The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweets589:

Påminner mig om när det kom fram en gammal dam till mig (var mitt ute i skogen) och frågar mig om jag har en viss stav, vilket jag så klart inte hade. Då tycker denna gamla dam att det är helt okej att börja slå på en stor jäkla krigare i rustning, med knytnävarna dessutom. Tog typ ett slag för mig att ha ihjäl henne.

Undrar dock vad som hade hänt om jag hade haft staven

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså. En gammal dam ville ha stav mitt ute i skogen? Förstår om hon blev sur när du inte fattade vinken, men du behövde väl inte ha ihjäl henne?

Tänkte prova Realvision ENB i Skyrim men har jobbat så sent måndag och tisdag att jag inte riktigt hunnit/orkat spela mycket. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/30936/?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Påminner mig om när det kom fram en gammal dam till mig (var mitt ute i skogen) och frågar mig om jag har en viss stav, vilket jag så klart inte hade. Då tycker denna gamla dam att det är helt okej att börja slå på en stor jäkla krigare i rustning, med knytnävarna dessutom. Tog typ ett slag för mig att ha ihjäl henne.

Wabbajack? Hon vill att du ska använda den på henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hehe, den har jag inte varit med om heller

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Intressant video som avslöjar lite hemligheter

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Intressant video som avslöjar lite hemligheter

https://www.youtube.com/watch?v=v-l7N0p59xQ

Det där orkade jag bara med nån minut...extremt störig person som pratar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det där orkade jag bara med nån minut...extremt störig person som pratar.

Kanske inte den bäste pratare, men jag har hört värre. Nån som vet vad han har för svärd i videon (för er som kollade mer än 1 minut dvs )

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kanske inte den bäste pratare, men jag har hört värre. Nån som vet vad han har för svärd i videon (för er som kollade mer än 1 minut dvs )

Han använder flera. Det första jag såg var Glass Sword http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Glass_Sword
det andra Imperial Sword http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Imperial_Sword
och det 3:e Dawnbreaker http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Dawnbreaker_(Skyrim)

(spolade lite snabbt igenom filmen, såg dvs inte allt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Ena är Lich King vapnet från Wow: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/25696/? vid typ 9 min eller nått så används den. Tackar för länken förövrigt då den påminde mig om svärdet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Ena är Lich King vapnet från Wow: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/25696/? vid typ 9 min eller nått så används den. Tackar för länken förövrigt då den påminde mig om svärdet

Det var nog det vapnet jag menade. Btw är det fler som har AMD grafikkort och som laddat ner Catalyst 15.3 beta? jag tycker jag får klart bättre flyt i Skyrim och mindre microstutter. Har dock bara testat att spela en gång. Ska kolla senare igen efter jobbet (jobbar 6 dagar i veckan)

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Idag stod jag i 10 minuter och kollade på när Lydia triggade samma fälla om och om igen.. hon kom aldrig därifrån. Asbra AI i detta spel

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Idag stod jag i 10 minuter och kollade på när Lydia triggade samma fälla om och om igen.. hon kom aldrig därifrån. Asbra AI i detta spel

Visst är det. Ibland står dom bara och glor när jag vill att dom ska attackera ett monster som är för stark för mig, typ att den biter ihjäl mig på ett par bett och då vill ju inte jag attackera precis, bättre att boten gör det

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Det var nog det vapnet jag menade. Btw är det fler som har AMD grafikkort och som laddat ner Catalyst 15.3 beta? jag tycker jag får klart bättre flyt i Skyrim och mindre microstutter. Har dock bara testat att spela en gång. Ska kolla senare igen efter jobbet (jobbar 6 dagar i veckan)

Jo jag fick en känsla av att det var den då den är rätt fräck.
Återkom gärna, har inte vågat uppdatera sen juni versionen då jag haft rejäla problem med 270x..

Permalänk
Medlem

Jag har nu spelat Skyrim i 157 timmar. Jag har - och har klarat - alla DLCs. Jag har gjort alla Guild Quests, Rebellion questline och Main Questline. Jag har även klarat alla Daedric Quests och jag har alla Dragon Priests maskarna inklusive den sista man får i Labyrinthian.

Jag har kollat igenom varenda byggnad i alla städer och jag hittar inga fler quests. Vad mer kan jag göra :(? Finns det hidden quests? Det enda jag känner finns kvar att göra är att gå igenom, och rensa, dungeons.

Jag känner mig inte klar med spelet förrän jag har dödat en Legendary Dragon (lvl 78) samt besegrat the Ebony Warrior (lvl 80). Jag är Level 64 och jag har ingen aning hur jag ska kunna ta mig upp till 80 genom att äventyra. Är min enda lösning att göra Radiant Quests?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det är lite så jag känner sen jag testade morrowind, spelade oblivion + fallout 3 + new vegas och testade skyrim.
"Ny motor i skyrim" aa, kanske en "ny grafikmotor" och lite mer puts på vad som var oblivion en gång i tiden. Radiant AI var ju ett "dragplåster" för oblivion.
Om någon kallar en motor för "ny" hade jag förväntat mig något i stil med unreal engine 3 -> unreal engine 4.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag har nu spelat Skyrim i 157 timmar. Jag har - och har klarat - alla DLCs. Jag har gjort alla Guild Quests, Rebellion questline och Main Questline. Jag har även klarat alla Daedric Quests och jag har alla Dragon Priests maskarna inklusive den sista man får i Labyrinthian.

Jag har kollat igenom varenda byggnad i alla städer och jag hittar inga fler quests. Vad mer kan jag göra :(? Finns det hidden quests? Det enda jag känner finns kvar att göra är att gå igenom, och rensa, dungeons.

Jag känner mig inte klar med spelet förrän jag har dödat en Legendary Dragon (lvl 78) samt besegrat the Ebony Warrior (lvl 80). Jag är Level 64 och jag har ingen aning hur jag ska kunna ta mig upp till 80 genom att äventyra. Är min enda lösning att göra Radiant Quests?

Woah, hur har du lyckats med det på så få timmar? Jag har över 300 timmar och har aldrig känt att jag inte har någonting att göra (fast antar att det är för att jag sabbar mina sparfiler hela tiden.. )

Kolla på mod quests, hört att det finns ett par riktigt bra.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Woah, hur har du lyckats med det på så få timmar? Jag har över 300 timmar och har aldrig känt att jag inte har någonting att göra (fast antar att det är för att jag sabbar mina sparfiler hela tiden.. )

Kolla på mod quests, hört att det finns ett par riktigt bra.

Det hade nog tagit mig ytterligare 50 timmar om jag inte hade laddat ner ett mod som visade mig var Dragon Priest-maskarna finns, eftersom tanken var nog att man skulle hitta dessa maskarna av slump när man gick igenom dungeons.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Jag spelar utan krav. Har inget huvudquest i och med Skyrim Unbound v5.4. Jag spelar för att ha kul bara och jag gör det som legendary (svåraste) och hardcore, dvs ett liv. Dör jag så är det omstart som gäller

Jag undrar om senaste beta driven kan var orsak att spelet kraschar Just nu så kraschar Skyrim utan som helst orsak efter ett tag (väldigt irriterande). Jag får testa att gå tillbaka till 14.12 igen

Edit:
Verkar som Skyrim är mer stabilt nu när jag installerade CCC 14.12 igen

Skrivet av Luminous:

Det är lite så jag känner sen jag testade morrowind, spelade oblivion + fallout 3 + new vegas och testade skyrim.
"Ny motor i skyrim" aa, kanske en "ny grafikmotor" och lite mer puts på vad som var oblivion en gång i tiden. Radiant AI var ju ett "dragplåster" för oblivion.
Om någon kallar en motor för "ny" hade jag förväntat mig något i stil med unreal engine 3 -> unreal engine 4.

Jag vet inte om en Unreal motor skulle vara lika modvänlig som den motorn som finns i Oblivion/Skyrim. Det är ju för alla moddarna som man gillar dessa spel så mycket. Originalspelen är inte så kul precis

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaid:

Det är väl moddar som gäller för din del
Falskaar, Moonpath to Elseweyr, Helgen Rebuilt är väl tre moddar som kommer ge dig några timmar. Du kan också fuska lite och nollställa några av dina skills och levla om dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Run4life:

Det är väl moddar som gäller för din del
Falskaar, Moonpath to Elseweyr, Helgen Rebuilt är väl tre moddar som kommer ge dig några timmar. Du kan också fuska lite och nollställa några av dina skills och levla om dem.

Moonpath to Elseweyr tyckte jag var tråkig... ;/

Permalänk
Avstängd

Oj du är nog den första som säger det. Prövat Wheels of Lull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Den bör inte vara över 60, men det finns folk som fått det bra över 60. Jag har haft mitt på 70 fps och det har funkat bra. Du får prova dig fram. Om du hör splashljud från vatten när du springer på torra land så har du för hög fps

TACK, slutade spela pga att det ska bugga så sjukt med ljud och flygande objekt. Då ska jag altså bara sänka fpsen

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Run4life:

Oj du är nog den första som säger det. Prövat Wheels of Lull?

Falskaar är den enda jag testat lite när den kom ut och då var den buggig. Han har dock uppdaterat versionen sen dess. Jag antar att alla fel är fixade?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Har spelat Falskaar tre gånger nu.
Första gången fick jag avbryta pga script som inte kickade in, andra gången gjorde jag bara main quest och det flöt på bra fram tills slutet då något gick fel - men det löste sig genom att ladda om. Sista gången gjorde jag bara sidoquest och de flöt på som de skulle.

Det är den senaste versionen jag pratar om
Kanske skulle installera om Skyrim, var ett tag sedan senast, men tycker kartan är lite för liten. Innehållsmässigt fantastisk men det är för korta avstånd mellan städer osv. Springer Riverwood - Falkreath på tre minuter och det blir liksom inte realistiskt.

Permalänk

Legendary Edition för 87:- på GMG nu under helgen : )
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/elder-scr...

Fler rabatter från Bethesda:
http://www.greenmangaming.com/bethesda-titles/

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Legendary Edition för 87:- på GMG nu under helgen : )
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/rpgs/elder-scr...

Fler rabatter från Bethesda:
http://www.greenmangaming.com/bethesda-titles/

Synd att man redan har spelet + DLC's. Om jag minns rätt så var väl Bethesda på väg att göra en redguard DLC innan dom sa att det inte skulle bli mer tillägg till spelet (det var i alla fall ett rykte om det )

Är den där sidan pålitlig när det gäller nycklar förresten? så man inte får en ogiltig nyckel

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Är den där sidan pålitlig när det gäller nycklar förresten? så man inte får en ogiltig nyckel

Ohja! Mycket bra sida. Handlar nästan bara där. Endast nån enstaka gång som det kan vara billigare på steam än där. Prenumererar man dessutom på deras nyhetsbrev så får man nästan dagligen fina rabattkoder. + samlar lite poäng att använda till senare köp. Jag rekommenderar.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Avstängd

Så där nu rök spelet igen.
Har ett perfekt spel som är precis som jag vill ha det - men den är helt omöjlig att använda. Alla moddar är rensade, har en bra load order osv
Det bara kraschar, kan inte ladda ett sparat spel osv. Nu får det vara helt enkelt

Det är synd för jag känner hur jag sugs in i spelet på en gång. Bara en sån liten grej som att springa mellan Riverwood och Whiterun gör att jag vill spela spelet hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Run4life:

Så där nu rök spelet igen.
Har ett perfekt spel som är precis som jag vill ha det - men den är helt omöjlig att använda. Alla moddar är rensade, har en bra load order osv
Det bara kraschar, kan inte ladda ett sparat spel osv. Nu får det vara helt enkelt

Det är synd för jag känner hur jag sugs in i spelet på en gång. Bara en sån liten grej som att springa mellan Riverwood och Whiterun gör att jag vill spela spelet hela tiden.

Ifall spelet kraschar innan menyn kommer fram, så kan det vara att det saknas en mod, som en annan mod kräver.

Ifall det kraschar, när du laddar en sparfil, så kan den ha blivit korrupt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Ifall spelet kraschar innan menyn kommer fram, så kan det vara att det saknas en mod, som en annan mod kräver.

Ifall det kraschar, när du laddar en sparfil, så kan den ha blivit korrupt.

Kan också vara nån mod patch som gör spelet kompatibelt med andra mods eller lagt in fel version som kräver en viss mod. Jag har själv har missat en sån liten detalj så att spelet kraschar väldigt ofta

@Run4Life
Testa denna och se om del ligger skit i savefilen. http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/52363/?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Kör TES5Edit och kolla om det ger nåt felmeddelande.