Monitor inte centrerad/visar svart remsa till vänster

Permalänk
Medlem

Monitor inte centrerad/visar svart remsa till vänster

Hej! Har en Fujitsu Scaleoview L19W-2där bilden inte är centrerad, utan till vänster syns en svart remsa och det längst till vänster är utanför skärmen. Tidigare fungerade den på rätt sätt men jag var dum nog att trycka reset på skärmen vilket gjorde att detta skedde. Har ställt in den på rätt upplösning och googlat efter lösningar men inte hittat något. Vad mer kan jag pröva?

EDIT: Har testat trycka auto samt flyttat bilden så långt åt vänster det går.

Permalänk
Medlem

Tryck på AUTO bredvid powerknappen så ska den fixa det automagiskt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Har testat! Och tyvärr fungerar inte automagin som den ska.

Permalänk
Medlem

går det inte manuellt att "dra" bilden rätt med skärmens inställningar?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

@pjuppi: Försökte göra det men det tog stopp, svarta remsan minskade till halva storleken ungefär.

Permalänk
Entusiast

Testat annan sladd, finns det DVI?

Permalänk
Medlem

@Zpnk: Har inte tillgång till annan sladd, men med tanke på att det fungerade innan jag tryckte reset i skärmens inställningar så borde det fungerar med sladden jag har.

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort? Man kan ändra sånt i drivrutinerna till graffet.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Tryck på AUTO bredvid powerknappen så ska den fixa det automagiskt.

Han måste köra med DVI eller med en annat digitalt ingång för att det ska funka.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

@Pejnar: NVIDIA GeForce GT 540M men hittar bara video samt 3D-inställningar i kontrollpanelen. Hittade den här videon där det verkar finnas fler alternativ för att ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Han måste köra med DVI eller med en annat digitalt ingång för att det ska funka.

Tvärt om, Autoadjust fungerar endast när man kör analogt (VGA)

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

@Pejnar: Eller, verkar som om det är Intel (R) HD Graphics 3000 till monitorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agave:

@LemonIllusion: Har testat! Och tyvärr fungerar inte automagin som den ska.

Skärmen har bara VGA-ingång eller? Hur lång är kabeln du använder?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agave:

@Pejnar: Eller, verkar som om det är Intel (R) HD Graphics 3000 till monitorer.

Vet inte riktigt hur det fungerar med integrerad grafik. Men det borde finnas någon kontrollpanel till dina grafikdrivrutiner och där i kan man förskjuta bilden osv. Liknande det här:

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

Har du provat att sänka till en annan upplösning för att sedan välja "Avbryt" eller ändra tillbaka till naitive för skärmen?

Visa signatur

Celeron 300A @ 450MHz

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Ja, VGA enbart. Skulle gissa att kabeln är ungefär 1,5 m.

@Pejnar: Med Intels kontrollpanel gick bilden bara att skjuta på marginellt. Vet tyvärr inte hur jag ställer om till att Nvida ska styra skärmen.

@mayo: Har testat andra upplösningar och avbrytit det, ja. Med native, menar du att reseta på skärmens meny? Om ja, så har jag prövat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agave:

@LemonIllusion: Ja, VGA enbart. Skulle gissa att kabeln är ungefär 1,5 m.

Jag misstänker kabeln. För mig uppstod samma problem när jag körde en för lång kabel. Din är ju inte särskilt lång, men den kan ändå vara av dålig kvalitet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Ah, får pröva en annan vid tillfälle, är dock skeptisk då skärmen som sagt såg normal ut innan jag tryckte på AUTO och skärmen anpassade sig till min dator. Har varit med om liknande tidigare och lyckades då lösa det (minns dock inte hur, haha!).

Permalänk
Medlem

Min dator verkar skicka ut konstiga grejer till sekundära skärmar. Kopplade ihop den med annan dator och tryckte auto så löstes problemet. Någon som vet vad lösningen på det kan vara?