Tips och Ideer sökes, bygge av dator till spel (Inga extrema).
Spawnar lite vad man kan tänkas få för en budget på omkring 5000:-
Det jag behöver är:
Moderkort
Processor
Ramminne
Grafikkort
I det stora hela kör jag nästan bara minecraft men vill ha riktigt fint flyt även vid mycket spelande med många inlagda moddar.
Det mest grafik/ram-krävande spelet jag kör nu är Life is Feudal, Farming simulator 2015.
Grejerna behöver alltså inte passa ihop med GTA5 och liknande, egentligen är mitt enda krav: En minecraftdatorn helt fri från lagg vid spelande.
@TommyGoran: Nätagget för närvarande är inget extremt. enbart 450w Men ska också bytas (Inte i det priset jag skrev). lådan i sig är en gammal burk som jag kommer modifiera för o få plats med grejerna (Struntar i hur de ser ut, bara datorn når de krav jag har).
Ett intressant processor alternativ är Pentium G3258. Fördelarna är att den är billig och att den är upplåst. Enda nackdelen är den bara har två kärnor, men eftersom minecraft ändå bara drar nytta av en kärna spelar det inte så stor roll. Däremot kanske vissa moddar gör det. Överklockad presterar den förmodligen nästan lika bra som en fem gånger så dyr i7a i minecraft.
@hansaman5:
Aa, okej
Så bra. Behöver inget extremt nämligen. Förutom lite minecraftlir används datorn mestadels till Youtubevideor och betala räkningar så behöver inga extrema grejer.. Tack så jättemycket för hjälpen!