Permalänk
Skrivet av makn:

Nordea

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Inte en krona än, står inget om kommande betalning heller så dem har väl ändrat sig när jag äntligen skulle få tillbaks något efter ett par år med restskatt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Inte en krona än, står inget om kommande betalning heller så dem har väl ändrat sig när jag äntligen skulle få tillbaks något efter ett par år med restskatt.

Står inte alltid att betalningen är på väg när man kollar sitt vanliga konto, men det går ju alltid kolla skattekontot på skatteverket.se och se vad som står, mina pengar betalades ut 6/6 från skattekontot men inga pengar på kontot än och står inget om att de är på väg in heller men de bör ju komma in idag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag fick mina pengar igår eftermiddag, har Swedbank.

Visa signatur

EndeavourOS: Your Search for Best Arch Distro Ends Here
Ryzen 7 7800X3D » RX6950XT » 32GB DDR5 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Står inte alltid att betalningen är på väg när man kollar sitt vanliga konto, men det går ju alltid kolla skattekontot på skatteverket.se och se vad som står, mina pengar betalades ut 6/6 från skattekontot men inga pengar på kontot än och står inget om att de är på väg in heller men de bör ju komma in idag.

Kollade nu igen och kommer den 11e. Nästa år tycker jag dem ska gå i ordning efter när deklarationen kommer in hehe

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

@N_Micke: Ser du det när du kollar på "inkommande belopp" ?

Och vilken bank?

Själv har jag Swedbank och efternamn börjar på H, ser dock inget som är på väg in eller har kommit in ännu.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoMack:

@N_Micke: Ser du det när du kollar på "inkommande belopp" ?

Och vilken bank?

Själv har jag Swedbank och efternamn börjar på H, ser dock inget som är på väg in eller har kommit in ännu.

Nordea.

Japp, händelser eller vad det nu står i appen. Är väl ingen risk att dem betalar in det tidigare, inte som med räkningar jag lagt in som drogs före vald dag.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

ser på skattekontot att utbetalning gjord 6/6 och att det tar ca 3 dagar, så man kan räkna +- någon dag.
Och att dom sagt att senast den 12 ska det vara klart för dom flesta iaf.

Har swedbank, efternamn V , inte en pesetas på kontot.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja, Handelsbanken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

ser på skattekontot att utbetalning gjord 6/6 och att det tar ca 3 dagar, så man kan räkna +- någon dag.
Och att dom sagt att senast den 12 ska det vara klart för dom flesta iaf.

Har swedbank, efternamn V , inte en pesetas på kontot.

Ja dom säger så, men eftersom andra människor med samma bank som oss verkar ha fått sina stålar så känns det som man kan vinna på lotteri lika gärna. Behöver tyvärr mina stålar väldigt mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Kollade nu igen och kommer den 11e. Nästa år tycker jag dem ska gå i ordning efter när deklarationen kommer in hehe

Har du fått en "framtida insättning" på ditt konto? (som när lönen registreras nån dag eller två innan utbetalning)?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är en av dom som inte har fått sin återbäring. Visserligen inte så mycket, men det är ändå 1480kr. Har Handelsbanken och mitt efternamn börjar på J

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

Kommer få en trevlig skattesmäll jag, pga en "jobbcoach" som inte kunde någonting överhuvudtaget om skatt men berättade hur det skulle vara minsann! Med mycket säkerhet i sin sak! Jobbade även genom det företaget som bemanning, även dem betalade helt fel skatt... Allt det handlade om var hur mycket skattepengar dem kunde stoppa i sina egna fickor innan AMS/staten säger ifrån, av hundratals personer och miljoner med skattepengar som gått genom dem har mindre än fem personer fått jobb. Bra spendering av skattepengar!

Och pga dem så kommer jag få en skatteskuld på 3K~ exklusive ränta... utan inkomst.

Det är ingen annans fel att du inte har koll på läget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Fick mina pengar igår eftermiddag!

Har Swedbank och mitt efternamn börjar på D

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Ser nu att jag får mina pengar insatta imorgon torsdag, har nordea.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jodå, jag fick mina pengar igår. 1.352 kr fick jag.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoMack:

Ja dom säger så, men eftersom andra människor med samma bank som oss verkar ha fått sina stålar så känns det som man kan vinna på lotteri lika gärna. Behöver tyvärr mina stålar väldigt mycket.

bekant till mig med nordea och efternamn A , fick igår.
Så det tar sig sa pyromanen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har fått pengarna som en reservation på kontot, och att de kommer imorgon. Drygt. Nordea.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Avstängd

Igår morese hade jag inte fått dem men idag så stod det att de hade kommit igår. SEB.

Skrivet av gaminggirl:

Det är inte arbetsgivaravgifter, det är avdragen skatt på min lön. Dock har jag inte tjänat så mycket så jag ska betala skatt, alltså ska jag få tillbaka de pengarna. Arbetsgivaravgifterna har jag aldrig sett redovisas på kontrolluppgiften från arbetsgivaren.

Arbetsgivaravgifterna tillsammans med de sociala avgifterna får väl inte redovisas på lönespecen vad jag förstår. Det är inte en del av din lön utan vad arbetsgivaren betalar för att få ha anställda. Sen kan man förstås diskutera om det i praktiken är en skatt ändå eller så, men som det ser ut idag så är det inte det i alla fall.

Skrivet av Lagerlöf:

Bra att nån sa det. Om det nu var så att de "höll" på pengarna, skulle de få nån slags ränta på det? Kan en bank få ränta på pengarna de har, det är väl dem som har ränta åt andra snarare.

Banken får förstås ränta för att de lånar ut pengar och skillnaden mellan den räntan och räntan du får när du har pengar i banken är ju deras vinstmarginal för dessa produkter(i teorin i alla fall). Om banken håller på pengar som kommer in i tre dagar, som de ofta gör, så betyder det att de inte betalar någon ränta för dessa pengar dessa tre dagar men de kan fortfarande låna ut dem och således tjänar de mer pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Igår morese hade jag inte fått dem men idag så stod det att de hade kommit igår. SEB.
Arbetsgivaravgifterna tillsammans med de sociala avgifterna får väl inte redovisas på lönespecen vad jag förstår. Det är inte en del av din lön utan vad arbetsgivaren betalar för att få ha anställda. Sen kan man förstås diskutera om det i praktiken är en skatt ändå eller så, men som det ser ut idag så är det inte det i alla fall.
Banken får förstås ränta för att de lånar ut pengar och skillnaden mellan den räntan och räntan du får när du har pengar i banken är ju deras vinstmarginal för dessa produkter(i teorin i alla fall). Om banken håller på pengar som kommer in i tre dagar, som de ofta gör, så betyder det att de inte betalar någon ränta för dessa pengar dessa tre dagar men de kan fortfarande låna ut dem och således tjänar de mer pengar.

Fast nu "behåller" ju inte banken dessa pengar som någon tidigare skrivit i tråden. Är alla alltid så här konspirationsinspirerade?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fast nu "behåller" ju inte banken dessa pengar som någon tidigare skrivit i tråden. Är alla alltid så här konspirationsinspirerade?

Ny på Sweclockers?
Här är allt en konspiration, alla företag är ute efter att lura konsumenterna, alla är avlyssnade av NSA och ALLA vet sina rättigheter.

On Topic: Inga skattepengar ännu, Swedbank.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Ny på Sweclockers?
Här är allt en konspiration, alla företag är ute efter att lura konsumenterna, alla är avlyssnade av NSA och ALLA vet sina rättigheter.

On Topic: Inga skattepengar ännu, Swedbank.

Nej ett par år har man väl hängt här. Blir bara lika förvånad fortfarande!

Inga pengar, Swedbank

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Min fru fick sina igår vid Lunch och hon har Nordea. Det stod att det skulle komma in 10 Juni på framtida insättningar men fick dom den 9 Juni

Jag har gått från 900kr jag fick förra året till 52kr detta året. Så jag får inget tillbaka :/

Mer
Permalänk

Har fått mina. Handelsbanken.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

landar på kontot imorgon, göttans!

Permalänk
Skrivet av snajk:

Arbetsgivaravgifterna tillsammans med de sociala avgifterna får väl inte redovisas på lönespecen vad jag förstår. Det är inte en del av din lön utan vad arbetsgivaren betalar för att få ha anställda. Sen kan man förstås diskutera om det i praktiken är en skatt ändå eller så, men som det ser ut idag så är det inte det i alla fall.

Om du ser vad jag svarar på där så svarar jag på frågan om huruvida jag har betalat skatt eller inte i det inlägg du försöker förklara... Sedan är det inte lönespecen utan kontrolluppgiften jag refererar till, men även där skrivs aldrig arbetsgivaravgifterna ut då jag som löntagare ändå inte har med dem att göra...

Skrivet av snajk:

Banken får förstås ränta för att de lånar ut pengar och skillnaden mellan den räntan och räntan du får när du har pengar i banken är ju deras vinstmarginal för dessa produkter(i teorin i alla fall). Om banken håller på pengar som kommer in i tre dagar, som de ofta gör, så betyder det att de inte betalar någon ränta för dessa pengar dessa tre dagar men de kan fortfarande låna ut dem och således tjänar de mer pengar.

Att banken håller pengar 3 dagar har jag inte varit med om, en överföring sker på 1 bankdag dvs endast om man sätter in på en fredag skulle det kunna ta tre vanliga dagar att föra över.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Min fru fick sina igår vid Lunch och hon har Nordea. Det stod att det skulle komma in 10 Juni på framtida insättningar men fick dom den 9 Juni

Jag har gått från 900kr jag fick förra året till 52kr detta året. Så jag får inget tillbaka :/

Samma här. Skulle fått 59:-. Men jag ser det så här att jag får ju "skatteåterbäringen" varje månad för jag betalar ju ingen ränta på något

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Länsförsäkringar, kom igår.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@hoski:
När någon vars jobb det är att hålla reda på saker och ting ger felaktig information, då är det inte mitt fel.

Permalänk
Medlem

Mina kommer in imorgon! har Nordea.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR