The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Bara och bara. Någon har tagit sig tid att göra ett program som hjälper oss med inställningar i spelet.
Jag tycker det är väldigt tacksamt och programmet är nifty och inte minst gratis.
Massor med inställningar för sweetFX med.

Jo, visst är det så, men jag tycker inte något är intressant bara för att någon har lagt tid på det och det är gratis, jag vill gärna att det är något användbart, och gärna något nytt också

Men tycker man att .ini's är krångliga eller håller på och pillar i ini's ofta så är det väl intressant antar jag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Patch 1.03 var som sänd från ovan alltså. Jävlar vilken skillnad på flyt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ja jösses det är ju sant , det är nog en dold loading screen.
Det tänkte jag inte på!

Det verkar som att sammanfattningarna fortsätter spela oavsett om du har laddat klart eller inte, men jag har märkt att du kan skippa sekvenserna efter det har laddat klart, genom att trycka på Space. Så hammra Space under dessa så ska det nog gå fortare...

Permalänk
Medlem

Varför syns inte min armor i inventoriet som jag craftat? Kan det vara för att jag är level 10 och armorn kräver lvl 16?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Skrivet av Oggaaaa:

Varför syns inte min armor i inventoriet som jag craftat? Kan det vara för att jag är level 10 och armorn kräver lvl 16?

Borde synas ändå, fast med ett kryss över... Borde ju inte vara så svårt Dum fråga kanske men är du säker på att du craftade den? Måste göras hos en Armor smith

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Gjorde du en upgrade som använder en del som du hade equippat?
Kanske är en bugg och den går att använda direkt (dvs du har den på dig inte i inventoryn)?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Nya geforce drivers 353.06 som sägs ge mer ös åt Kepler, inte hunnit testa själv än.

http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/85849/en-...

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som gjort Aerama-questen? Helt galet sidoäventyr som jag bara råkade på genom att det fanns en bokhandlare jag gick in till på vägen till att träffa en av Dandelions ex.

Någon av utvecklarna har uppenbart starka åsikter om ost!

Jag undrar när jag ska sluta förvånas över hur mycket arbete som är nerlagt i Witcher 3? Senaste åren har det ofta varit besvikelse och ursäkter varför någon spel inte levt upp till förväntningarna. Här är det tvärtom, med råge.

Fel namn, ändrat!
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Någon som gjort Aemara-questen? Helt galet sidoäventyr som jag bara råkade på genom att det fanns en bokhandlare jag gick in till på vägen till att träffa en av Dandelions ex.

Jag undrar när jag ska sluta förvånas över hur mycket arbete som är nerlagt i Witcher 3? Senaste åren har det ofta varit besvikelse och ursäkter varför någon spel inte levt upp till förväntningarna. Här är det tvärtom, med råge.

Jo, det var lite sjukt.
Bara WTF när man kommer ner dit =D

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Nya geforce drivers 353.06 som sägs ge mer ös åt Kepler, inte hunnit testa själv än.

http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/85849/en-...

Alla som har Kepler och kör Witcher III bör genast ladda hem denna driver. Gav cirka 10 fps extra för mig. Istället för strax under 40 fps ligger jag nu strax under 50 fps (780 Ti och 2560x1440 med mix av High/Ultra). Mätt med Fraps.

Enligt Nvidia har denna också fixat prestanda för Kepler i två andra spel, Far Cry 4 och Project Cars.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/geforce-353-06-whql...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av MultiMan:

Någon som gjort Aerama-questen? Helt galet sidoäventyr som jag bara råkade på genom att det fanns en bokhandlare jag gick in till på vägen till att träffa en av Dandelions ex.

Haha eller hur. Bästa av allt är "I think I call it .... The Emmentaler".

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Patch 1.05 till PC kommer snart, och här är ändringarna. OBS! Små spoilers om man inte vill se questnamn osv.
http://forums.cdprojektred.com/threads/44006-Some-of-the-chan...

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att detta företag inte kan producera alla spel ^^

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Patch 1.05 till PC kommer snart, och här är ändringarna. OBS! Små spoilers om man inte vill se questnamn osv.
http://forums.cdprojektred.com/threads/44006-Some-of-the-chan...

Geralt will no longer interact with candles near chests and other interactive elements.

Helt klart bästa QOL ändringen ;P

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Alla som har Kepler och kör Witcher III bör genast ladda hem denna driver. Gav cirka 10 fps extra för mig. Istället för strax under 40 fps ligger jag nu strax under 50 fps (780 Ti och 2560x1440 med mix av High/Ultra). Mätt med Fraps.

