Varför så lite AMD kort?

Permalänk
Medlem

Varför så lite AMD kort?

Kollade precis eran sida och skulle jämföra prisskillnad vs prestanda i Sweclockers test om GTA V.
Jag såg att ni bara har 19 AMD kort, flera inte ens i lager och blev nyfiken på varför? Detta hade kanske inte behövt en egen tråd men eftersom jag inte såg en allmänt så fick det bli en.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

När jag var inne i Uddevalla o skulle ha ett 290 eller 290x hade dom inga så blev tvungen o välja ett 970.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

När jag var inne i Uddevalla o skulle ha ett 290 eller 290x hade dom inga så blev tvungen o välja ett 970.

Tycker det är lite märkligt. Räknade till 63 Nvidia kort så det är en rätt stor skillnad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast

Antar att de korten snart ska fasas ut, och att Nvidia säljer mycket bättre.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

De säljer knappt alls i förhållande till Nvidiakort.

Permalänk

AMD står ju snart inför släppet av nästa generation. Det är väl ytterst få som köper AMD nu, alla väntar på 3xx-serien.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inet
Skrivet av kevve1:

Kollade precis eran sida och skulle jämföra prisskillnad vs prestanda i Sweclockers test om GTA V.
Jag såg att ni bara har 19 AMD kort, flera inte ens i lager och blev nyfiken på varför? Detta hade kanske inte behövt en egen tråd men eftersom jag inte såg en allmänt så fick det bli en.

Grafikkortsmarknaden är nog bland den snabbaste marknaden där förutsättningar kan bokstavligt tala ändras över en natt. Just nu är det väldigt låg efterfrågan på AMD-kort och vi har fått anpassa oss efter detta.

Vi hoppas såklart att det kommer se annorlunda ut när nya 3-serien släpps då det känns som många går och väntar på det. Om det är något specifikt kort du vill ha tag på så kan du alltid kontakta oss direkt så kan vi se om vi kan ta hem ett åt dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram