnsått med vapen och variation.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Jo, motion blur känns mycket som en cop-out med "realism" som undanflykt, flitigt använt på konsolspel där hårdvaran inte riktigt räcker till.

Jag har inte hittat burial blade än men ska hålla utkik efter det, har kört med första yxan länge och varit rätt nöjd, skaffade ludwigs long/greatswordcombo och blev lite kär direkt Än så länge känns det dock lite tunnsått med vapen och variation.

Skall väl inte spoila för mycket men du "hittar" Burial blade NG+ (Andra genomspelningen)
Första yxan är riktigt bra och som sagt Ludwig är riktig nice resten av spelet och även nästa genomspelningen

Finns väl runt 16 olika vapen tror jag. Dock med combo då (long/kort), så 32st. Tror det finns 21 olika Attire (Armor) dock så kan du ju combina dom hur du vill.
Betydligt mindre än i Dark/Demons Souls men det räcker till. Kanske inte så stor variation i PvP men har sett lite olika builds iaf.

Haha ja det är sant det du säger. Känns väldigt mycket som det. Dock så ser jag bara så suddigt när jag druckit alldeles för mycket

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuZ:

Skall väl inte spoila för mycket men du "hittar" Burial blade NG+ (Andra genomspelningen)
Första yxan är riktigt bra och som sagt Ludwig är riktig nice resten av spelet och även nästa genomspelningen

Finns väl runt 16 olika vapen tror jag. Dock med combo då (long/kort), så 32st. Tror det finns 21 olika Attire (Armor) dock så kan du ju combina dom hur du vill.
Betydligt mindre än i Dark/Demons Souls men det räcker till. Kanske inte så stor variation i PvP men har sett lite olika builds iaf.

Haha ja det är sant det du säger. Känns väldigt mycket som det. Dock så ser jag bara så suddigt när jag druckit alldeles för mycket

Apropos pvp så är jag lite besviken faktiskt, jag brukar inte aktivt invadea folk och brukar oftast bara erbjuda hjälp med bossar för att farma levels. Jag har än så länge inte blivit invadead EN enda gång. Är det för att jag underlevlar och spenderar mina blood echos eller vad de nu heter på upgrades och gear? Har du blivit invadead någon gång än?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz