The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du spelat genom Falskaar? http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37994/? och så kommer ju Enderal till Skyrim senare http://sureai.net/projects/enderal/

"bara" klarat ut skyrim.. Alltså inga DLC's eller mods.. Glömde också fråga, är det svårt att ta bort ett mod ur skyrim om man inte längre vill ha det och hur går man tillväga?

Tack för ditt svar!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

"bara" klarat ut skyrim.. Alltså inga DLC's eller mods.. Glömde också fråga, är det svårt att ta bort ett mod ur skyrim om man inte längre vill ha det och hur går man tillväga?

Tack för ditt svar!

En del mods kräver att du har DLC ochj om det är svårt att ta bort mods beror på själva modden och hur du installerar. Mod Organizer är nog lättast att ta bort moddar då den lägger dessa i en egen mapp, men själva Mod Organizer är lite knöligare att lära sig mot Nexus egna program Nexus Mod Manager (NMM), men när man lärt sig MO så är det nog inga problem

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

En del mods kräver att du har DLC ochj om det är svårt att ta bort mods beror på själva modden och hur du installerar. Mod Organizer är nog lättast att ta bort moddar då den lägger dessa i en egen mapp, men själva Mod Organizer är lite knöligare att lära sig mot Nexus egna program NMM, men när man lärt sig MO så är det nog inga problem

Okej! Finns det någon guide eller så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej! Finns det någon guide eller så?

Gopher på youtube har för både NMM och MO. Kolla hans kanal

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Gopher på youtube har för både NMM och MO. Kolla hans kanal

Okej, ska kolla in det imon!
Det där Enderal ser riktigt trevligt ut!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Någon som har koll på ifall det finns någon lista med mods som går att dra en merge på? Så sjukt segt att gå igenom allihopa och hoppas på det bästa.. Sitter på 253 esp/esm så de börjar bli lite för lite plats för utökning. Är förvisso positivt på sitt sätt då jag spenderat mer tid på mods än att spela spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Någon som har koll på ifall det finns någon lista med mods som går att dra en merge på? Så sjukt segt att gå igenom allihopa och hoppas på det bästa.. Sitter på 253 esp/esm så de börjar bli lite för lite plats för utökning. Är förvisso positivt på sitt sätt då jag spenderat mer tid på mods än att spela spelet

Det ska väl gå att kolla innan du slutför väl? om det blir error när man använder TES5Edit. Här är en video där man fixar en singelfil av flera mods. Man bör väl i alla fall sätta ihop samma typ av filer typ ljudfiler i ett paket och inte mixa grafik med andra filer

Skriptet du behöver finns här http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37981/?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Det ska väl gå att kolla innan du slutför väl? om det blir error när man använder TES5Edit. Här är en video där man fixar en singelfil av flera mods. Man bör väl i alla fall sätta ihop samma typ av filer typ ljudfiler i ett paket och inte mixa grafik med andra filer
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_919214...

Skriptet du behöver finns här http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/37981/?

Dold text

Jo jag har koll på hur man gör, men det är alltid något som strular. Ibland är det som så att det blir halvtaskigt trots att scriptet tycker det är ok. Kan dock ha o göra med att jag inte sitter på 980 utan ett 270x. Ähh får ta o dra ihop så många armor mods jag kan och försöka leva med det helt enkelt.. Då bör det i alla fall inte bli några grövre problem.
Tackar för hjälpen

Permalänk
Medlem

Ni kanske redan sett LEGO Skyrim, men såg den först idag. Grymt bra gjort (lite lågt ljud).

Permalänk
Medlem

Ytterligare en cool film fast denna är mellan Fallout 3 och Skyrim

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

ny fråga, dock inget som rör mods.

Stängde av Vsync i skyrim men då fick spelet för sig att jävlas, hela omgivningen "flimrar" typ. Går det att fixa detta på något sätt?
Om det skulle va intressant med en liten video på problemet så kan jag fixa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stängde av Vsync i skyrim men då fick spelet för sig att jävlas, hela omgivningen "flimrar" typ. Går det att fixa detta på något sätt?
Om det skulle va intressant med en liten video på problemet så kan jag fixa det.

Flimmer kan vara en gammal bug i grafikmotorn. Händer det varje gång du startar spelet?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Flimmer kan vara en gammal bug i grafikmotorn. Händer det varje gång du startar spelet?

Testade faktiskt bara en gång.. Trodde först det var något mod som krångla, men satte på Vsync direkt igen och har då inte uppkommit så har inte slagit av det igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag spela igenom skyrim på release utan några moddar eller dlc eller dylikt och är något sugen på att spela igenom det igen.
Det har säkert vart uppe flera ggr redan, så ber om ursäkt om frågan ställs igen.

Vilka är dom viktigaste moddarna att installera om man vill ha snyggare grafik osv?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TimMy2003:

Hej!
Jag spela igenom skyrim på release utan några moddar eller dlc eller dylikt och är något sugen på att spela igenom det igen.
Det har säkert vart uppe flera ggr redan, så ber om ursäkt om frågan ställs igen.

Vilka är dom viktigaste moddarna att installera om man vill ha snyggare grafik osv?

ENB gör nog mest visuell skillnad enligt mig, men liksom detta så har alla olika smak. Jag skulle rekommendera att titta på nexus sidan själv för att få den bästa upplevelsen enligt dig! Annars så blir det väl rätt fint om man går efter STEP/G.E.M.S. http://skyrimgems.com/ http://wiki.step-project.com/Main_Page Mycket som enligt mig inte gör skillnad men du kanske tycker är väldigt viktigt.
Guide för att prova flera ENB på enkelt sätt: http://www.reddit.com/r/skyrimmods/comments/2a2u6d/super_epic...

Edit: Missade att du frågade om dlc's men du fick ju ett rätt bra svar på det här nedanför

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Hej!

Dragonborn och Dawnguarn är värt pengarna eller så skaffar du dem när det är rea på steam. Hearthfires kan du skippa dock om ingen mod kräver det förstås då det finns gratis versioner som man kan bygga hus på nexus

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det är för att du troligen får mer än 60fps och då buggar vissa saker. Du kan sätta fps cap med en ENB eller via MSI Afterburner

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Det är för att du troligen får mer än 60fps och då buggar vissa saker. Du kan sätta fps cap med en ENB eller via MSI Afterburner

Jo, ligger strax under 200fps

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, ligger strax under 200fps

Du kan inte spela Skyrim i 200 fps för då fuckar sig spelet, saker och ting kan flyga omkring i hela rummet om du öppnar en dörr. Grafikmotorn är tydligen inte skapt för snabba framerates. Men du kan som redan nämnts begränsa fps'en med ENB om du har den installerad

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du kan inte spela Skyrim i 200 fps för då fuckar sig spelet, saker och ting kan flyga omkring i hela rummet om du öppnar en dörr. Grafikmotorn är tydligen inte skapt för snabba framerates. Men du kan som redan nämnts begränsa fps'en med ENB om du har den installerad

Jo ja märkte det
Hur mycket kan man låsa fpsen på då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo ja märkte det
Hur mycket kan man låsa fpsen på då?

Den bör inte vara över 60, men det finns folk som fått det bra över 60. Jag har haft mitt på 70 fps och det har funkat bra. Du får prova dig fram. Om du hör splashljud från vatten när du springer på torra land så har du för hög fps

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Började på Skyrim igår igen med min nya rigg och det ser riktigt trevligt ut med allt på ultra och HD-modsen. Tyckte inte att det såg så bra ut förut med ett 7950.

Bara kört introt än men är riktigt sugen på att utforska Skyrim igen. Spelade aldrig speciellt långt förra gången. Gjorde mest sidouppdrag och lootade grottor då.

Ska bli kul att gå hem och lira. Jobbar dock sent idag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Började lira nu igen efter jag bytt till Intel. Måste säga att spelet flyter på mycket bättre nu
Fått till det rätt bra också med mods, kör även med Requiem och kul är det

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Började lira nu igen efter jag bytt till Intel. Måste säga att spelet flyter på mycket bättre nu

Härligt Vad kör du med för ENB? Vet inte om jag börjar tröttna lite på min (Seasons of Skyrim)..

Dold text
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Härligt Vad kör du med för ENB? Vet inte om jag börjar tröttna lite på min (Seasons of Skyrim)..

Kör med denna http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50065/?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur mycket mer fps har du med Intel jämfört med AMD'n med samma inställningar?

Jag själv har hittat en ENB som funkar med AMD utan större problem förutom på vissa ställen där det kan dippa . Clarity ENB + ett WIP settings han håller på med för att då det se bättre ut

Skrivet av Flygman:

Hur kan du tröttna på det där? ser ju hur bra ut som helst. Dock är DOF det första jag stänger av då det tar en del kraft

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Riktigt sexig ENB, dock kinesiska på hemsidan http://www.skycitizen.net/post/1320

Permalänk
Avstängd

Måste fixa lite mods senare idag. Ser riktigt bra ut det ni länkar. Har en gammal mapp med Skyrim mods men kommer inte ihåg vad som är vad.

Provade snabbt igår kväll och kom fram till att jag måste sätta en cap på min framerate. Renar flög upp i luften och ramlade ner och dog när jag sprang omkring lite med 144 fps.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

En gigantisk björn är inget hot mot vad en gryta är. Höll på att bli ihjälslagen när jag trampade på en förut. Hann precis och kliva undan med väldigt lite liv

Fick också ett brev av ett brevbärare förut. Första gången detta hänt för mig att en häxa vill träffa mig. Spelet är fortfarande fullt med överraskningar trots att spelet är från 2011. Får se om jag hittar henne

Edit:
Det var nog modden Halamshiral - Mage Tower som lagt till henne eftersom jag aldrig sett henne på den platsen tidigare. Ska slänga upp en bild på hur hon ser ut senare

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

En gigantisk björn är inget hot mot vad en gryta är. Höll på att bli ihjälslagen när jag trampade på en förut. Hann precis och kliva undan med väldigt lite liv

Fick också ett brev av ett brevbärare förut. Första gången detta hänt för mig att en häxa vill träffa mig. Spelet är fortfarande fullt med överraskningar trots att spelet är från 2011. Får se om jag hittar henne

http://i.solidfiles.net/407e1db736.png

Påminner mig om när det kom fram en gammal dam till mig (var mitt ute i skogen) och frågar mig om jag har en viss stav, vilket jag så klart inte hade. Då tycker denna gamla dam att det är helt okej att börja slå på en stor jäkla krigare i rustning, med knytnävarna dessutom. Tog typ ett slag för mig att ha ihjäl henne.

Undrar dock vad som hade hänt om jag hade haft staven

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