Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

970 SLI (master / slave)

Jag har idag 2 kort.

Ett MSI och ett EVGA.

MSI sitter närmast CPU, jag vill dock använda EGVA kortet för anslutning till skärmar (Det har flera displayports)
Dock verkar bion endast vilja posta på kortet närmast CPU.

Därav dilemmat, det övre kortet (närmast CPU) blir varmare och jag vill egentligen ha de undre som "master".

Kan man tvinga BIOS posta på det nedre kortet?

Mvh //

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820K @ 4.6 Ghz | 16 GB quad-channel G-Skills @ 2.667 | MSI GTX 970 | EVGA GTX 970 SSC |
2x Samsung 850 EVO SSD Raid-0 | Fractal Design S36 | EVGA 750w G1 | Fractal Design R5 Titan

Permalänk
Avstängd

Öppna datorn och byt plats på dem ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syhndel:

Öppna datorn och byt plats på dem ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är absolut ett alternativ, men då kommer "master" kortet gå ändå varmare. Det primära SLI kortet verkar utveckla
mer värme än "slave" så rent praktiskt vore att ha det i den svalare av slottarna. (den längst ner).

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820K @ 4.6 Ghz | 16 GB quad-channel G-Skills @ 2.667 | MSI GTX 970 | EVGA GTX 970 SSC |
2x Samsung 850 EVO SSD Raid-0 | Fractal Design S36 | EVGA 750w G1 | Fractal Design R5 Titan

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte tvinga bild från det nedre kortet (vad jag vet) innan windows laddat drivrutinerna. Byt plats på korten om du kan annars är du illa tvungen att använda det övre för bild utanför windows.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Nej du kan inte tvinga bild från det nedre kortet (vad jag vet) innan windows laddat drivrutinerna. Byt plats på korten om du kan annars är du illa tvungen att använda det övre för bild utanför windows.

Tack, jag misstänkte så.

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820K @ 4.6 Ghz | 16 GB quad-channel G-Skills @ 2.667 | MSI GTX 970 | EVGA GTX 970 SSC |
2x Samsung 850 EVO SSD Raid-0 | Fractal Design S36 | EVGA 750w G1 | Fractal Design R5 Titan

Permalänk
Medlem

I ASUS bios brukar det ju gå att välja primär grafikkrets - det går inte att välja ett specifikt grafikkort där? Det går garanterat att välja mellan integrerade kretsen i cpu:n och ett diskret grafikkort, men har för mig att det även går att välja vilket av de diskreta grafikkorten också?

Men det kanske bara gäller moderkort i ROG-serien.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

I ASUS bios brukar det ju gå att välja primär grafikkrets - det går inte att välja ett specifikt grafikkort där? Det går garanterat att välja mellan integrerade kretsen i cpu:n och ett diskret grafikkort, men har för mig att det även går att välja vilket av de diskreta grafikkorten också?

Men det kanske bara gäller moderkort i ROG-serien.

Inget ROG kort det här men jag tror inte de vanliga har det dessvärre.

Tack för alla svar, det får nog bli att stöka om kortens placering.

Visa signatur

Asus X99-A | i7 5820K @ 4.6 Ghz | 16 GB quad-channel G-Skills @ 2.667 | MSI GTX 970 | EVGA GTX 970 SSC |
2x Samsung 850 EVO SSD Raid-0 | Fractal Design S36 | EVGA 750w G1 | Fractal Design R5 Titan