Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelleboj:

Menade hela SM3DW. Själv skulle jag vilja se något nytt, ungefär som Sunshine var till GC.

Det håller jag med om iofs. Jag hade nog gärna sett en slags Open World liknande variant med Mario där man kan resa över hela spelets värld/världar. Man borde kunna blanda in element från de flesta Mario-spel dessutom. Strider i klassisk mario-stil, hade samtidigt gärna sett Super Mario RPG/Paper Mario-varianten här. Man kan färdas i fordon likt Mario Kart-serien i spelvärlden. För att nämna något.

"Hey brother it'sa me, Luigi. Wanna go to the Toadette-club?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det håller jag med om iofs. Jag hade nog gärna sett en slags Open World liknande variant med Mario där man kan resa över hela spelets värld/världar. Man borde kunna blanda in element från de flesta Mario-spel dessutom. Strider i klassisk mario-stil, hade samtidigt gärna sett Super Mario RPG/Paper Mario-varianten här. Man kan färdas i fordon likt Mario Kart-serien i spelvärlden. För att nämna något.

"Hey brother it'sa me, Luigi. Wanna go to the Toadette-club?"

Grand Theft Mario?

Någon som kan confirma att pro controller inte funkar till MP10 ni som förbeställt?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Grand Theft Mario?

Någon som kan confirma att pro controller inte funkar till MP10 ni som förbeställt?

Det verkar också som att Mario Party 10 inte fått så jättebra betyg heller. Blev den ingen succé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Hey brother it'sa me, Luigi. Wanna go to the Toadette-club?"

Skrivet av xcluzive:

Grand Theft Mario?

kan vara den bästa sämsta idéen nånsin.

Mario har lånat 120000 guldmynt av Bowser för att köpa svamp och är nu i trubbel att betala tillbaka, med ränta!

Luigi to the rescue.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Det verkar också som att Mario Party 10 inte fått så jättebra betyg heller. Blev den ingen succé?

det verkar uppdelat i lägren som gillar det nya upplägget serien har eller ej.

en del retar sig även på Amiboo-grejen. jag är fortfarande inte helt klar över om spelet delvis är trasigt utan eller inte, men den detaljen spelar sannolikt också in isf.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

berätta lite vad du tycker sen !:D

Har spelat några timmar nu med två kompisar, och det har varit sjukt roligt än sålänge.
8/10 ger jag det nog.
Har inte spelat Mario Party på nått år nu nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Har spelat några timmar nu med två kompisar, och det har varit sjukt roligt än sålänge.
8/10 ger jag det nog.
Har inte spelat Mario Party på nått år nu nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, tack för feedback Håller det fortfarande eller vad är intrycket efter några dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Okej, tack för feedback Håller det fortfarande eller vad är intrycket efter några dagar?

Jätteroligt än
Men hoppas på en update med lite mer spelplaner som är längre.
Skulle vara kanon med om dom kunde fixa så alla gick själva istället för att åka tillsammans i ett fordon som det var i dom första spelen.
Har ej testat amiibo versonen än, för där behövs 4 amiibos om man vill vara 4, men det ska vara fixat tills helgen
Amiibos beställt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Hallåjsan!

Jag har haft min Wii U ett tag nu och jag plockade undan mitt vanliga Wii som jag har mycket data sparat och kvar.
Jag undrar hur jag överför all sparad data från min Wii och överför till Wii U'. Jag läste en sak det är om SD kort. Menar de nån form av läsare eller själva SD-kortet? Jag har ju en hel frös som jag använder till min systemkamera. Om det är de korten inte en enhet man pluggar in med SD portar?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Hallåjsan!

Jag har haft min Wii U ett tag nu och jag plockade undan mitt vanliga Wii som jag har mycket data sparat och kvar.
Jag undrar hur jag överför all sparad data från min Wii och överför till Wii U'. Jag läste en sak det är om SD kort. Menar de nån form av läsare eller själva SD-kortet? Jag har ju en hel frös som jag använder till min systemkamera. Om det är de korten inte en enhet man pluggar in med SD portar?

Förfarandet från Nintendo själva
Nintendo - How to Transfer Content from a Wii to a Wii U

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag kollade igenom den.

Lagras eller måste det lagras mina överförda på SD kortet?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag kollade igenom den.

Lagras eller måste det lagras mina överförda på SD kortet?

Du måste använda ett SD-kort

Citat:

What You Need:

A SD or SDHC card with at least 512 MB of free space

Men detta är för att föra över licenserna av gammal data och sparfiler.
Allt du köpt online på din Wii behöver inte vara nedladdat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du måste använda ett SD-kort

Men detta är för att föra över licenserna av gammal data och sparfiler.
Allt du köpt online på din Wii behöver inte vara nedladdat.

Jo, överföringen. Men när det är klart undrade jag.

Ska de in i systemminnets där mina nuvarande Wii U spel lagras?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jo, överföringen. Men när det är klart undrade jag.

Ska de in i systemminnets där mina nuvarande Wii U spel lagras?

Allt du för över hamnar separat i din virtuella Wii (vWii) som är separat från Wii U.
Behöver inte minneskortet när du fört över allt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag laddar ner spel till en extern hårddisk, så min fråga, är det någon som har koll på detta när man laddar ner spel till en hårddisk, och om den disken går sönder. Kan man ladda hem spelen igen utan kostnad?
Eller är det bäst att köpa spelen så man har dom på skiva?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Jag laddar ner spel till en extern hårddisk, så min fråga, är det någon som har koll på detta när man laddar ner spel till en hårddisk, och om den disken går sönder. Kan man ladda hem spelen igen utan kostnad?
Eller är det bäst att köpa spelen så man har dom på skiva?

Har du köpt ett spel på E-shop får du ladda ned det hur många ggr som helst.
Precis som på Steam

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av jonthan:

Har spelat några timmar nu med två kompisar, och det har varit sjukt roligt än sålänge.
8/10 ger jag det nog.
Har inte spelat Mario Party på nått år nu nämligen

tack så mycket! kanske blir att styra senare

Någon som har hunnit testa tipping star ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Har du köpt ett spel på E-shop får du ladda ned det hur många ggr som helst.
Precis som på Steam

Glömde skriva att jag köper ifrån E-shop.
Okej. Gött. Tack för ett snabbt svar.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Måste bara rekommendera denna om man vill ha en billigare pro controller. Har bara testat den i en dag men är hittills supernöjd.

Butterfox pro controller: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00R4T7KCG?psc=1&redirect=...

Sitter som hand i handsken, känns lite, lite plastig men fungerar perfekt. Kan säga att jag har lite mindre händer och den passar mig perfekt.

Lätt värt 200Kr. Om inte batteritiden visar sig vara värdelös blir det definitivt en till likadan.

Ni kan ju fråga om det är nått ni vill veta.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Ni kan ju fråga om det är nått ni vill veta.

Vilka spel lirar du mest? Spelar rätt mycket Bayonetta och W101 så man går rätt hårt på knapparna med torture attacks etc. Tänkte om du kan dra en update efter att du använt kontrollern ett tag om du kör lika "krävande" spel. Allt funkar ju om man bara glider runt i Mario Kart och så

Permalänk
Medlem

Så nu är Mario Party 10 och Yoshi beställda. Tog Party bundlen med Mario Amibo, vet inte riktigt vad jag ska med en Amibo till, men den gör sig nog bra i bokhyllan bredvid alla Rabbidsarna Ska bli skoj att se hur det är att spela, förhoppningsvis dyker det upp under morgondagen.

Yoshi dröjer nog eftersom det är en förhandsbokning, men ska man tro Dustin så släpps det den 11:e. Nån fler än jag som väntar på det?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Såg förresten att Nintendo kör en Nintendo Direct ikväll. Någon som vågar sig på att spekulera om vad dom kommer med för nyheter?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Så nu är Mario Party 10 och Yoshi beställda. Tog Party bundlen med Mario Amibo, vet inte riktigt vad jag ska med en Amibo till, men den gör sig nog bra i bokhyllan bredvid alla Rabbidsarna Ska bli skoj att se hur det är att spela, förhoppningsvis dyker det upp under morgondagen.

Yoshi dröjer nog eftersom det är en förhandsbokning, men ska man tro Dustin så släpps det den 11:e. Nån fler än jag som väntar på det?

