Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

flytta data från lumia 920 till sony z3

Permalänk
Medlem

flytta data från lumia 920 till sony z3

Tja
Har nyligen köpt en Z3 som jag får hem inom någon dag och då undrar jag vilket är det enklaste sättet att flytta över all data tex, kontakter,bilder och sådant från min Nokia lumia 920 till Z3?

finns det något program eller någon sånt att använda mig av ? eller något inbyggt som funkar minst lika bra för detta ändamål?

Permalänk

Här hämtar du dina kontakter ifrån dit Microsoft konto https://people.live.com/ genom att ladda ner en fil som du sedan importerar i Googles https://contacts.google.com/preview/all
Dina bilder har du väl på OneDrive om dom är viktiga? så det är ju bara att ladda ner OneDrive på din Z3.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Kontakter exporterar du i nokian och importerar till ditt google-konto här.
Bilder är nog enklast att dra och släppa i utforskaren med hjälp av en dator.

EDIT: Hade inte uppdaterat sidan. Ta kontakter från live-konto fungerar nog också.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

okej jo säkerhetskopierar allt till molnet. Men ska testa de där då när jag får hem den.
Hur äre med sms/mms? äre något som också kommer med eller ? eftersom jag säkerhetskopierar de till molnet också, tänkte om det går att återfå på något sätt på en annan tele då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av koolart:

okej jo säkerhetskopierar allt till molnet. Men ska testa de där då när jag får hem den.
Hur äre med sms/mms? äre något som också kommer med eller ? eftersom jag säkerhetskopierar de till molnet också, tänkte om det går att återfå på något sätt på en annan tele då?

Du kan inte få ut dina SMS ur lumian. De går bara att återfå på en annan windowslur, tyvärr.

Permalänk

PC companion