Enligt Nvidia har denna också fixat prestanda för Kepler i två andra spel, Far Cry 4 och Project Cars.

Drivrutinerna kraschar fortfarande :/

Skrivet av Lagerlöf:

Tråkigt att detta företag inte kan producera alla spel ^^

Synd bara att det är sjuka mängder buggar. Hade gärna fått vara en höst release för min del.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Synd bara att det är sjuka mängder buggar. Hade gärna fått vara en höst release för min del.

Har faktiskt inte stött på några större än som tur är.

Är utan tvekan bästa releasen av ett spel IMO senaste åren. Känns som allt annat har varit katastrof

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Trist. Jag har klarat mig med en frysning så här långt på cirka 40 timmars spelande. Förlorade dock en del tid då. De borde ha en snabbspara som hotkey.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Trist. Jag har klarat mig med en frysning så här långt på cirka 40 timmars spelande. Förlorade dock en del tid då. De borde ha en snabbspara som hotkey.

Tryck F5 för att snabbspara...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Tryck F5 för att snabbspara...

Hrmpf, hur har jag missat det? Kanske stirra mig blind på tangenterna man kan ställa in.

Men ok, jag måste få gnälla lite angående PC och tangentkommandon. Saknar funktion för att direkt använda Signs. Säg t.ex. att jag bundit Igni till 3, då vill jag kasta den med 3 och inte behöva trycka en knapp till. Sånt känns som gjort för gamepad. Vill också ha ett kommando för att stänga av UI så man kan ta screenshots utan det. Fanns i Witcher 2 med "H".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BergEr:

Jag vill påstå att spelet absolut inte har "sjuka mängder" buggar. Lite ja, men med tanke på hur mycket innehåll, väldigt lite problem. Jag har på snart 60 timmar bara råkat ut för en enda questbugg som jag inte ens är säker på att det var en bugg, jag kanske var för tidigt ute. Inte ens ens en sidoquest heller. Utöver det. ingen krasch utan en enda hängning som inte har hänt sedan de tidigaste patcharna. Jo, och vid ett tillfälle buggade vissa figurer ut och gled bara omkring utan att röra benen, bara att starta om spelet.

Visst finns det lite problem, men "sjuka mängder"? Nääää.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buio:

Hrmpf, hur har jag missat det? Kanske stirra mig blind på tangenterna man kan ställa in.

Men ok, jag måste få gnälla lite angående PC och tangentkommandon. Saknar funktion för att direkt använda Signs. Säg t.ex. att jag bundit Igni till 3, då vill jag kasta den med 3 och inte behöva trycka en knapp till. Sånt känns som gjort för gamepad. Vill också ha ett kommando för att stänga av UI så man kan ta screenshots utan det. Fanns i Witcher 2 med "H".

Haha, komihåglapp jag tar fram när jag startar en session. Hittade inte det heller från början med efter någon timme googlade jag och kom fram till att det verkar vara samma som alla andra spel, F5. Dock fanns det inte med i key bindings vad jag kunde se iaf, säkert därför allmänna förvirringen. Lite dåligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag vill påstå att spelet absolut inte har "sjuka mängder" buggar. Lite ja, men med tanke på hur mycket innehåll, väldigt lite problem. Jag har på snart 60 timmar bara råkat ut för en enda questbugg som jag inte ens är säker på att det var en bugg, jag kanske var för tidigt ute. Inte ens ens en sidoquest heller. Utöver det. ingen krasch utan en enda hängning som inte har hänt sedan de tidigaste patcharna. Jo, och vid ett tillfälle buggade vissa figurer ut och gled bara omkring utan att röra benen, bara att starta om spelet.

Visst finns det lite problem, men "sjuka mängder"? Nääää.

Kanske är kräsen, men ser seriöst minst en bugg per fem minuter. Nog illa för att bli störd och undra hur sånt kom genom QA.
Har också tre quests jag inte kan göra klart. Även ett som failat utan orsak.

Vet ej om detta är bugg eller ej. Men att meditera till rätt timme för att prata med NPCs är lite störande :/
Vad jag vet finns det ingen info heller, så trial and error som gäller.

Har dock klarat ut spelet.
Playtime past 2 weeks: 108.4h
69% av achievments på steam.
Vad jag vet har jag kvar en skatt och en grotta (kommer dock ej ihåg vilken så kommer ej gå och leta).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tack gud! Var så jävla besviken på prestandan med mitt 780ti. Ca 10fps extra hade gjort underverk

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

fean verkar inte finns för win 10 ännu

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kanske är kräsen, men ser seriöst minst en bugg per fem minuter. Nog illa för att bli störd och undra hur sånt kom genom QA.
Har också tre quests jag inte kan göra klart. Även ett som failat utan orsak.

Vet ej om detta är bugg eller ej. Men att meditera till rätt timme för att prata med NPCs är lite störande :/
Vad jag vet finns det ingen info heller, så trial and error som gäller.

Har dock klarat ut spelet.
Playtime past 2 weeks: 108.4h
69% av achievments på steam.
Vad jag vet har jag kvar en skatt och en grotta (kommer dock ej ihåg vilken så kommer ej gå och leta).

En bugg per 5 minuter?! Med nästan 110 timmars speltid? Jag har ju inte ens köpt spelet, men detta ger mig två reaktioner; 1) Extremt tveksam till att slå till nu och 2) jag är mycket nyfiken på vad du klassar som bugg?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HenricE:

En bugg per 5 minuter?! Med nästan 110 timmars speltid? Jag har ju inte ens köpt spelet, men detta ger mig två reaktioner; 1) Extremt tveksam till att slå till nu och 2) jag är mycket nyfiken på vad du klassar som bugg?

Ja, det stämmer helt enkelt inte om man inte har en instabil dator pga överklockning (fabriksöverklockat eller ej), defekt RAM, lagringsenhet eller något annat allvarligt.

Däremot, om man räknar med textur-pop-ins som en bugg, som lika gärna kan vara inställningar eller fusk/buggar i drivrutinerna så kan man kanske komma upp i var femte minut om man springer runt oavbrutet. 110 timmar med precis allt utom två saker genomspelade? Det måste innebära konstant gasen i botten och ändå tvivlar jag till viss del. Jag hade knappt rört det mesta efter 50 och kartan smockfull med frågetecken.

Köp spelet och njut av det bästa RPG på många herrans år. Det är win-win: Du kommer ha en fantasatisk upplevelse och utvecklarna får pengar för ett hårt arbete av högsta klass, som ger de pengar att fortsätta utveckla lika bra (eller kanske ännu bättre) spel i framtiden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag fortfarande krascher till desktop. Helt slumpmässigt, spelar ingen roll om jag kör OC eller inte. Ibland kan jag spela 10 min, ibland flera timmar utan problem. Det är inte tillräckligt mycket för att förstöra spelkänslan, bara liiite irriterande ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jag fortfarande krascher till desktop. Helt slumpmässigt, spelar ingen roll om jag kör OC eller inte. Ibland kan jag spela 10 min, ibland flera timmar utan problem. Det är inte tillräckligt mycket för att förstöra spelkänslan, bara liiite irriterande ;D

Inga fabriksöverklockningar på grafikkortet? Vilka prylar? Vilka drivrutiner? Utan info kan det bero på allt från instabila prylar till ostfondue (emmentaler!) i fläktarna.

Har du kört andra stabilitetstester? Provat BF4?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ja, det stämmer helt enkelt inte om man inte har en instabil dator pga överklockning (fabriksöverklockat eller ej), defekt RAM, lagringsenhet eller något annat allvarligt.

Däremot, om man räknar med textur-pop-ins som en bugg, som lika gärna kan vara inställningar eller fusk/buggar i drivrutinerna så kan man kanske komma upp i var femte minut om man springer runt oavbrutet. 110 timmar med precis allt utom två saker genomspelade? Det måste innebära konstant gasen i botten och ändå tvivlar jag till viss del. Jag hade knappt rört det mesta efter 50 och kartan smockfull med frågetecken.

Köp spelet och njut av det bästa RPG på många herrans år. Det är win-win: Du kommer ha en fantasatisk upplevelse och utvecklarna får pengar för ett hårt arbete av högsta klass, som ger de pengar att fortsätta utveckla lika bra (eller kanske ännu bättre) spel i framtiden.

Ja, gudarna ska veta att jag är sjukt sugen på att slå till!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av HenricE:

Ja, gudarna ska veta att jag är sjukt sugen på att slå till!

Slå till om du gillar genren.
Jag håller detta spel väldigt högt. Sett till underhållningsvärdet och jobbet som ligger bakom storytrådarna så ligger detta (i min mening) väldigt högt på min lista, under planescape torment och baldurs gate men nostalgin spelar ju sin roll i det hela

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord