Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon121881:

Ni kan ju alla testa o logga in på erat skatte konto nu klockan 07:00 och titta där o se om pengarna

Mvh

mm..utbetalt 2015-06-06 7740:- (eller vad det stog)

Så med andra ord överförde skatteverket pengarna till banken den 6/6
Sen står det att det tar ca 3 dagar innan pengarna finns på kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Somliga av oss dödliga fick betala restskatt pga. av för lite dragen skatt från arbetsgivaren trots inskickad A-skatt tabell.
Ni som fick pengar tillbaka kan ju dela med er om ni känner er generösa....

Hmm, det låter märkligt. Har du skickat in fel tabell eller har du haft andra inkomster under året? Om du beställt en a-skattsedel och inte haft andra inkomster (försäljning av bostad, värdepapper osv räknas givetvis också in) låter det otroligt märkligt att du betalat för lite under 2014.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Fick mina pengar förra veckan, handelsbanken.

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Intressant, inte Nordea antar jag? De brukar hålla pengarna så långt det bara går...

varför hat mot Nordea haha? Beror ju på vem som skickar pengarn och vad dem sätter för datum. Skatteverket bestänmmet när pengarna ska ut inte banken.

Permalänk
Inaktiv

Vilken skit ... fick 214 kr : /

Permalänk
Medlem

Nope, kommer tydligen inte få dem förns i slutet av Juni eller Juli nu... bastards!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Utbetalda 6/6 så bör ha dem senast imorgon! (Swedbank)

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Avstängd

Ok en fundering. När ni säger att de håller pengarna för att få ränta? Vem betalar denna ränta? De får ju inte mer pengar av skatteverket, eller menar ni att de har ett större kapital att låna ut under dessa "extra dagar" de håller pengarna. Ger de sig själva ränta..?

9207 kr utbetalade, kommer imorrn då kanske. Swedbank

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

Vilken skit ... fick 214 kr : /

Skit? Det betyder ju att du har skattat nästan exakt rätt vilket borde vara vad man ute efter om man inte vill låna ut pengar räntefritt till Skatteverket.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Skit? Det betyder ju att du har skattat nästan exakt rätt vilket borde vara vad man ute efter om man inte vill låna ut pengar räntefritt till Skatteverket.

Räntefritt är det väl inte? Jag fick 11 kronor i ränta ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hoppas på mina slantar denna vecka, blir att gå ut att äta på fredag med tjejen
Vad ska ni göra med era pengar ??

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Stoppa dem på sparkontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

bytte ut alla vitvaror i köket.

ca 35k

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

får iaf 10 K inget ännu dock

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ska betala en massa pengar pga vinstskatt på såld lägenhet :'(

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tycker att halva lönen försvinner varje månad, saknades tydligen runt 10k ändå (pga flera jobb) så jag väntar ivrigt på min faktura.. Känns nästan som Julafton när man var barn, fast tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Räntefritt är det väl inte? Jag fick 11 kronor i ränta ;D

Jag fick nio spänn i ränta... vad får du ut då typ 13 lax?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickysaer: 18kr i ränta fick jag. 14700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mleander:

@trickysaer: 18kr i ränta fick jag. 14700

Spännande, jag får strax under 10600:- och nio spänn på det, logiskt?

Visa signatur

Permalänk

Skulle bara vilja klargöra för folk gällande utbetalningen av pengar. Det är inte banken som håller på pengarna. Det är helt beroende på vilket datum skatteverket lagt som bokföringsdag. En del kan se att pengarna är på väg men inte fått dem. Det gör man ibland när myndigheter/lön skickar pengar.
Så ingen ide att ringa banken och fråga varför pengarna inte kommit. Dock kan man ibland se pengaran dagen innan.

<-- Jobbar på bank

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Intressant, inte Nordea antar jag? De brukar hålla pengarna så långt det bara går...

Var nyss inne och kollade. Får min skatteåterbäring i morgon den 10:e. Nordea har jag. Nice.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoltrix:

Denna vecka blir det hur som helst. Det står senast den 12:e juni som är på fredag (om du har e-deklarerat)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Loggade in nu, 14609:- som utbetalades 2015-06-06. Antar att det kommer idag eller imorgon då. Sitter fint inför kommande altanbygge

Permalänk

Fick mina pengar nu.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anorrgre:

Skulle bara vilja klargöra för folk gällande utbetalningen av pengar. Det är inte banken som håller på pengarna. Det är helt beroende på vilket datum skatteverket lagt som bokföringsdag. En del kan se att pengarna är på väg men inte fått dem. Det gör man ibland när myndigheter/lön skickar pengar.
Så ingen ide att ringa banken och fråga varför pengarna inte kommit. Dock kan man ibland se pengaran dagen innan.

<-- Jobbar på bank

Bra att nån sa det. Om det nu var så att de "höll" på pengarna, skulle de få nån slags ränta på det? Kan en bank få ränta på pengarna de har, det är väl dem som har ränta åt andra snarare.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunner357:

Fick mina pengar nu.

Bank??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Jag fick nio spänn i ränta... vad får du ut då typ 13 lax?

9027 ungefär. Vet inte riktigt vad dom baserar räntan på

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Fick mina 16495:- nu Är redo för AMD 390X

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Skäggig legend

Jag fick mina tusenlappar nu, SEB.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Bra att nån sa det. Om det nu var så att de "höll" på pengarna, skulle de få nån slags ränta på det? Kan en bank få ränta på pengarna de har, det är väl dem som har ränta åt andra snarare.

Nja alltså pengarna som finns på dina sparkonto finns ca 10% hos banken bara. Resten hos Riksbanken. Sen är transaktionskonton lite annorlunda ( dem är dina egna elelr hur man ska uttrycka det). Sen är det så att för alla pengar som kommer in på en bank så låner banken ut en del av de som kommer in och så är det med ALLA pengar. Så banken tjänar inget direkt på att hålla på dina pengar så.(möjligt något men inget jag vet direkt) Dem lånar ju ändå ut dem sen när dem finns på ditt konto. Så ingen anledning att hålla på dem. Precis som andra bolag så vill man inte ha massa "släpande ärenden" om man kan uttrycka det så.

Detta med utlåning är samma för hela bankverksamheten så inget påhitt av din egna bank för dem som undrar.