Jag tvivlar på att datumet stämmer, det har varit på tok för tyst om spelet. Vilket är synd, ett av de spel jag ser fram emot mest. Men vi får se, som du säger är det en Nintendo Direct på väg med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Såg förresten att Nintendo kör en Nintendo Direct ikväll. Någon som vågar sig på att spekulera om vad dom kommer med för nyheter?

Hoppas på Project Zero 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Hoppas på Project Zero 5.

Har fortfarande mardrömmar från tvåan (wii edition) och då var det ändå några månader sedan.

Permalänk

Har gått och blivit sjukt sugen på att lira super smash bros. Är det värt att skaffa en wii U? Kan man ha den till något annat? Hur är media möjligheterna på den och sånt? Jag ser den som en potentiell förfest-maskin.
Finns det en miljard olika versioner också? Tillbehör som är ett måste?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Det var lite nyheter som presenterades i Nintendo Direct denna gången.

Det som triggade mig mest var 200CC klassen i Mario Kart 8. Ser sjukt skoj ut när det går så fort

Sen fick vi ett release datum på Yoshi (slutet på Juni tror jag dom sa) och dessutom kommer det en Yoshi/Amiibo bundling med en ullig Amiibo (som såg alldeles för gullig ut för mig att motstå).

Fanns förstås en hel del andra nyheter, N64 och NDS virtual console, nya Smash Bros finesser, etc.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Det var lite nyheter som presenterades i Nintendo Direct denna gången.

Det som triggade mig mest var 200CC klassen i Mario Kart 8. Ser sjukt skoj ut när det går så fort

Sen fick vi ett release datum på Yoshi (slutet på Juni tror jag dom sa) och dessutom kommer det en Yoshi/Amiibo bundling med en ullig Amiibo (som såg alldeles för gullig ut för mig att motstå).

Fanns förstås en hel del andra nyheter, N64 och NDS virtual console, nya Smash Bros finesser, etc.

Jag blev smått överraskad när jag startade min Wii U och fick se N64 VC på snabbstartskärmen. Blir att uppgradera Super Mario 64 under dagen.

200 CC låter riktigt bra med. Första gången i hela serien, 150 CC är väl högsta i de tidigare spelen? Yoshi+Amiibo-bundlingen blir det en förbokning av. Skönt att spelet kommer i år, ett av de spelen jag sett fram emot mest faktiskt.

Måste ta och titta på klippet med. Låter som det var något utöver det ordinarie faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Har gått och blivit sjukt sugen på att lira super smash bros. Är det värt att skaffa en wii U? Kan man ha den till något annat? Hur är media möjligheterna på den och sånt? Jag ser den som en potentiell förfest-maskin.
Finns det en miljard olika versioner också? Tillbehör som är ett måste?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är själv mer en PC guy, men när det kommer till konsol spel så föredrar jag Wii U framför exempelvis PS4/Xone när det gäller multiplayer. Kanske inte lika "manliga" spel till Wii U, men väldigt roligt multiplayer som också tjejen vill spela Typ Mario Kart, Mario 3D world, New mario/luigi u, Super smash bros med mera.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag blev smått överraskad när jag startade min Wii U och fick se N64 VC på snabbstartskärmen. Blir att uppgradera Super Mario 64 under dagen.

200 CC låter riktigt bra med. Första gången i hela serien, 150 CC är väl högsta i de tidigare spelen? Yoshi+Amiibo-bundlingen blir det en förbokning av. Skönt att spelet kommer i år, ett av de spelen jag sett fram emot mest faktiskt.

Måste ta och titta på klippet med. Låter som det var något utöver det ordinarie faktiskt.

Kolla på 200cc delen: https://www.youtube.com/watch?v=xfiLh5opdJ8
Det blir till att lära om banorna och bilarna!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Kolla på 200cc delen: https://www.youtube.com/watch?v=xfiLh5opdJ8
Det blir till att lära om banorna och bilarna!

Hehe, det där kan nog bli rätt klurigt men bra.

Undrar om man skulle ta det där som ett tecken på att ett nytt F-Zero kanske skulle kunna vara på väg?