Trådlös Subwoofer eller Subwoofer Transmitter/Receiver Kit

Permalänk

Trådlös Subwoofer eller Subwoofer Transmitter/Receiver Kit

Tjenna!

Efter en ombyggnad i filmrummet är ute efter ett sätt att få Subwoofer signalen till andra sidan rummet, då det inte finns möjlighet att dra kabel igenom rummet på ett bra och acceptabelt sätt så är Trådlös överföring det enda vettiga valet.

1: Jag är ute efter en ny Subwoofer i nuläget och kan därmed tänka mig att inhandla en för ca 3k eller mer beroende på märke och möjliga trådlösa funktioner.

Är inne på.
Jag har även kollat in på Rocketfish™ - Wireless Subwoofer Transmitter/Receiver
Kommer säkert att inhandla denna då den har fått bra betyg. men då jag är ute efter en ny Subwoofer

Men då jag även är ute efter en nu Sub så undrar jag om det finns någon sub för ca 3k + som är trådlös?

Frågan som står är:

Kan man få tag på en universal Subwoofer med trådlös ljud sändning?
Skall ha denna kopplad till en Harman kardon AVR165.

OM du vet någon bra prisvärd för ca 3k+ så hojta gärna till med namn och länk

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem

Väcker liv i denna tråden igen, då jag har samma funderingar. Visst borde ELAC Wireless Set (PDF länk) fungera till vilken subwoofer som helst?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tec_Nonsens:

Tjenna!

Efter en ombyggnad i filmrummet är ute efter ett sätt att få Subwoofer signalen till andra sidan rummet, då det inte finns möjlighet att dra kabel igenom rummet på ett bra och acceptabelt sätt så är Trådlös överföring det enda vettiga valet.

1: Jag är ute efter en ny Subwoofer i nuläget och kan därmed tänka mig att inhandla en för ca 3k eller mer beroende på märke och möjliga trådlösa funktioner.

Är inne på.
Jag har även kollat in på Rocketfish™ - Wireless Subwoofer Transmitter/Receiver
Kommer säkert att inhandla denna då den har fått bra betyg. men då jag är ute efter en ny Subwoofer

Men då jag även är ute efter en nu Sub så undrar jag om det finns någon sub för ca 3k + som är trådlös?

Frågan som står är:

Kan man få tag på en universal Subwoofer med trådlös ljud sändning?
Skall ha denna kopplad till en Harman kardon AVR165.

OM du vet någon bra prisvärd för ca 3k+ så hojta gärna till med namn och länk

Skrivet av alex5555:

Väcker liv i denna tråden igen, då jag har samma funderingar. Visst borde ELAC Wireless Set (PDF länk) fungera till vilken subwoofer som helst?

Hur gick det med detta? Ute efter en liknande lösning..

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som testat något liknande? Jag har väldigt svårt att placera min sub och behöver dra 20m sub-kabel om jag ska få den dit jag vill. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokai:

Fortfarande ingen som testat något liknande? Jag har väldigt svårt att placera min sub och behöver dra 20m sub-kabel om jag ska få den dit jag vill. :/

Aktiv sub bör det inte vara några större fel att köra trådlöst, om det inte blir störningar på signalen då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som testat? Jag skulle absolut köpa en Rocketfish men jag hittar ingenstans att beställa den.

Permalänk

2,5 år senare
Fortfarande ingen som testat Rocketfish eller annan trådlös lösning?

Permalänk
Medlem

Jag har samma fråga...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inga andra lösningar?

Permalänk
Rekordmedlem

Det behövs väl ingen speciell lösning utan vilken trådlös länk som helst borde fungera om den inte är direkt felkonstruerad, (men en kabel är överlägset) men en modern hembioreceiver har ju ofta möjlighet att fas/tidskompensera så latensökningen bör gå att komma till rätta med för att få basen i fas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det behövs väl ingen speciell lösning utan vilken trådlös länk som helst borde fungera om den inte är direkt felkonstruerad, (men en kabel är överlägset) men en modern hembioreceiver har ju ofta möjlighet att fas/tidskompensera så latensökningen bör gå att komma till rätta med för att få basen i fas.

Ok? Förslag? Tack.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av A-gubbe:

Ok? Förslag? Tack.

Trådlöst är inte min grej men kolla på Audio pro, själv hade jag dragit en kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.